فعال اقلیمی اهل سوئد، ۱۸ساله شد

منبع: برترین ها

91

1399/10/14

17:01


گرتا تونبرگ، فعال اقلیمی اهل سوئد، ۱۸ساله شد.

برترین‌ها: گرتا تونبرگ، فعال اقلیمی اهل سوئد، ۱۸ ساله شد.

فعال اقلیمی اهل سوئد، ۱۸ساله شد

او زاده ۳ ژانویه سال ۲۰۰۳ در استکهلم است.

گرتا در مصاحبه‌ای با هفته‌نامه انگلیسی ساندی تایمز که به مناسبت ۱۸ سالگی‌اش انجام شد، گفت دوست ندارد به مناسبت تولدش، لباس هدیه بگیرد.

او گفت خودش هم دیگر لباس نو نمی‌خرد و ترجیح می‌دهد لباس‌های استفاده شده دیگران را قرض بگیرد یا اگر مجبور شد، لباس دست‌دوم بخرد.

گرتا در این مصاحبه گفت بهترین هدیه تولدش می‌تواند توجه بیشتر مردم به محیط زیست باشد، اما اگر کسی می‌خواهد هدیه‌ای برای تولد او بخرد، یک چراغ برای دوچرخه‌اش، هدیه خوبی خواهد بود.

سن کم گرتا تونبرگ در چند سالی که فعالیت برای جلب توجه به تغییرات اقلیمی را شروع کرده، در کنار اینکه باعث توجه بیشتر به او و فعالیت‌هایش شده، سوژه‌ مخالفانش هم بوده است.

بسیاری از مخالفان گرتا تونبرگ، فعالان اقلیمی را متهم می‌کردند که برای رسیدن به اهداف خود، از یک کودک استفاده می‌کنند.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا، پس از سخنرانی سال ۲۰۱۹ گرتا در سازمان ملل، در توییتی که متلک به سن و سال کم او برداشت شد، نوشت که او "دختر جوانی است" که می‌تواند "آینده روشن و خوبی داشته باشد".

گرتا در سازمان ملل گفت: "من الان نباید اینجا باشم؛ من باید در آن سوی اقیانوس در حال درس خواندن باشم... اما شما (سیاستمداران) با واژه‌های توخالی‌تان، رویاهای من و کودکی‌ام را به یغما برده‌اید".

دونالد ترامپ جونیر، پسر رئیس‌جمهور آمریکا، در حمایت از پدرش که به انتخاب گرتا تونبرگ به عنوان شخصیت سال ۲۰۱۹ مجله تایم خورده گرفته بود، به سن کم او ایراد گرفت و نوشت: مجله تایم، تظاهرکنندگان هنگ‌کنگی را که با زندگی‌شان برای رسیدن به آزادی می‌جنگند کنار گذاشته و نوجوانی را مطرح می‌کند که تبدیل به یک وسیله بازاریابی شده است.

با رسیدن به ۱۸ سالگی، گرتا تونبرگ دیگر کودک نیست؛ سن مدرسه را پشت سر گذاشته و شاید از این پس کمتر شاهد خورده گرفتن به سن و سالش باشد

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو