علت اسهال قبل از زایمان چیست؟

منبع: اوما

108

1399/8/12

18:29


علت اسهال قبل از زایمان چیست؟

با اینکه در کل بارداری عوارض و علائم مختلفی به سراغ شما مامان اومایی عزیز می آید اما در سه ماهه سوم این عوارض بیشتر می شود. یکی از مواردی که ممکن است نزدیک به زایمان آن را تجربه کنید اسهال می باشد که به اسهال پیش لبرار معروف است. در این مقاله می خواهیم علت ایجاد این عارضه و نحوه مدیریت آن را برایتان توضیح دهیم. با ما همراه باشید.

چه عواملی باعث اسهال قبل از زایمان می شوند؟

هورمون های شما به سرعت در این زمان تغییر می کنند تا بدن شما را برای زایمان آماده نمایند که باعث شل شدن عضلات رحم، دهانه رحم و حتی روده راست می شود. برخی از متخصصان معتقدند تخلیه روده بصورت اسهال فضای بیشتری برای زایمان راحت تر نوزاد ایجاد می کند؛ بنابراین مورد خطرناکی نیست و جای نگرانی ندارد.

اسهال یک بیماری ناخوشایند است اما در نزدیکی زایمان می تواند به شما این مژده را بدهد که به زودی نوزادتان را در آغوش خواهید گرفت. به غیر از اسهال در زمان نزدیک به زایمان ممکن است علائم زیر را نیز تجربه کنید:

  •  گرفتگی های مانند قاعدگی
  • سوزش سردل
  • درد کمر
  •  احساس گرم شدن در شکم
  •  لکه بینی

در مورد اسهال قبل از زایمان چه کاری می توانید انجام دهید؟

در صورت ابتلا به اسهال قبل از زایمان می توانید برخی موارد را برای مدیریت بهتر آن انجام دهید که عبارتند از:

• اطمینان حاصل کنید که بدن شما هیدراته باشد. آب در حال حاضر بهترین دوست شما است؛ بنابراین بصورت فراوان آب و مایعات بنوشید.

• میزان کمتری غذا را در وعده های بیشتر مصرف کنید. آب مرغ، نان تست با مربا یا تکه های میوه به راحتی پایین می آید. از هر نوع چربی (گوشت، لبنیات کامل چربی یا هر چیز سرخ شده)، پروتئین (گوشت)، مواد بسیار پر فیبر (کلوچه سبوس) یا اسیدی صرف نظر کنید.

• آرام باشید و جایی باشید که به راحتی به دستشویی دسترسی داشته باشید.

به یاد داشته باشید که اگر نزدیک به موعد مقرر زایمان شده باشید ممکن است اسهال به معنی نزدیک شدن به زایمان باشد؛ بنابراین باید آماده باشید.

سخن آخر

اسهال عارضه ناخوشایندی است اما با رعایت رژیم غذایی مناسب و نوشیدن آب فراوان بهتر می توانید آن را کنترل نمایید. اگر اسهال شما خیلی شدید و غیر قابل تحمل بود بهتر است با پزشک خود تماس گرفته و یا او را ببینید. گاهی اوقات نیز ممکن است تنها به دلیل مسمومیت غذایی دچار اسهال شده باشید.

Amy O’Connor. Medically Reviewed by Lisa Hickman, M.D. Diarrhea Before Labor (Prelabor Diarrhea). on October 8, 2020

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو