تمیز کردن مایکروفر با چند روش ساده

منبع: آرگا

151

1399/11/9

14:01


تمیز کردن مایکروفر با چند روش ساده

اگر شما یک مایکروفر در آشپزخانه یا محل کار داشته باشید، باید یادتان باشد که برای حفظ حداکثر کارایی و طول عمر آن به تمیزکاری منظم نیاز دارد. تمیزکردن هر مایکروفر ممکن است متفاوت باشد.

ماکروفر

اگر مجبورید دستی به سر و روی مایکروفرتان بکشید و نمی دانید چگونه آن را تمیز کنید، پس با سایت مجله زندگی در این ترفند آموزشی همراه شوید تا با ساده ترین روشهای تمیز کردن مایکروفر آشنا شوید.

مشاهده فیلم تمیز کردن مایکروفر

 

تمیز کردن مایکروفر با سرکه

در یک کاسه شیشه‌ای، یک فنجان سرکه بریزید و داخل مایکروفر‌تان قرار دهید.

مایکروفر‌تان را روی ۴ دقیقه تنظیم کنید‌. بعد از گذشت این مدت، در مایکروفر را بمدت ۲ دقیقه باز نکنید. اینکار اجازه تشکیل بخار درون مایکروفر را خواهد داد که باعث سرازیر شدن انواع کثیفی‌ها و چربی‌ها از دیواره‌ها و سقف می شود.

نکته : اگر مایکروفر شما بیش از حد کثیف بود، ممکن است مجبور شوید دوباره اینکار را بمدت ۴ دقیقه تکرار کنید.

 

با سمت نرمتر اسفنج، داخل مایکروفر را بطور کامل و‌ به آرامی تمیز کنید. از آنجایی که احتمالا چربی زیادی داخل آن انباشته می شود؛ شاید لازم باشد که اسفنج‌تان را چندین بار داخل سینک ظرفشویی تمیز کنید.

بعد از اینکه از عدم وجود چربی‌ها خیالتان راحت شد، یک دستمال‌کاغذی بردارید و داخل آن را کامل خشک کنید.

حالا مایکروفر شما تمیز شده‌است.

تمیز کردن مایکروفر با جوش شیرین

برای از بین بردن لکه‌های چربی مایکروفر می توانید از خمیر جوش‌شیرین استفاده کنید. در این روش مقداری از جوش‌شیرین را با آب مخلوط کنید تا یک خمیر نرم بسازید.

سپس این خمیر را با یک تکه پارچه روی ناحیه چرب بمالید.

در آخر آن را با یک دستمال نمدار تمیز کنید.

برای از بین بردن لکه‌های ناشی از سوختگی، اسفنج را آغشته به سرکه و جوش‌شیرین کنید و قسمت زبرتر اسفنج را روی لکه‌ها بکشید تا از بین بروند.

تمیز کردن مایکروفر با آب لیمو

در این روش ابتدا لیمو را نصف کنید و تمام سطح داخلی مایکروفر را به آن آغشته کنید.

حالا درون کاسه ای مقداری آب بریزید و به آن آبلیمو اضافه کنید و همراه با خود لیمو به مدت ۴ دقیقه داخل مایکروفر قرار دهید.

پس از گذشت این مدت حدود ۲ دقیقه درب مایکروفر را باز نکنید تا بخار تشکیل شود.

سپس با استفاده از دستمال نمدار به خوبی آن را تمیز کنید.

تمیز کردن قسمت خارجی مایکروفر

یک کاسه یا سینک را پر از آب گرم و صابون کنید و یک اسکاچ ظرفشویی یا پارچه را داخل آن بیندازید.

آن را داخل مخلوط بچرخانید تا کاملاً آب و صابون را جذب کند. آن را از مخلوط بیرون بیاورید و فشار دهید تا آب خارج شود. سپس با پارچه قسمت‌های بالایی، اطراف و صفحه نمایش را تمیز کنید.

همه وسایل روی مایکروفر را بردارید تا بتوانید روی آن را با پارچه صابونی تمیز کنید. سپس با پارچه اطراف مایکروفر را تمیز کنید. احتمالاً باید زمان بیشتری برای تمیز کردن صفحه نمایش صرف کنید چون به دلیل استفاده زیاد چسبناک شده است.

از یک دستمال تمیز نمدار برای تمیز کردن صابون از روی مایکروفر استفاده کنید. یک دستمال جدید را داخل آب گرم بیندازید و سپس آن را فشار دهید. از این دستمال نمدار برای تمیز کردن کل مایکروویو استفاده کنید.

تمیز کردن صابون‌های باقیمانده روی مایکروفر از خشک شدن آنها و باقی ماندن رد آنها روی ماشین جلوگیری می‌کند.

اگر مایکروفر شما خیلی کثیف است از پاک کننده سطوح استفاده کنید. بجای اینکه محصولات تمیزکننده را به‌طور مستقیم روی قسمت خارجی ماشین اسپری کنید، باید آن را روی یک تکه پارچه اسپری کرده و سپس با آن قسمت خارجی مایکروفر را تمیز کنید.

اگر شما روی قسمت خارجی ماشین اسپری بپاشید، ممکن است وارد قسمت تهویه شده و به آن آسیب برساند.

برای گرفتن رطوبت از روی مایکروفر از یک پارچه خشک استفاده کنید و تا زمانی به تمیز کردن ادامه دهید که ماشین کاملاً خشک شده باشد.

نکات کلیدی در تمیز کردن مایکروفر

آنچه که باید از انجام آنها در حین تمیز کردن مایکروفر اجتناب کنید:

۱- در هنگام تمیزکردن مایکروفر‌تان به هیچ عنوان نباید از ابزار فلزی یا فویل استفاده کنید. استفاده از این نوع اشیا می‌تواند با خراش انداختن روی هر کدام از اجزای کلیدی یا محافظتی دستگاه، به آن آسیب وارد کند. همچنین باید حواستان باشد که هیچگونه جسم فلزی یا فویل را داخل آن جا نگذارید، چون می‌تواند بسیار خطرناک باشد و باعث آتش گرفتن دستگاه شود.

۲- هیچوقت نباید در حالیکه دستگاه روشن است، اجزای داخل آن را تمیز کنید. چون اگر دستگاه روشن باشد و شما تمیزکاری کنید،  ممکن است مواد شیمیاییبه روش‌های مختلفی از خود واکنش های نامطلوبی بروز دهند که باعث ایجاد آتش‌سوزی، دود، بوی نامطلوب یا از کار انداختن مایکروفر شود.

۳- شاید شما اینطور فکر کنید که درب مایکروفر طوری ساخته شده که برای همیشه بادوام می‌ماند. در حالیکه اگر درب های مایکروفر محکم به هم کوبیده شوند می توانند در اثر شدت زیاد ضربه خراب شوند. پس به هنگام تمیز کردن مایکروفر مراقب در آن باشید.

۴- شما هرگز نباید فیلترهای هوا را کثیف نگه‌دارید.‌ چون آنها می‌توانند چربی‌ها و کثیفی‌ها را در خود انباشته کرده و باعث اختلال در عملکرد دستگاه شوند. در صورتیکه آن را تعویض نکنید می‌توانند خطر آفرین باشند.

۵- شما هرگز نباید از مواد شیمیایی که برای استفاده در مایکروفر طراحی نشده‌اند، استفاده کنید. چون برخی مواد شیمیایی ممکن است به اجزا و روکش مایکروفر واکنش نشان داده و به رنگ یا اجزای آن آسیب وارد کند.

۶- تحت هیچ شرایطی خوشبوکننده خانگی را به منظور دور کردن بوی بد درون یک مایکروفر اسپری نکنید. زیرا ممکن است بوی اسپری داخل دستگاه جذب شود و هنگام استفاده از مایکروفر مخلوط بوی آن با غذا ترکیب ناخوشایندی ایجاد کند.

اگر تمیز کردن سایر وسایل آشپزخانه بزرگترین دغدغه شماست، می توانید از آموزش  زیر استفاده کنید:

نحوه تمیز کردن ماشین لباسشویی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو