طرز تهیه کباب تابه ای مرغ با سیب زمینی

طرز تهیه کباب تابه ای مرغ با سیب زمینی

کباب تابه ای مرغ یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که با دستورهای بسیار متنوعی تهیه می شود. این غذای خوشمزه با دستورهای متنوعی تهیه می شود که یکی از این دستورها تهیه کباب تابه ای مرغ با سیب زمینی است که نسبت به کباب تابه ای مرغ اقتصادی تر می باشد. دستور این غذا تفاوت چندانی با کباب تابه ای مرغ ندارد، فقط در دستور این کباب علاوه بر مواد کباب تابه ای مرغ از سیب زمینی هم استفاده می شود. برتری این کباب نسبت به کباب تابه ای مرغ این است که این کباب به دلیل وجود سیب زمینی پوک تر و نرم تر می شود و مانند کباب تابه ای مرغ سفت نمی شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
ران و سینه مرغ۴۰۰ گرم
سیب زمینی۱ عدد درشت
پیاز۱ عدد درشت
سیر۱ حبه درشت
تخم مرغ۱ عدد
پودر سوخاری۱ یا ۲ قاشق غذاخوری
گوجه فرنگی۴ عدد متوسط
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
کره۲۵ گرم

دستور کباب تابه ای مرغ با سیب زمینی

مرحله اول

برای تهیه کباب تابه ای مرغ با سیب زمینی ابتدا سینه مرغ را چرخ می کنیم یا داخل میکسر می ریزیم و میکس می کنیم، سپس درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه پیاز را رنده می کنیم و آبش را می گیریم.

مرحله دوم

در این مرحله سیب زمینی را هم رنده می کنیم و پس از گرفتن آب اضافی اش به همراه پیاز رنده شده به کاسه حاوی گوشت مرغ اضافه می کنیم. در ادامه سیر را هم له می کنیم و به کاسه می افزاییم.

مرحله سوم

حالا مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به همراه زعفران دم کرده و تخم مرغ به کاسه اضافه می کنیم، سپس مواد را با قاشق به خوبی ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند، سپس آرد سوخاری را کم کم اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله مایه کباب را مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست و منسجم شود، اگر مایه کباب شل بود، مجددا کمی آرد سوخاری ریز اضافه می کنیم و مواد را مخلوط می کنیم تا با هم کاملا ترکیب و یکدست شوند.

مرحله پنجم

حالا روی درب کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت یک تا دو ساعت در یخچال قرار می دهیم تا مایه کباب به خوبی استراحت کند. پس از گذشت این زمان کاسه حاوی مایه کباب را از تابه خارج می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله یک تابه مناسب را با روغن چرب می کنیم، سپس مایه کباب را به صورت کاملا یکدست در کف تابه پهن می کنیم و روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا یک سمت کباب به صورت یکدست بپزد.

مرحله هفتم

توجه داشته باشید که اگر حرارت زیر تابه کم باشد، مطمئنا آب موجود در کباب به طور کامل کشیده می شود که در نتیجه باعث می شود کباب شما خشک و سفت شود، پس حتما حرارت زیر تابه متوسط باشد.

مرحله هشتم

پس از اینکه سمت زیرین کباب طلایی شد، آنرا به چند قسمت تقسیم می کنیم و بر می گردانیم تا سمت دیگرش نیز سرخ شود. حالا کره را ذوب می کنیم و با قلمو روی کباب می مالیم تا لذیذتر شود.

مرحله نهم

پس از اینکه کباب سرخ شد، گوجه فرنگی ها را در کنار تابه می چینیم تا آنها نیز سرخ شوند. در پایان کباب تابه ای را به همراه گوجه فرنگی ها داخل ظرف مورد نظرمان می کشیم و به همراه نان یا برنج سرو می کنیم.