روش‌های درمان آبله مرغان؛ 4 ویدیو دستورات پزشکی مهم

منبع: آسان طب

296

1398/2/31

17:57


درمان آبله مرغان راه حلهای مختلفی دارد. آبله مرغان بیماری معمولا خوش خیم ولی آزار دهنده ای است که خارش شدید به همراه دارد و بسیار مسری است. ویروس آبله مرغان ممکن است ناراحتی های جدی چون ذات الریه و ورم مغز ایجاد کند. برای  درمان آبله مرغان یک عدد کپسول ویتامین E را بشکنید و مایع ان را مستقیما روی جوش ها بگذارید. ویتامین E آنتی اکسیدان است و از طریق پوست جذب می شود و می گویند مانع از تشکیل زخم های ضخیم می شود. در این بخش برخی روشهای درمان آبله مرغان را به شما معرفی می کنیم.

همه چیز در مورد بیماری آبله مرغان

 

چگونگی آبله مرغان در بارداری

 

ویژگی‌های خاص آبله مرغان

 

آبله مرغان بسیار مسری است

 

راههای درمان آبله مرغان

دوره الف ویروسی بین هفت تا بیست و یک روز است. پس از آن بیماری آشکار می شود. یعنی اگر کسی که واکسن نزده با بیمار مبتلا به آبله مرغان در تماس باشد، بین هفت تا بیست و یک روز پس از تماس اولیه ممکن است علائم بیماری به طور کامل در او ظاهر شود.

نشانه های اولیه ی بیماری عبارتند از تب و سردرد و پس از آن به سرعت تاول های خارش دار کوچکی پر از مایع شیری رنگ نمایان می شود.

به گزارش بخش سلامت سایت آسان طب، تاول ها معمولا پیش از پخش شدن ابتدا روی تنه ایجاد می شوند. تاول های آبله مرغان در هر جای بدن ممکن است به وجود بیایند، در دهان، در گوش ها و دست ها و پاها. پس از مدتی تاول ها خشک می شوند و پوست می اندازند. موقعی که دیگر تاولی نباشد و فقط پوسته ها باقی مانده باشند، بیماری دیگر مسری نیست. دوره معمول هفت تا ده روز است. اگر تاول ها شدید خارانده شوند، زخم های سطحی ای به وجود می آید که در نهایت ممکن است به زخم های ماناتری بدل شوند.

درمان آبله مرغان به صورت مرسوم

درمان آبله مرغان

کودک مبتلا به آبله مرغان را از افراد واکسن نزده دور نگه دارید. برای درمان آبله مرغان محلولی عاری از آسپیرین چون استامینوفن را که بدن نسخه پزشک به فروش می رسند به کودک بدهید تا درجه تب پایین بیاید.

هشدار: در موارد ابتلا به آبله مرغان یا هر بیماری ویروسی دیگری هرگز به کودک آسپیرین ندهید، چون ممکن است باعث سندروم رای که بالقوه مهلک است شود.

ناخن های کودک را تاحد امکان کوتاه کنید تا احتمال زخم شدن پوست در اثر خارش کم شود. در موارد خارش شدید، از آنتی هیسامین های خوراکی استفاده کنید. به علاوه، کرم ها یا لوسیون های ضد خارش موضعی هم مفید است. پزشکتان می تواند داروی ضد ویروسی را که مدت بیماری را یکی دو روز کاهش می دهد تجویز کند.

بیشتر بخوانید:

درمان آبله مرغان در منزل

به طور کلی درمان آبله مرغان به صورت خانگی و گیاهی مدت زمان آبله مرغان را کوتاه نمی کند، بلکه فقط عوارض آن را تسکین می دهد.

• می گویند نوشیدن چای گرم چینی باعث می شود جوش های آبله مرغان زودتر بیرون بزنند و هرچه زودتر بیرون بزند سریع تر خشک می شوند.

درمان آبله مرغان

• برای  درمان آبله مرغان یک عدد کپسول ویتامین E را بشکنید و مایع آن را مستقیما روی جوش ها بگذارید. ویتامین E آنتی اکسیدان است و از طریق پوست جذب می شود و می گویند مانع از تشکیل زخم های ضخیم می شود.

• محلول های خانگی متعددی نیز برای حمام کردن بچه ها در موقع ابتلا به آبله مرغان وجود دارد. مثلا حمام جوش شیرین باعث کاهش احساس خارش می شود و تاول ها را می خشکانند. یک فنجان جوش شیرین را در آب گرم داخل وان بریزید و اگر دوست دارید دو قطره روغن اسطوخودوس هم به آن اضافه کنید.

• حمام جوی دوسر تسکین بخش است و خارش را کاهش می دهد. اگر وقتش را دارید حتی می توانید جو را بسایید یا در مخلوط کن به صورت پودر در آورید 1 تا 2 فنجان آن را در آب ولرم وان حمام بریزید. بگذارید کودک 15 دقیقه در آب بماند. فقط مواظب باشید چون جو باعث لیز شدن وان می شود بعد آرام پوست بدنش را خشک کنید و آب نکشید.

آبله مرغان یک بیماری ویروسی است که با دانه های قرمز خودش را نشان میدهد.

گردآورنده : https://asanteb.com

برچسب ها

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو