جاهای دیدنی روستای اصفهک روستایی با خانه های کاه گلی شگفت انگیز

جاهای دیدنی روستای اصفهک روستایی با خانه های کاه گلی شگفت انگیز


منبع: مینویسم

216

1399/10/8

08:33


جاهای دیدنی روستای اصفهک

جاهای دیدنی روستای اصفهک

آیا تا به حال اسم روستای اصفهک را شنیده اید؟ میدانید جاهای دیدنی روستای اصفهک کجاست؟ ویژگی ها روستای اصفهک چیست؟ اگر اهل مسافرت و دیدن مکان های جدید و متفاوت هستید به شما پیشنهاد میکنم که حتما برای یکبار هم که شده به روستای اصفهک بروید. باید اضافه کرد که روستای اصفهک در خراسان جنوبی قرار دارد و اگر به دنبال یک تجربه جدید هستید و خانه های کاه گلی را دوست دارید به شما دوستان عزیز پیشنهاد میکنم که اول این مطلب را تا آخر مطالعه کنید و با جاهای دیدنی روستای اصفهک آشنا شوید و سپس یک سفر به جاهای دیدنی روستای اصفهک بروید.

روستای اصفهک خراسان جنوبی


روستای دیدنی اصفهک یکی از روستاهایی است که در زلزله 57 ویران شد اما ویرانه های آن هنوز به جا مانده است و یک محیط زیبا و تاریخی را بر جای گذاشته اند. اگر درختان نارنج، انار و خرما را دوست دارید بهتر است که حتما یک سری به جاهای دیدنی روستای اصفهک بزنید. چرا که محیط طبیعی و خانه های کاه گلی بسیار محیط زیبایی را در روستای اصفهک ایجاد کرده اند. روستای اصفهک در واقع کویر است اما با این حال آب و هوای بسیار خوب و معتدلی دارد و میتوانید ساعت ها آن جا باشید و از طبیعت و ویرانه خانه های آن جا لذت ببرید. در این پست قصد داریم تا مناطق دیدنی روستای اصفهک را مورد بررسی قرار دهیم. پس اگر به دنبال جاهای دیدنی روستای اصفهک هستید با ما همراه باشید.

۲۵ تا معروف ترین مکان های گردشگری جهان که باید خارج از فصل رفت

معرفی جاهای دیدنی روستای اصفهک

جاهای دیدنی روستای اصفهک

جاهای دیدنی روستای اصفهک

روستای اصفهک به دلیل خانه های کاه گلی بسیاری که دارد و در سال 57 توسط زلزله ویران شد جنبه تاریخی پیدا  کرده است. پس دیدن و مشاهده همین خانه های کاه گلی میتواند تجربه خوبی برای شما باشد. در ادامه جاهای دیدنی روستای اصفهک را مورد بررسی قرار خواهیم داد که اگر قصد سفر به روستای اصفهک را دارید بدانید که کدام مناطق آن جذاب هستند.

جاهای دیدنی اطراف اصفهان

جاهای دیدنی روستای اصفهک عبارت اند از:

  • مسجد جامع روستای اصفهک

یکی از جاهای دیدنی روستای اصفهک، مسجد جامع آن است که در واقع مردم اهالی آن محله درست کرده اند. مسجد جامع کاه گلی است در فضای کوچکی درست شده است. پنجره های کوچک کاه گلی آن حس خوبی در محیط ایجاد می کنند. مردم اهالی روستای اصفهک برای عبادت و نماز به مسجد جامع میروند و این مسجد را در کنار ویرانه ها ساخته اند.

  • حمام روستای اصفهک

در سال 57 که زلزله ای بیش از 7 ریشتر اتفاق افتاد، از روستای اصفهک ویرانه ای مانده است اما حمام این روستا را ترمیم کرده اند. پس اگر دوست دارید که حمام عمومی و کاهگلی را تجربه کنید میتواند بهترین گزینه برای جاهای دیدنی اصفهک باشد.

  • رصد خانه کویری روستای اصفهک

جاهای دیدنی روستای اصفهک

جاهای دیدنی روستای اصفهک

یکی دیگر از جاهای دیدنی اصفهک، رصد خانه کویری ای روستا است که سه دیوار آجری مانند تاسیس شده است  که هر کدام از آن ها دایره های متحدالمرکز تشکیل شده‌اند. به این دلیل رصد خانه کویری را به عنوان جاهای دیدنی روستای اصفهک میشناسیم که میتوانید آسمان زیبا کویر را مشاهده کنید.

  • قنات های آب

اگر قصد سفر به روستای اصفهک را دارید و به دنبال جاهای دیدنی روستای اصفهک هستید، میتوانید دیدن قنات های عباس آباد، ده نو، توکل‌آباد و اسکندرآباد را تجربه کنید. این قنات ها فضای سرسبز و زیبایی را برای این روستا ایجاد کرده اند.

فروشگاه قطعات آسانسور

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو