علل اصلی چاقی و اضافه وزن در روزهای کرونایی چیست؟

73

1399/9/29

14:26


دکتر علیرضا مهرعلیان ، رییس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین در نشست شورای آموزش و پرورش ناحیه 2 شهر قزوین با بررسی وضعیت چاقی و اضافه وزن دانش آموزان اعلام کرد: طی 6 ماهه اول سال 99 8.2 درصد دانش اموزان شهرستان قزوین دچار چاقی شده اند و 13.66 درصد اضافه وزن دارند.

علل اصلی چاقی و اضافه وزن در روزهای کرونایی چیست؟

به گزارش بهداششت نیوز، دکتر علیرضا مهرعلیان ، رییس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین در نشست شورای آموزش و پرورش ناحیه 2 شهر قزوین با بررسی وضعیت چاقی و اضافه وزن دانش آموزان اعلام کرد: طی 6 ماهه اول سال 99 8.2 درصد دانش اموزان شهرستان قزوین دچار چاقی شده اند و 13.66 درصد اضافه وزن دارند.

مصرف تنقلات و تعداد وعده های زیاد از علل اصلی چاقی و اضافه وزن است

وی، علل چاقی و اضافه وزن در این گروه از جمعیت شهرستان قزوین را الگوی نامناسب تغذیه در مصرف تنقلات، همچنین الگوی نامناسب تغذیه در تعداد وعده های غذایی در شبانه روز اعلام کرد و افزود: البته مصرف لبنیات، میوه و سبزیجات در این گروه با شاخص بهتری نسبت به تنقلات و تعداد وعده های غذایی روبرو است.

مسؤول سلامت شهرستان قزوین با اشاره به توزیع قرص های مکمل آهن یاری و یتامین «د» در سطح مدارس شهرستان قزوین خواستار همکاری این سازمان در توزیع مکمل ها، همچنین ارسال اطلاعات جهت ثبت در سامانه سیب مرکز بهداشت شهرستان قزوین شد.

زنگ خطر کرونا در شب یلدا

دکتر مهرعلیان، در این نشست ضمن اعلام خطر تهدید سلامت شهروندان در شب یلدا، گفت: زنگ خطر کرونا که ماه هاست برگزاری دورهمی های خانوادگی را گرفته به صدا درآمده و این ویروس منحوس در کمین نشسته تا با ورود به بزرگ ترین شب نشینی سال، روزهای سخت و سردی را در فصل زمستان برایمان رقم بزند لذا آموزش و پرورش ضمن اعلام این زنگ خطر از "شبکه آموزشی شاد" می تواند گام موثری در پیشگیری از افزایش موارد ابتلا به کرونا ویروس بردارد.

این نشست روز 25 آذر 99 با حضور محمدرضا رسولی، مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 قزوین و جمعی از کادر این ناحیه برگزار شد.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو