طرز تهیه تبوله یک سالاد لبنانی با طعمی فوق العاده

طرز تهیه تبوله یک سالاد لبنانی با طعمی فوق العاده


منبع: آرگا

251

1399/9/29

18:03


در این مطلب با طرز تهیه سالاد تبوله در خدمت شما کدبانوهای عزیز و گرامی بودیم که امیدواریم از طعم بی نظیر این نوع سالاد لبنانی نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده تان سپری کنید.

تبوله از انواع سالادهای خوشمزه و خوش طعم خاورمیانه ای است و شما می توانید این نوع سالاد را در منزل به راحتی تهیه کنید. در دستور تهیه تبوله از ترکیب بلوز گندم با جعفری و نعناء و گوجه استفاده می شود همچنین می توانید در تهیه این نوع سالاد از پیاز و سیر و خیار استفاده نمایید. 

سالاد تبوله و سالاد فتوش و سالاد بلوچیز و سالاد مکزیکی از انواع سالادهای خوشمزه و فرنگی می باشند و بهتر است شما با تهیه این نوع سالادها در برنامه غذایی خود تنوع ایجاد کنید.

دستور تهیه سالاد تبوله

مواد لازم

  • جعفری تازه : دو دسته
  • نعناء : یک دسته
  • گوجه بزرگ : سه عدد
  • خیار خیلی بزرگ : یک عدد
  • لیمو ترش : سه عدد
  • روغن زیتون : سه تا چهار قاشق غذاخوری
  • بلغور گندم : ۵۰ گرم
  • فلفل : به مقدار لازم
  • نمک : به مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه تبوله

طرز تهیه تبوله سالاد لبنانی بی نظیر

برای تهیه این نوع سالاد ابتدا بلغور را درون کاسه ای کوچک بریزید و به آن مقداری آب بیفزایید و اجازه دهید تا بلغور پخته شود و به مدت ۲۰ دقیقه صبر کنید تا بلغور آب را به خود جذب نماید و حجم آن دو برابر گردد.

در این مرحله از طرز تهیه تبوله ، نعناء و جعفری را بشویید سپس آن ها را خشک نمایید سپس سبزیجات را خرد کنید. پوست خیار را بگیرید و آن را خرد نمایید گوجه را هم ریز کنید.

روش تهیه تبوله خوشمزه

سبزیجات خرد شده را درون ظرفی مناسب بریزید و آب اضافه بلغورها را بگیرید سپس بلغور را به سبزیجات بیفزایید. روغن زیتون و آب لیموی ترش و نمک و فلفل را به مخلوط مواد بیفزایید و مواد سالاد را هم بزنید تا طعم دار شوند.

روش تهیه تبوله سالاد لبنانی خوش طعم

سالاد تبوله را درون ظرفی مناسب بریزید و آن را در صورت تمایل به همراه حمص و نان پیتا میل کنید.

روش تهیه سالاد تبوله در خانه

نکات طلایی برای تهیه سالاد تبوله

۱. در صورت تمایل می توانید به ازای هر ۱.۵ پیمانه جعفری از نصف پیمانه بلغور خیس استفاده نمایید.

۲. در صورت تمایل می توانید برای طعم بهتر سالاد در دستور تهیه آن از پیاز یا پیازچه استفاده نمایید.

دستور تهیه سالاد تبوله در خانه

۳. اگر تمایل دارید سالاد را یک ساعت قبل از سرو تهیه کنید باید سبزیجات و مواد را به خوبی خشک نمایید سپس آن ها را خرد نمایید و درون ظرفی مناسب بریزید و ظرف را درون یخچال قرار دهید و بعد از بیرون آوردن ظرف سالاد از یخچال به مواد آن نمک و فلفل و روغن زیتون و آبلیمو بیفزایید.

روش تهیه سالاد تبوله

در این بخش از آشپزی مجله آرگا دستور تهیه سالاد تبوله را به شما همراهان عزیز و گرامی آموزش دادیم که امیدواریم با توجه به مراحل ذکر شده بتوانید این نوع سالاد را در منزل به راحتی تهیه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو