طرز تهیه کیک نسکافه و گردو

طرز تهیه کیک نسکافه و گردو خوشمزه و مخصوص

کیک نسکافه و گردو یکی از انواع کیک های خوشمزه و پر طرفدار بین المللی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود. این کیک خوشمزه یکی از کیک ها عصرانه محسوب می شود که معمولا به همراه نوشیدنی ها داغ مثل چای و قهوه سرو می شود. البته از این کیک خوشمزه به عنوان کیک صبحانه هم می توانیم استفاده کنیم، چون طعم بسیار خوبی دارد و به دلیل استفاده از مغز گردو بسیار مقوی است. در صورتی که بخواهیم این کیک خوشمزه را به صورت تک نفره درست کنیم، می توانیم از قالب های تک نفره مثل قالب مافین استفاده کنیم، برای مشاهده این آموزش شیرینی پزی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک نسکافه و گردو
آرد سفید۲ پیمانه
تخم مرغ۴ عدد
شکر۱ پیمانه
شیر½ پیمانه
روغن مایع½ پیمانه
مغر گردوی خرد شده½ پیمانه
بکینگ پودر۱ قاشق مرباخوری
وانیل½ قاشق چایخوری
نمک۱ پنس
نسکافه۱.۵ قاشق غذاخوری
آب½ لیوان

دستور پخت کیک نسکافه و گردو

مرحله اول

برای تهیه کیک نسکافه و گردوی مجلسی ابتدا تخم مرغ ها را داخل پیاله ای می شکنیم و زرده ها را از سفیده ها جدا می کنیم و در صورت سالم بودن هر کدام را به طور جداگانه داخل کاسه ای مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله نسکافه را داخل لیوان آبجوش می ریزیم و با قاشق خوب مخلوط می کنیم تا کاملا در آب حل شود. سفیده تخم مرغ را داخل کاسه همزن می ریزیم و با دور متوسط همزن برقی خوب می زنیم تا کاملا پف کند.

مرحله سوم

توجه داشته باشید که سفیده تخم مرغ باید حالت ابری به خود بگیرد و اگر کاسه را بر گردانیم از داخل ظرف نریزد. سپس فر را روشن می کنیم و روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار می دهیم تا به مدت تقریبا ۱۵ دقیقه گرم شود.

مرحله چهارم

وانیل و شکر را به زرده تخم مرغ ها اضافه می کنیم و با همزن برقی با دور تند می زنیم تا حجم آن دوبرابر شود و همین طور رنگ ان کرم روشن شود و آنوقت روغن را به آن اضافه می کنیم و در حد مخلوط شدن با دور کند می زنیم.

مرحله پنجم

سپس شیر را نیز می افزاییم و بلافاصله نسکافه مخلوط شه با آب را نیز اضافه می کنیم.نمک و بیکینگ پودر را با آرد مخلوط می کنیم و از الک رد می کنیم و به مواد اضافه می کنیم و با همزن خوب مخلوط می کنیم.

مرحله ششم

سپس گردو ها را به مایه کیک اضافه می کنیم و سفیده تخم مرغ را که فرم گرفته بود را نیز به مواد اضافه می کنیم و با قاشق چوبی به صورت دورانی با مواد مخلوط می کنیم.قالب را چرب می کنیم و کمی آرد پاشی می کنیم.

مرحله هفتم

حالا مایه کیک را داخل آن می ریزیم و در فر گرم شده قرار می دهیم تا با همان دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد به مدت ۵۰ دقیقه کیک بپزد.برای اینکه اطمینان حاصل شود که کیک پخته است بعد از ۴۵ دقیقه خلال دندان داخل کیک فرو می کنیم و بیرون می آوریم.

مرحله هشتم

اگر خلال تمیز بود و از مایه کیک به آن نچسبیده بود یعنی کیک پخته شده است.کیک را از داخل فر بیرون می آوریم و زمانیکه قالب خنک شد کیک نسکافه و گردو را بیرون می آوریم و با گاناش یا خامه روی آن را تزئین می کنیم  و نوش جان کنید.