نظر کاپولا درباره کارنامه جرج لوکاس

منبع: برترین ها

121

1399/9/25

08:10


کاپولا در مورد دوران فیلمسازی لوکاس می‌گوید: «فقط فیلم دیوارنویسی آمریکایی و همه‌ی نوآوری‌هایش را ببینید. باید فیلم‌های بیشتری از او می‌دیدیم.»

دنیای تصویرآنلاین: کاپولا در مورد دوران فیلمسازی لوکاس می‌گوید: «فقط فیلم دیوارنویسی آمریکایی و همه‌ی نوآوری‌هایش را ببینید. باید فیلم‌های بیشتری از او می‌دیدیم.»
 

نظر کاپولا درباره کارنامه جرج لوکاس

 
به گزارش پلی لیست فرانسیس فورد کاپولا در دوران اوج شکوفایی هالیوود جدید مشاور جورج لوکاس بود و تهیه‌کننده‌ «دیوارنویسی آمریکایی/American Graffiti»(محصول ۱۹۷۳) را برعهده داشت.پروژه بعدی لوکاس «جنگ ستارگان/ Star Wars» بود که چنان چندگانه‌ی عظیم ای را آغاز کرد که او دیگر فرصت کارگردانی فیلمی غیر از جنگ ستارگان را پیدا نکرد. این فیلمساز پس از قسمت اول «جنگ ستارگان» در سال ۱۹۷۷، چهار فیلم پیش‌درآمد خلال سال‌های ۱۹۹۹ و ۲۰۰۵ کارگردانی کرد، که کاپولا در مصاحبه‌ای پروپیمان به مجله ورایتی گفت که این خبری غم انگیزی است.
 
کاپولا به ورایتی می‌گوید: «خب،لوکاس فیلمی ساخت که شعف و شادی و لذت و تاحدودی دانش را برای بسیاری از مردم به همراه آورد . هر سود مالی که به او رسیده، سزاوارش بوده و من استقبال می‎کنم. اگر غمگین هستم به این دلیل است که فیلم‌های دیگری را که می‌خواست ، نتوانست بسازد. جورج حقیقتا انسانی نابغه و بااستعداد است. فقط کافی است نگاهی بیندازید به «دیوارنویسی آمریکایی» او و همه‌ی خلاقیتهایش را ببینید. باید فیلم‌های بیشتری مانند دیوارنویسی انگلیسی از او می‌دیدیم.»
 
کاپولا می‌گوید لوکاس آگاه است که تصمیمش برای اینکه فقط فیلم‌های جنگ ستارگان را بسازد او را مایوس کرد.
«به نقطه‌ای رسیده‌ام که نمی‌توانم دیگر این موضوع را مطرح کنم. تا حدودی لوکاس را برادر کوچکتر خود می‌دانم. ما فیلمسازان نسل قبلی باید از موفقیت جوان‌ترها ستایش کنیم. می‌دانم که دخترم سوفیا،از من موفق‌تر است، و مردم بیش از آنکه به فیلم بعدی من اشتیاق داشته باشند، دوست دارند بدانند فیلم بعدی سوفیا چیست.»

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو