آمادگی دانشگاه علوم پزشکی ایران برای مشارکت در طرح شهید سلیمانی؛ به منظورمدیریت و ‌کنترل اپیدمی کووید_۱۹

85

1399/8/29

20:22


دکترکوهپایه زاده از آمادگی دانشگاه علوم پزشکی ایران برای مشارکت در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی ؛ به منظور مدیریت و کنترل اپیدمی کووید _۱۹ خبر داد.

آمادگی دانشگاه علوم پزشکی ایران برای  مشارکت در طرح شهید سلیمانی؛ به منظورمدیریت و ‌کنترل اپیدمی کووید_۱۹

به گزارش بهداشت نیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر جلیل کوهپایه زاده  در جلسه ستاد بحران روز چهارشنبه، بیست وهشت آبان ۱۳۹۹  عنوان کرد: اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی به منظور مدیریت و کنترل اپیدمی کرونا ویروس  از اول آذرماه با مشارکت  دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز می شود.
 
دکتر کوهپایه زاده بیان کرد: این طرح با همکاری وزارت بهداشت و سازمان بسیج مستضعفین و به صورت سراسری اجرا می شود .
 
وی اظهار کرد : طرح مدیریت و‌کنترل اپیدمی کووید_۱۹ به شیوه محله و خانواده محور و مبتنی بر شعار« هر خانه؛ یک پایگاه سلامت » عملیاتی می شود که دانشگاه علوم پزشکی ایران هم به عنوان یکی از مجریان این برنامه همکاری و حضور فعال دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران بر استفاده از ظرفیت نیروی های داوطلب ( کادر درمان ، پزشکان ،پرستاران و دانشجویان) جهت حضور مشارکت حداکثری در این طرح تاکید کرد و افزود: سازماندهی کمیته های عملیاتی و‌ تیم های اجرایی بر اساس سه محور اصلی مراقبت ،حمایت و نظارت در دستور کار بخشهای مختلف قرار دارد.
 
ایشان با اشاره به انجام تست های گسترده، هدفمند و هوشمند در مناطق تعیین شده ؛ خاطر نشان کرد:شناسایی همه افراد در تماس نزدیک با فرد مبتلا، جدا سازی و رهگیری بیماران ، تقویت فرآیند درمان  و کاهش حداکثری موارد بستری در این طرح مورد توجه است.
دکتر کوهپایه زاده اعلام کرد:دانشگاه علوم پزشکی ایران در عملیاتی شدن ۳۰ اقدام اجرایی این طرح مشارکت کامل خواهد داشت؛ به ویژه در بخش مراقبت با انجام تستهای وسیع ، رصد بیماران و افراد در تماس نزدیک،معرفی  افراد مبتلا به مراکز جامع و یا بیمارستانها ، آموزش بیماران و  عموم مردم ؛ دانشگاه حضور فعال دارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو