تمرین و ورزش های مفید برای جوانی پوست

تمرین و ورزش های مفید برای جوانی پوست


منبع: آرگا

102

1399/10/18

20:04


ورزش برای جوانی پوست روشی موثر و بسیار کاربردی بوده که می توانید روزانه با انجام حرکات و تمریناتی ساده و آسان بر روی قسمت های مختلف پوست خود تاثیرات مثبت گذاشته و با رفع چین و چروک های ایجاد شده در اثر افزایش سن باعث شادابی و زیبایی روز افزون پوست خود شوید.

از جمله اقداماتی که در شادابی و جوان سازی پوست تاثیر بسیار خوبی دارد انجام حرکات و فعالیت های فیزیکی بوده که راهی بسیار ساده و آسان برای به تاخیر انداختن روند پیری می باشد. ورزش در واقع از طریق تغییراتی که در بدن ایجاد می کند ذهن و جسم شما را تحت تاثیر قرار می دهد و همین عمل موجب زیبایی و طراوت پوست خواهد شد. بر همین اساس قصد داریم در این مطلب به معرفی انواع تاثیرات ورزش برای جوانی پوست و انواع تمرینات ورزشی موثر و کاربردی در همین زمینه بپردازیم.

انواع تمرینات ورزشی موثر برای جوانی پوست

ورزش کردن در واقع راهکاری ساده و موثر برای جوان سازی پوست و رفع انواع چین و چروک می باشد که با انجام حرکات درست و اصولی می توان باعث تناسب اندام و زیبایی و شادابی پوست شد. با توجه به این که پیر شدن جزئی از قوانین طبیعت بوده و راهی برای جلوگیری از آن وجود ندارد بنابراین باید با انجام اقداماتی این روند را به تعویق انداخت. برای رسیدن به این هدف باید اعمال مختلفی از جمله رژیم غذایی مناسب، کنترل و کاهش استرس، شیوه زندگی سالم و فعالیت های مختلف ورزشی را در نظر گرفت.

انواع ورزش مفید برای سالم سازی پوست

باید این نکته را در نظر داشته باشید که حرکات ورزشی نباید سخت و حرفه ای باشند بلکه با یک ورزش ساده شروع کنید. برای این که بدانید چه نوع ورزشی برای سلامتی و وضعیت بدنی شما مناسب و تاثیرگذار می باشد نیازی نیست که حتما به متخصص و پزشک مراجعه نمایید چرا که در واقع خیلی راحت می توانید با تحرک داشتن و انجام حرکات ورزشی ساده در شادابی پوست و سلامت ذهن و جسم خود تاثیرات مثبتی بگذارید.

با توجه به این که با افزایش سن پوست بدن به تدریج دچار افتادگی شده و حالتی شل به خود می گیرد بنابراین به منظور به تاخیر انداختن این اعمال می توان با استفاده از ورزش آن ها را کنترل کرد و با تقویت عضلات و کم کردن چین و چروک های پوست باعث شادابی و تازگی آن شد. در ادامه انواعی از ورزش هایی که برای جوانی و سالم ماندن پوست موثر و مفید می باشند را به منظور شناخت و یادگیری شما عزیزان شرح داده ایم.

انواع حرکات فیزیکی مفید برای شادابی پوست

ورزش ایروبیک :

این نوع ورزش در واقع باعث تحریک کلاژن شده و موجب افزایش سطح تولید آن می شود و از سویی دیگر باعث طراوت و تازگی پوست شما نیز می شود و همچنین موجب بالا رفتن سطح متابولیسم بدن می شود. بدین ترتیب کلاژن پوست از این طریق افزایش یافته و سلول های روشنی به وجود می آیند.

تاثیرات ورزش برای جوانی پوست

ورزش شنا برای تازگی پوست :

باید در نظر داشت کلری که در آب وجود دارد موجب خشکی پوست شده و به همین خاطر افرادی که دارای پوست خشکی هستند بهتر است که بیش از اندازه از استخر استفاده نکنند ولی برای دیگر افراد خاصیت ضدباکتریایی کلر بر روی پوست آن ها تاثیرات مثبت و بسیار خوبی دارد که در واقع با باکتری ها به مقابله می پردازد. اگر از استخر استفاده نمایید و از این طریق رطوبت را در پوست خود نگه دارید در نتیجه می توانید پوستی جوان و شاداب داشته باشید.

ورزش های مفید برای جوانی پوست


تمرین با وزنه :

این نوع ورزش در واقع در رفع چین و چروک های پوست و شادابی آن بسیار تاثیر گذار بوده چرا که موجب تقویت ماهیچه های بدن می شود. سعی کنید که در طول هفته حدود ۳۰ دقیقه ورزش با وزنه انجام دهید چرا که برای تقویت و استحکام استخوان ها نیز بسیار موثر و مناسب می باشد. همان گونه که سن افزایش می یابد به تدریج میزان انعطاف پذیری پوست کم شده و حالتی شل به خود می گیرد که در پی آن میزان چین و چروک ها نیز زیاد می شود. باید در نظر داشته باشید که تمرین کردن با وزنه تمامی عضلات حتی عضله های صورت را در قسمت لایه های زیرین کاملا سفت و محکم می کند.

تمرینات ورزشی مناسب برای پوست


ورزش زومبا برای شادابی و سالم ماندن پوست :

زومبا نوعی ورزش می باشد که با شدت بالایی صورت گرفته و همین امر موجب افزایش سرعت جریان خون درون سلول های پوستی شده و در نهایت در جابجایی اکسیژن و مواد مغذی در بدن تاثیر گذار می باشد. این عمل موجب تقویت و سالم ماندن سلول های پوستی شده و در نتیجه باعث می شود ظاهری شاداب داشته باشید و همچنین از سویی دیگر موجب از بین رفتن مواد زائد و اضافه پوست شده که همچون رادیکال های آزاد تاثیرات منفی و مخرب بر روی سلول های پوست می گذارند.

حرکات یوگا :

یکی از روش های موثر بر روی سلامتی افراد ورزش یوگا می باشد که در واقع موجب بالا رفتن سلامتی روح، جسم و ذهن می شود. باید این نوع ورزش را زیر نظر کارشناسان این رشته انجام دهید. با توجه به مطالعات انجام شده استرس در واقع موجب زیاد شدن آکنه و اگزمای پوستی در افراد می شود و همچنین باعث افزایش تولید چربی در سلول ها می شود. تمرینات منظم یوگا در داشتن تنفس منظم به فرد کمک کرده و در پی آن چربی بیش از اندازه پوست خارج می گردد و میزان التهاب و چین و چروک های پوست نیز کاهش می باشد. یکی دیگر از تاثیرات بسیار مثبت و مفید ورزش یوگا پیشگیری و مبارزه با اثرات ناشی از پیری و افزایش سن در پوست می باشد.

انواع ورزش مناسب برای پوست

دویدن به صورت آهسته :

سعی کنید در طول روز در دل طبیعت ورزش کنید و به آرامی قدم بزنید و پیاده روی کنید. دویدن به حالت آهسته در واقع موجب بالا رفتن میزان جریان خون شده و باعث تولید انرژی می شود. دویدن به میزان زیادی موجب عمل تعریق در فرد شده و با ایجاد تعریق دمای بدن نیز بالا می رود و همچنین از سویی دیگر عرق کردن باعث دفع و خروج آلودگی های گیر کرده در منافذ پوست می شود و مواد شیمیایی غیر ضروری با استفاده از عمل تعریق از بدن فرد خارج شده و از این طریق تاثیر بسیار زیادی بر روی سلامت فرد دارد.

فعالیت های حرکتی مفید برای جوانی پوست

دوچرخه سواری :

این نوع ورزش موجب افزایش جریان خون در بدن شده و در پی آن به فرد کمک می کند تا از آسیب های مواد سمی و خطرناک مصون بماند و پوست سالم و تمیزتری داشته باشد و همین طور می تواند فعالیت مناسبی برای جلوگیری از ورود آلودگی به پوست باشد. باید توجه داشته باشید که آلودگی تاثیر مخربی بر روی سلامت و ظاهر پوست دارد.

قدم زدن و پیاده روی :

برخی از علائم پیری در اثر تغییرات دارویی ظاهر می شوند. دیابت در واقع یکی از عوامل پیری بوده که قدم زدن بهترین راهکار برای رفع چنین مشکلی می باشد و همچنین موجب سلامتی قلب و درخشان شدن سطح پوست می شود.

انواع ورزش مفید برای تازگی پوست

امیدواریم که در مطلب ارائه شده با تاثیرات مناسب ورزش برای جوانی پوست و انواع ورزش های موثر و مفید در این زمینه آشنا شده باشید و توضیحات بیان شده برای شما عزیزان مفید بوده باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو