تاثیر نگران کننده وای فای بر باروری مردان

تاثیر نگران کننده وای فای بر باروری مردان


منبع: نمناک

108

1398/4/18

09:54


امروزه ناباروری مردان یکی از مشکلات رایج در جامعه است که امواج مضر وای فای تاثیر گذار ترین عامل بر این مشکل می باشد.

تاثیر نگران کننده وای فای بر باروری مردان

اثرات سوء و مضرات جدی امواج وای فای روی باروری و اسپرم مردان

امروزه با وجود پیشرفت علم پزشکی بیماری هایی وجود دارند که هنوز راه حلی برای آن پیدا نشده است اما برخی مشکلات را می شود پیشگیری کرد که یکی از رایج ترین آنها ناباروری است. اگر مدتی است که قصد بچه دار شدن دارید اما موفق نشده اید و برای رسیدن به خواسته اتان تلاش های زیادی کرده اید در این بخش از نمناک به یکی از علل ناباروری در مردان و تاثیر وای فای بر باروری می پردازیم محققان ژاپن، دریافتند که امواج الکترومغناطیسی از دستگاه های وای فای ، مانند تلفن های همراه و مسیریاب های خانگی، می توانند صدمات قابل توجهی به اسپرم بزنند.

تاثیر وای فای بر باروری

تاثیر وای فای بر باروری مردان

30 درصد از مشکلات باروری از مردان نشأت می گیرد :

براساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، در حدود 15 درصد از زوج های جهان در زمان بچه دار شدن دچار مشکل شده اند و حداقل یک سوم مشکلات باروری از مردان است با این حال، مشکل ناباروری از عوامل مختلفی مثل محیط ، استرس ، رژیم غذایی نادرست ، ژنتیک سرچشمه می گیرد و نگه داشتن تلفن همراه در جیب هم می تواند باعث ناباروری شود.

علت ناباروری مردان

تاثیر نگران کننده وای فای روی اسپرم و باروری مردان

در معرض اشعه وای فای بودن :

دانشمندان ژاپنی نمونه ای از گروه 51 نفر مرد تشکیل دادند و آن ها را به 3 گروه تقسیم کردند آن ها همچنین از دستگاه وای فای برای پاسخ به تلفن همراه استفاده کردند. یک گروه از نمونه ها هیچ تماسی با وای فای نداشتند ، گروه دوم از حفاظ برای وای فای استفاده کردند و گروه سوم کاملا در تماس با وای فای بودند نمونه ها نسبتا نزدیک دستگاه قرار داده شدند، و پاسخ به تلفن همراه که در جیب شلوار بود و نتایج پس از زمان های مختلف گرفته شد.

اسپرم ها پس از دوسال آسیب می بینند :

یافته ها کمی ترسناک بودند در حالی که 30 دقیقه در معرض اشعه بودن تاثیرات کمی داشت، تماس طولانی تر با تفاوت های چشمگیر آغاز شد پس از تنها 2 ساعت، قدرت حرکت اسپرم گروهی که در معرض اشعه نبودن 53.3%,، گروهی که حفاظ داشتن 44.9 درصد و گروه در تماس با وای فای بودند 26.4 و 24ساعت بعد نرخ اسپرم مرده برای گروه در معرض 23.3 % در مقایسه با 8.4 درصد نمونه ای که در معرض نبودند شد.

پیشگیری از ناباروری

تاثیر وای فای بر باروری مردان و جلوگیری از آن

گوشی های موبایل بیشتری نسبت به مردم داریم:

آمار نشان می دهد که این روزها تعداد تلفن های همراه فعال بزرگ تر از جمعیت واقعی جهان است، به این معنا که تعداد کمی از افراد بیش از یک تلفن دارند و تاثیر امواج آن ممکن است برای نادیده گرفتن آن بسیار جدی باشد.

پیش گیری ممکن است بسیار ساده باشد:

خانم ناکاتا تصریح کرد این مطالعه تایید کرده است که امواج الکترومغناطیسی از دستگاه های وای فای برای سلامتی مردم ایمن هستند شاید یک راه حل ساده مانند نگه داشتن تلفن روی میز به جای قرار دادن درجیب برای برخی خانواده ها تغییر ایجاد کند.

 

تاثیر و عوارض نگران کننده وای فای بر اسپرم و باروری مردان

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو