راهنمای بازدید از روستای پر جاذبه فشکور

راهنمای بازدید از روستای پر جاذبه فشکور


منبع: آرگا

92

1399/9/10

21:03


روستای فشکور یکی از روستاهای پر جاذبه ایران است روستایی که در نزدیکی چالوس و در استان مازندران واقع شده است این روستا یکی از دهکده های توریستی و ییلاقی است که دارای جذابیت های زیادی است از طبیعت زیبای این روستا می توان به پوشش های گیاهی سرسبز، مراتع جنگلی، چشمه ها و کوه ها اشاره کرد همچنین این روستا دارای قدمت تاریخی و بناهای تاریخی است.

منطقه تفریحی و توریستی چالوس که در استان مازندران واقع شده است دارای جذابیت های تفریحی و طبیعی بسیار زیادی است این منطقه دارای بکرترین چشم اندازها است و علاقه مندان زیادی دارد یکی از مهم ترین جاذبه های توریستی در این منطقه روستای زیبای فشکور است این روستا دارای طبیعتی بکر و دوست داشتنی است این روستا نگینی در کوهستان های چالوس است که در منطقه مرتفع آن واقع شده است همانطور که می دانید بخش های جنوبی چالوس در راستای جاده کندوان قرار دارد این جاده یکی از مسیرهای اصلی برای تردد است که تجربه سفر به این منطقه می تواند برای بسیار دلنشین باشد. جاده فرعی که در مسیر چالوس واقع شده است در مسیر جاده فرعی چالوس روستاهای مختلفی وجود دارند هر یک از این روستا از جذابیت های زیادی برای گردشگران برخوردار هستند. این روستا نیز در حاشیه مرزن آباد واقع شده است و همانطور که اشاره شد یکی از جاذبه های توریستی در چالوس است که در ادامه بیشتر با آن آشنا می شوید.

روستای زیبای فشکور را بشناسید:

اگر قصد دارید به دهکده های توریستی در نقاط مختلفی از ایران سفر کنید باید توصیه کنیم تا به این دهکده پر جاذبه نیز سفری داشته باشید دهکده ای که در منطقه چالوس با جاذبه های طبیعی بسیار زیاد  این دهکده توریستی دارای قدمتی چندین ساله است و از جذابیت های زیادی برخوردار است. این روستای ییلاقی چند هزار سال قدمت دارد و مساحت بسیار زیادی دارد از ویژگی ها و امتیازات این منطقه می توان به جنگل ها، مراتع سرسبز، دره، چشمه و کوه اشاره نمود که از جذابیت زیادی برخوردار است. ارگ می خواهید با مکان های دیدنی چالوس آشنا شوید حتما باید سفری به این منطقه داشته باشید و از این روستای پر جاذبه نیز دیدن کنید.

جاذبه های فشکور

پیشینه تاریخی روستا:

همانطور که بیان شد این روستا قدمت تاریخی بسیار زیادی برخوردار است و یکی از جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیار مهم در چالوس است شواهد تاریخی مهمی که از این منطقه یافت می شود نشان می دهد که این دهکده یک دهکده تاریخی است آثار تاریخی و قدیمی که از این منطقه باقی مانده است دارای اهمیت است. در بخش هایی از ارتفاعات این منطقه دفینه هایی یافت شده اند همچنین قلعه های سنگی که در طی دوران تاریخی در این منطقه دیده شده اند از اهمیت زیادی برخوردار هستند. از قلعه های سنگی این روستا که بگذریم باید به خانه های کاهگلی و کلبه های چوبی آن اشاره نمود خانه هایی با نمای چوبی و ریسه های زیبا که که دارای معماری قدیمی هستند بسیار جذاب می باشند هر یک از این خانه ها نیز دارای قدمت تاریخی هستند و به دلیل معماری خود از جاذبه های برجسته محسوب می شوند.

طبیعت فشکور

جاذبه های گردشگری روستا:

روستای فشکور یکی از روستاهای پر جاذبه دنیا است این روستا دارای آب و هوای معتدل و مطبوعی است واقع شدن این روستا در میان رشته کوه های البرز موجب شده تا شرایط آب و هوایی مناسبی داشته باشد در فصل های تابستان آب و هوای این منطقه نسبتا مطلوب تر از دیگر نواحی است و زمستان های سردی دارد این منطقه در اغلب روزها مه آلود است و به دلیل بارش های زیادی که در آن حاکم استشرایط اقلیمی مناسبی نیز دارد.

از سویی پوشش های گیاهی و جانوری در این منطقه نیز بسیار با اهمیت است و از ارزش بالایی برخوردار است تنوعی که در پوشش های گیاهی این منطقه وجود دارد دارای علف زارها، گیاهان دارویی، آویشن، گل گاو زبان، چای کوهی و … می باشد وجود تنوع گیاهی در این منطقه می تواند یکی دیگر از امتیازات مهم آن باشد. گونه های درختی این منطقه نیز بسیار با ارزش است درختان ممرز و افرا از مهم ترین گونه های درختی است که با دیدن آن ها به جذابیت های بیشتری نیز پی می برید.

دره فشکور

روستای فشکور دارای طبیعت بسیار زیبایی است یکی از جذابیت های این روستا وجود رود است از دیگر جذابیت های این روستا می توان به آسیاب آبی اشاره کرد آسیابی که نام آن آسورار است رودی که در قسمت جنوبی روستا می بینید در اغلب فصل های سال جریان دارد سرچشمه اغلب این رودها از رود چالوس است همچنین این روستا دارای مناظر بکر و دوست داشتنی زیادی است. طبیعت زیبای گل ها و آبشارهای این روستا نیز موجب می شود که از سوی گردشگران زیادی مورد توجه باشد شما با دیدن خانه های سنتی این روستا نیز با چشم اندازهای زیباتری رو به رو می شوید بسیاری از این خانه ها قدیمی هستند از سویی امامزاده های تاریخی که در این روستا قرار دادر از دیگر جاذبه های این روستا برای گردشگران است امامزاده فقل فصیح که زائران زیادی می طلبد.

روستای فشکور

این روستا یکی از دیدنی های مازندران است و به دلیل آرامشی که در آن حاکم است می تواند یکی از دهکده های مناسب برای سفر شما باشد این روستا دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی است و به دلیل امکانات تفریحی که  دارد یک مکان بسیار مناسب برای دورهمی های آخر هفته ای شما خواهد بود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو