طرز تهیه سس شکلات

طرز تهیه سس شکلات براق با پودر کاکائو برای روی کیک برای بیسکویت برای کیک براونی با شکلات تخته ای با نشاسته و پودر کاکائو xvc jidi ss a ghj

سس شکلات یکی از انواع سس های پر مصرف و پرطرفدار بین المللی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود. سس شکلات به طور معمول به تنهایی مصرف نمی شود و معمولا برای تزیین انواع دسر و شیرینی استفاده می شود. سس شکلات می تواند دسرها و شیرینی ها را خوشمزه تر کند، علاوه بر این از این سس برای تزیین شیرینی ها نیز استفاده می شود. سس شکلات به دلیل استفاده از استفاده از کاکائو رنگی قهوه ای دارد، البته می توانیم برای تهیه این سس از شکلات تخته ای سفید استفاده کنیم. طعم این سس در این دستور کمی شیرین است، اما در صورت تمایل می توانیم مقدار شکر را کمتر کنیم تا طعم سس را به دلخواه تغییر دهیم، برای مشاهده این آموزش در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم سس شکلات
شیر½ پیمانه
پودر کاکائو۲ قاشق غذاخوری
شکر½ پیمانه
روغن مایع½ پیمانه
وانیل¼ قاشق چایخوری

دستور تهیه سس شکلات

مرحله اول

برای تهیه سس شکلات حرفه ای و خوشمزه ابتدا پودر کاکائو را داخل پارچ مخلوط کن می ریزیم و شکر را به همراه شیر و وانیل به آن اضافه می کنیم و دستگاه را روشن می کنیم تا مواد کاملا مخلوط شوند.

مرحله دوم

در این مرحله مخلوط کن را خاموش می کنیم و کمی از روغن مایع را اضافه می کنیم و مجددا بعد از ۳۰ ثانیه استراحت دستگاه را روشن می کنیم و اجازه می دهیم تا سس شکلات به مرور زمان غلیظ شود.

مرحله سوم

سپس دستگاه را خاموش می کنیم و کم کم به همین صورت هر بار مقدار کمی از روغن مایع را به سس شکلات موجود در مخلوط کن اضافه می کنیم و مخلوط کن را روشن می کنیم تا سس به خوبی سفت شود.

مرحله چهارم

در این مرحله سس شکلات ما که به قوام رسید در ظرف مورد نظرمان می ریزیم و داخل یخچال نگهداری می کنیم و برای انواع کاور کیک ها و همینطور پیراشکی و دونات از آن استفاده می کنیم. نوش جان