افزایش شیر مادر در طب سنتی و بهره بردن از مواد طبیعی

افزایش شیر مادر در طب سنتی و بهره بردن از مواد طبیعی


منبع: آرگا

117

1399/11/4

16:02


ما برای شما همراهان گرامی در این مطلب به موضوع افزایش شیر مادر در طب سنتی می پردازیم.

در این مقاله به موضوع افزایش شیر مادر در طب سنتی می پردازیم که مصرف گیاهان زیادی می تواند به این امر کمک کند. اگر به دنبال راهکاری برای زیاد شدن شیرتان هستید در این مطلب به خواسته تان می رسید. مصرف گیاهانی از جمله؛ شنبلیله، زیره، رازیانه و … می توانند سطح هورمون استروژن را در بدن افزایش دهند و موجب بیشتر شدن شیر مادر شوند. در ادامه مطلب با مجله آرگا همراه ما باشید.

چگونه شیر مادر زیاد شود؟

روش های افزایش شیر مادر در طب سنتی

از قدیم این موضوع در بین همه مادران بوده که برای افزایش شیر مادر از چه چیزی مصرف کنند که این راه حل جوابی خانگی دارد. استفاده دارو های طبیعی مانند: تخم جعفری، هویج یا زردک، جوانه گندم، اسفناج، جو، حریره بادام، نارگیل، کاهو، فندق، ماهی تازه، ماش، گندم، مویز، پونه، برنج، ذرت، ریحان، شیره انگور، انجیر، گشنیز، شوید، خربزه و گوشت بره و گوساله به زیاد شدن شیر کمک زیادی می کنند که از طریق طب سنتی و گیاهی می توان این کار را انجام داد. نکته حائز اهمیت این که قبل از مصرف نسبت به مسمومیت و حساسیت گیاهان و مقدار دوز مصرفی آن ها با پزشک مشورت نمایید. همچنین می‌توان از غذا های شیر‌افزایی مانند باقالی‌ پلو با آب گوشت‌، خورش به، خورش سیب، خورش فسنجان، خورش کدو، خورش کرفس، کلم‌ پلو، عدس‌ پلو و آبگوشت نخود و لوبیا با لیمو عمانی استفاده کرد.

دارویی برای افزایش شیر مادر در طب سنتی

  • مصرف رازیانه

عالی ترین روش برای افزایش شیر مادر در طب سنتی مصرف دانه های رازیانه می باشد که بسیار خوب می باشد. دانه رازیانه سطح استروژن در بدن بیشتر می کند و همین دلیلی برای تولید و افزایش شیر می باشد. به نحوی که شما به اندازه ۱ قاشق چای خوری از دانه رازیانه را در ۱ لیوان آب جوش حل کنید و بگذارید بعد از چند دقیقه دم بکشد. سپس این دمنوش را با عسل ترکیب کرده و میل نمایید.

  • خوردن زنجبیل
یکی از گیاهانی که در طب سنتی باعث افزایش شیر مادر می شود مصرف زنجبیل است. از زنجبیل استفاده های زیادی در عطر و طعم غذاها می شود شما می توانید از آن برای بیشتر شدن شیر پودرش را در چای یا غذا بی افزایید.

خوردن چه غذایی شیر مادر را زیاد می کند؟

  • خوردن تخم شنبلیله

یکی از عالی ترین روش ها برای افزایش شیر مادر در طب سنتی مصرف تخم شنبلیله می باشد که باعث بیشتر سطح استروژن در بدن مادر شده و شیر را افزایش می دهد. شما می توانید ۱ قاشق چای خوری تخم شنبلیله را در ۱ لیوان آب جوش دم کنید و به همراه ۱ قاشق چای خوری عسل برای مزه دار کردنش مخلوط کنید و روزی ۲ بار میل کنید.

  • استفاده از دارچین
یک راه حل برای افزایش شیر مادر در طب سنتی مصرف گیاه خوش عطر و بوی دارچین می باشد که از قدیم تا امروزه مورد استفاده عموم قرار گرفته است. خوردن ۲ ماه دارچین به همراه شیر یا آب و عسل می تواند شیر مادر را زیاد کند و که واقعا طعم خوب و دلپذیری دارد.

گیاه دارویی با بیشتر شدن شیر مادر

  • مصرف زیره سبز
یکی از دانه های معطر که راه کاری برای افزایش شیر مادر در طب سنتی می باشد خوردن زیره سبز است. این گیاه برای طبخ در غذاها مورد استفاده قرار می گیرد و غنی از آهن می باشد شما ۱ قاشق از دانه زیره سبز را با مقداری شکر و شیر مخلوط نمایید و قبل خواب صرف کنید.
  • مصرف سیر
سیر هم یکی از روش های طبیعی و خانگی برای زیاد شدن شیر مادر می باشد که می تواند باعث ترشح شیر مادر شود و به صورت منظم طعم شیر را اثر بخش کند. از سیر می توانید در موقع پخت غذا به مقدار روزانه استفاده نمایید.

افزایش شیر

  • گیاه دارویی انیسون
این نوع هم یک گیاه معطر می باشد که خواص استروژنی دارد و باعث افزایش شیر مادر در طب سنتی می شود. انیسون کانال های بسته شده شیر را باز کرده و در نتیجه شیر را زیاد می کند به طوری که آن را دمنوش کنید و به همراه عسل یا شکر روزی ۲ فنجان میل نمایید.
  • عصاره خار خاسک

خواص این گیاه معجزه بخش بسیار می باشد که برای رفع آلودگی کبد و در درمان بیماری‌های قلبی  عروقی، فشارخون بالا، کم خونی، ضعف گردش خون بسیار موثر می باشد. عصاره خار خاسک سطح استروژن زن را افزایش می دهد و موجب بیشتر شدن شیر می شود. شما می توانید از عصاره یا کپسول گیاه خار خاسک در این جهت استفاده نمایید که بهتر است روزانه ۳ بار مصرف شود.

افزایش شیر مادر در طب سنتی چگونه است؟

دلیل کاهش شیر مادر

برخی از دلایل روی تولید شیر مادر تاثیر گذاشته و آن را کم می کند که این شرایط به شرح زیر می باشد؛

  • جراحی سینه داشته است.
  • شیردهی به طور منظم و کافی انجام نشده است.
  • مصرف دارویی که مانع از تولید شیر شده است.
  • نوزاد نارس یا زودرس بوده است.
  • شیردهی به نوزاد را دیر شروع کرده است.
  • ممکن است مادر به دیابت، فشار خون یا چاقی مبتلا شده باشد.

راهکارهایی برای افزایش شیر مادر در طب سنتی

حرف آخر قبل استفاده از این گیاهان

این روش هایی که ذکر شد با این حال که طب سنتی و داروی گیاهی می باشد ولی ممکن است در مادران شیرده دچار آلرژی شود که قبل از مصرف هر داروی گیاهی بهتر است احتیاط لازم را به آن عمل کنید. گیاهان دارویی را به طور خودسرانه استفاده نکنید، پیش از افزودن هر گونه داروی گیاهی به رژیم غذایی خود با نظر پزشک متخصص مصرف نمایید، مکمل‌های گیاهی را تنها از نام های تجاری معتبر تهیه کنید، در صورت بارداری بدون نظر پزشک معالج هیچ گونه گیاه دارویی را مصرف نکنید چون منجر به عوارض خطرناکی شود، مصرف برخی از گیاهان دارویی ممکن است باعث مسمومیت شوند، پیش از مصرف آن‌ها با پزشک متخصص مشورت کنید و دوز مناسبی از آن را استفاده کنید.

گیاه دارویی با بیشتر شدن شیر مادر

امیدواریم از این مقاله در مجله آرگا با عنوان روش هایی برای افزایش شیر مادر در طب سنتی لذت برده باشید و در این جهت به شما کمک کرده باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو