طرز تهیه شاورما گوشت یک غذای لذیذ لبنانی

طرز تهیه شاورما گوشت یک غذای لذیذ لبنانی


منبع: آرگا

97

1399/11/11

08:18


شاورما گوشت یکی از انواع غذاهای بین المللی بسیار خوشمزه و خوش طعم است که طرفداران زیادی را به خود جذب کرده و نحوه تهیه آن نیز بسیار ساده و راحت است فقط کافی است طبق مراحل تهیه آن پیش بروید، در این مقاله طرز تهیه شاورما گوشت را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

طرز تهیه شاورما گوشت یک غذای لذیذ لبنانی

شاورما گوشت یک نوع غذای لبنانی است که در کشور های دیگر نیز بسیار پرطرفدار می باشد و هم با مرغ و هم گوشت تهیه می شود که با سس و ادویه ها به خصوصی می توانید آن را نوش جان کنید، در آموزش های گذشته شما را با طرز تهیه شاورما مرغ آشنا کردیم در ادامه مطلب طرز تهیه شاورما گوشت را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد تا آن را تهیه و نوش جان کنید.

 طرز تهیه شاورما گوشت با طعم به یاد ماندنی

شاورما گوشت به عنوان یک ساندویچ پروتئینی به شمار می رود اگر شما نیز علاقه زیادی به آشپزی و غذاهای بین المللی دارید بهتر است تا پایان مطلب همراه ما باشید.

مواد لازم :

  • گوشت گوسفند : نیم کیلو
  • روغن زیتون : یک قاشق غذا خوری
  • ادویه شاورما : یک قاشق غذا خوری
  • ادویه آل اسپایس : یک قاشق چای خوری
  • نان تورتیلا : یک بسته
  • نمک : نصف قاشق چای خوری
  • پیاز : یک عدد
  • گوجه فرنگی : دو عدد

مواد لازم جهت تهیه سس شاورما

  • ارده : نصف فنجان
  • لیمو تازه و آبدار : یک عدد
  • ماست سون کم چرب : سه قاشق غذا خوری
  • نمک : نصف قاشق چای خوری

آموزش تهیه شاورما گوشت

طرز تهیه شاورما گوشت با طعم عالی

در روش تهیه شاورما گوشت ابتدا باید ادویه های آن را تهیه کرده تا به این غذا طعم فوق العاده ای بدهد بنابراین نصف قاشق چای خوری میخک، نصف قاشق چای خوری دارچین، یک و نیم قاشق زردچوبه، یک قاشق چای خوری تخم گشنیز آسیاب شده، نصف قاشق چای خوری پودر زنجبیل، نوک قاشق چای خوری فلفل سیاه آسیاب شده، دو قاشق چای خوری پودر پاپریکا و دو قاشق غذا خوری زیره را با هم ترکیب کنید.

حالا باید به سراغ تهیه ادویه آل اسپایس بروید بنابراین یک قاشق چای خوری میخک، یک قاشق چای خوری جوز هندی یک قاشق چای خوری دارچین را با هم مخلوط کنید.

در مرحله بعدی گوشت گوسفندی را از درازا برش داده (به صورت نازک) سپس تکه های گوشت را داخل یک کاسه مناسب ریخته و به آن یک قاشق غذا خوری ادویه آل اسپایس، یک قاشق غذا خوری ادویه شاورما و نصف قاشق چای خوری نمک بیفزایید.

حالا به منظور مزه دار شدن گوشت با دست تمام مواد داخل کاسه را با هم ترکیب کنید سپس یک قاشق غذا خوری روغن زیتون داخل یک تابه نچسب ریخته و آن را بر روی حرارت متوسط بگذارید.

حالا تکه های گوشت را داخل تابه گذاشته و اجازه دهید گوشت ها به مدت پانزده تا بیست دقیقه پخته شوند و در این فاصله تکه ها را زیر رو رو کنید و بعد از تغییر رنگ دادن گوشت ها حرارت را خاموش کنید.

در مرحله بعدی باید به سراغ تهیه سس آن بروید بنابراین داخل یک کاسه نصف فنجان ارده بریزد سپس به آن سه قاشق غذا خوری ماست بیفزایید و بعد از هم زدن آب نصف لیمو را به آن اضافه کنید و به میزان لازم نمک افزوده و تمام مواد را با هم مخلوط کنید.

حالا دو عدد گوجه فرنگی را شسته و از وسط نصف کنید و آن ها را برش دهید سپس یک عدد پیاز را بعد از پوست گرفتن از وسط نصف کرده و به شکل خلالی برش دهید.

حالا یک نان تورتیلا و یا هر نوع نان دیگری که در دسترس دارید را برداشته در مرکز نان یک تا دو قاشق غذا خوری سس مخصوص را بریزید سپس تکه های گوشت، برش های پیاز و برش های گوجه فرنگی را داخل آن گذاشته و به شکل رول آن را درست کنید.

در مرحله پایانی از طرز تهیه شاورما گوشت، رول های آماده شده را داخل تابه بر روی حرارت ملایم گذاشته و یک جسم سنگینی بر روی رول ها گذاشته و بعد از اینکه نان ها ترد شدند ساندویچ آماده را داخل بشقاب گذاشته و نوش جان کنید.

نحوه تهیه شاورما گوشت

نکته : می توانید در صورت تمایل مقداری از پوست رنده شده لیمو به سس مخصوص بیفزایید.

در پایان پیشنهاد می کنیم به منظور آشنایی بیشتر با انواع غذای ملل می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو