طرز تهیه حلوا نسکافه ای

طرز تهیه حلوا نسکافه برای مراسم ختم با شیر دونفره xvc jidi  pg h ks hti

حلوای نسکافه ای یکی از انواع حلواهای خوشمزه و مجلسی ایرانی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود. ظاهر این حلوای شیک و خوشمزه با حلواهای معمولی تفاوت چندانی ندارد، فقط رنگ این حلوا به دلیل استفاده از نسکافه بسیار جذاب است و می توانیم انرا به صورت بوتیکی درست کنیم. طعم این حلوا هم بسیار خاص  است و برای کسانی که به خوراکی هایی با طعم نسکافه علاقمند هستند یک گزینه مناسب می باشد. در صورتی که تمایل دارید این حلوای خوشمزه را برای مجالس خود تهیه کنید، توصیه می کنیم از یک حلوای دیگر با رنگ روشن مثل حلوای هویج استفاده کنید تا دیزاین شیک تری داشته باشید، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم حلوای نسکافه
آرد سفید۱ پیمانه (۱۵۰ گرم)
شکر۲۲۰ گرم (۱ پیمانه)
نسکافه۲ قاشق غذاخوری
آب۱ پیمانه
آب جوش¼ پیمانه
پودر هل½ قاشق چایخوری
گلاب۲ قاشق غذاخوری
کره یا روغن جامد۵۰ گرم
روغن مایعیک سوم پیمانه

دستور پخت حلوای نسکافه

مرحله اول

برای تهیه حلوای نسکافه خوشمزه و مجلسی ابتدا شکر را داخل قابلمه ای می ریزیم و آب را به آن اضافه می کنیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس با قاشق به آرامی هم می زنیم تا شکر داخل آب به طور کامل حل شود.

مرحله دوم

بعد نسکافه را داخل آب جوش می ریزیم با قاشق مواد را خوب مخلوط می کنیم. پودر هل را به مخلوط آب و شکر در حال جوشیدن اضافه می کنیم و بعد بلافاصله گلاب را به آن می افزایییم و همین طور نسکافه را اضافه می کنیم.

مرحله سوم

سپس اجازه می دهیم تا کمی بجوشد و قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم. در ادامه آرد را داخل تابه ای می ریزیم و روی حرارت بسیار ملایم می گذاریم و تفت می دهیم تا بوی خامی آن به طور کامل از بین برود.

مرحله چهارم

بعد کره را به همراه روغن مایع به آن اضافه می کنیم و مداوم مواد را تفت می دهیم تا مایه یکدست شود. در ادامه شربتی که ابتدا آماده کرده ایم را کم کم اضافه می کنیم و مواد را مداوم هم می زنیم تا حلوا کم کم منسجم شود.

مرحله پنجم

در این مرحله حلوا باید حالت سفتی بخود بگیرد و زمانیکه دسته تابه را می گیریم و تابه را بلند می کنیم حلوا راحت باید داخل تابه به صورت گهواره ای (بالا و پایین) در حرکت باشد و از دیواره های تابه به طور کامل جدا شود.

مرحله ششم

در مرحله آخر حلوای نسکافه آماده شده را داخل ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس با پشت قاشق روی آن را صاف می کنیم و به هر صورتی که تمایل دارید آن را تزئین کنید و از انواع مغزیجات یا گل می توانید استفاده کنید.نوش جان