به نقل از خبرگزاری رویترز، دن هانتر، سخنگوی دویچه بانک در یک بیانیه ایمیلی نوشت، روزماری ورابلیک، مدیر و بانکدار ارشد در واحد مدیریت ثروت این بانک اخیرا استعفایش از این بانک را تحویل داد و بانک نیز با اجرایی شدن استعفای او از پایان سال جاری میلادی موافقت کرد.

طبق گزارش نیویورک تایمز که نخست استعفای ورابلیک را گزارش کرد، او به هماهنگی اعطای صدها میلیون دلار وام به شرکت دونالد ترامپ از سوی این بانک پرداخته است.

هانتر گفت که استعفای یک همکار قدیمی دیگر ورابلیک، "دومینیک اسکالزی" نیز از سوی این بانک پذیرفته شده است، در حالی که دلایل این استعفاها ذکر نشد.

ورابلیک و اسکالزی هر دو در سال ۲۰۰۶ از بانک آمریکا به دویچه بانک پیوستند.

نیویورک تایمز در گزارش خود نوشت، دویچه بانک در ماه اوت یک فرآیند بررسی داخلی را در قبال یک معامله سال ۲۰۱۳ املاک بین ورابلیک و اسکالزی با یک شرکتی که بخشی از آن متعلق به جارد کوشنر، داماد و مشاور دونالد ترامپ بود، آغاز کرد.

ماه گذشته میلادی رویترز گزارش کرد، دویچه بانک به دنبال راه‌هایی برای پایان دادن به روابطش با ترامپ در پی انتخابات آمریکا و تبلیغات منفی ناشی از این روابط است.

این بانک آلمانی که نخست قرض دادن به ترامپ را در اواخر دهه ۱۹۹۰ شروع کرد پایش به تحقیقات کنگره و دیگر تحقیقات درخصوص امور مالی ترامپ و اتهامات مربوط به روابط با روسیه باز شده است.