آموزش دکوپاژ روی وسایل قدیمی به صورت مرحله به مرحله

 آموزش دکوپاژ روی وسایل قدیمی به صورت مرحله به مرحله


منبع: آرگا

251

1399/11/15

10:02


در این مطلب با آموزش دکوپاژ روی وسایل کهنه و بلااستفاده به صورت مرحله به مرحله آشنا شدید که امیدواریم با کمک این ترفند آسان و کاربردی بتوانید وسایل قدیمی را به زیباترین شکل ممکن تزیین کنید و آن ها را به وسیله دکوری با ارزشی تبدیل کنید.

یکی از انواع روش های ساده برای جلوه بخشیدن به وسایل کهنه و قدیمی دکوپاژ است و شما می توانید با کمک عکس و روزنامه و کاغذ کادو و دستمال سفره و … طراحی نو و جدیدی را روی وسایلی که از کاربری خارج شده اند ایجاد کنید همچنین می توانید با کمک مطالب مربوط به آموزش دکوپاژ روی وسایل مختلف، به راحتی در این هنر زیبا و ارزشمند مهارت های لازم را بدست آورید.

اگر در منزل تان یک وسیله کهنه دارید که نگاه کردن به آن برای شما تکراری شده است می توانید کلی نقش و طرح را به شیوه ای مدرن روی این وسایل کهنه ایجاد کنید.

دکوپاژ روی وسایل کهنه

آموزش دکوپاژ روی وسایل کهنه و قدیمی

انجام دکوپاژ روی وسایل بسیار ساده است و بهتر است قبل از شروع کار دکوپاژ وسایل مورد نیاز را آماده کنید. در مطالب قبلی ساخت وسایل تزیینی خلاقانه با کمک وسایل بلااستفاده نظیر خلاقیت با چوب و کاردستی با بطری شیشه ای و کاردستی با لامپ سوخته را مشاهده کردید در ادامه نحوه انجام دکوپاژ روی وسایل کهنه را به صورت مرحله به مرحله مشاهده خواهید کرد.

تزیین شمع با کمک دکوپاژ

طریقه انجام دکوپاژ به صورت مرحله به مرحله

  • ابتدا وسایل لازم نظیر قلمو و قیچی و روزنامه و کاغذ کادو و چسب چوب و کیلر و یا لاک الکل را آماده کنید.

وسایل لازم برای دکوپاژ

  • از خشک بودن و تمیز بودن شی مورد نظر خود اطمینان حاصل کنید. توجه داشته باشید که اگر سطح مورد نظرتان را از قبل دکوپاژ کرده اید بگذارید سطح رنگ شده به خوبی خشک شود.
  • تصاویری را که تمایل دارید برای دکوپاژ استفاده نمایید، انتخاب کنید و آن ها را برش بزنید. هر چه تصویر برش زده شما نازک باشد نتیجه کار رضایت بخش می شود.

مراحل دکوپاژ کردن

  • عکس های برش زده شده را قبل از چسب زدن روی سطح مورد نظر خود بچینید شما می توانید به سلیقه خود عکس ها را روی سطح مورد نظرتان بچینید سپس همه سطح کار را به چسب چوب آغشته کنید و عکس های برش زده شده را به سلیقه شخصی تان روی سطح مورد نظر بچسبانید.
  • کار چسباندن عکس های برش خورده را از قسمت های کوچک تر شروع نمایید و عکس مورد نظر خود را بردارید و روی آن چسب مخصوص بزنید سپس مطمئن شوید چسب به همه قسمت های عکس آغشته شده است و عکس را روی سطح مورد نظر خود بچسبایند و با کمک انگشت و یا با کمک چوب بستنی برجستگی های عکس را به خوبی صاف کنید.

چسباندن عکس برش خورده روی وسایل کهنه

  • روی سطح عکس براق کننده بزنید ( لاک اکل و کیلر )‌ و اجازه دهید براق کننده به طور کامل خشک شود.
  • در مرحله بعدی آموزش دکوپاژ روی همه سطح شی براق کننده بزنید سپس اجازه دهید سطح مورد نظرتان به خوبی خشک شود.
  • زدن لایه های بیشتر براق کننده را تا رسیدن به نتیجه دلخواه خود ادامه دهید می توانید زدن براق کننده را تا زمانی که لبه های تصویر به صورت کامل محو شود و با زمینه یکی شود ادامه دهید به صورتی که عکس جزئی از زمینه شود و به صورت جدا از زمینه به نظر نرسد.

آموزش مرحله به مرحله دکوپاژ‌

  • اجازه دهید تا وسیله دکوپاژ شده به خوبی خشک شود و از این وسیله برای تزیین قسمت های مختلف منزل خود به عنوان دکوری استفاده کنید.

دکوپاژ روی وسایل قدیمی

دکوپاژ روی کوزه

آموزش دکوپاژ

تصاویر جدیدتر دکوپاز به همراه نکاتی در این زمینه

دکوپاژ یا ترانسفر یکی از هنر های زیبای دکوراتیو است که از آن می توان به منظور تزیین و زیباتر کردن وسایل کهنه و ایجاد تغییر در ظاهر وسایلی که خسته کننده شده اند، مورد استفاده قرار دهید، کلمه دکوپاژ در فرنسوی به معنای بریدن یا بریدن از چیزی می باشد، جالب است بدانید که مبدا دکوپاژ هنر مقبره شرقی سیبری بوده و از آنجا به چین رسید و تا قرن ۱۲ میلادی از کاغذ های برش خورده برای تزیینات جعبه ها، فانوس ها، پنجره ها و وسایل دیگر استفاده می کردند، در ادامه ضمن تماشای تصاویر جدیدتری از دکوپاژ وسایل مختلف منزل می توانید با نکاتی مهم در رابطه با هنر دکوپاژ آشنا شوید.

آموزش دکوپاژ وسایل

هنر دکوپاژ را می توانید بر روی هر وسیله ای همچون دکوپاژ روی شیشه، دکوپاژ روی پارچه، دکوپاژ روی چوب برای دیزاین آشپزخانه، سطح راه پله، اتاق خواب، سرویس بهداشتی و … انجام دهید.

یاد دادن دکوپاژ

یاد دادن دکوپاژ روی شیشه

در صورت انجام دکوپاژ روی وسایل چوبی باید حتما از صاف بودن سطح آن، اطمینان حاصل کنید و در صورت صاف نبودن آن را سمباده بکشید.

آموزش دکوپاژ سطوح

یاد دادن دکوپاژ در آشپزخانه

برای دکوپاژ وسایل مختلف حتما باید رنگ خود وسیله با طرح مورد نظر همخوانی داشته باشد و در صورت عدم هماهنگی می توانید در ابتدا سطح کار را رنگ کرده و بعد طرح مورد نظرتان را بچسبانید.

یاد دادن دکوپاژ روی را ه پله

یاد دادن دکوپاژ وسایل

یاد دادن دکوپاژ چوب

آموزش دکوپاژ جدید

یاد دادن دکوپاژ ظروف

برای پیاده کردن هنر دکوپاژ می توانید از طرح های کاغذ کادو، پرینت های رنگی، دستمال کاغذی های طرح دار و یا پارچه های طرحدار استفاده کنید، توجه داشته باشید که هر چقدر طرح مورد نظرتان نازک تر باشد (مثلا دستمال کاغذی)، دکوپاژ بهتر و زیباتر انجام می گیرد.

یاد دادن دکوپاژ جذاب

انواع دکوپاژ وسایل مختلف

آموزشی ساده از دکوپاژ

یادگیری دکوپاژ

تصاویری متنوع از دکوپاژ

به هنگام چسباندن طرح مورد نظر خود دقت کنید تا طرح پاره نشود و در صورت پاره شدن قسمتی از آن، می توانید همان قسمت را به آرامی جدا کرده و سپس از روی طرح خود همان قسمت را برش بزنید و روی کار تان نصب کنید، این کار باید با دقت انجام شود تا جای پارگی مشخص نباشد.

آموزشی از دکوپاژ

فراگیری دکوپاژ

در این بخش از هنر در خانه مجله آرگا با آموزش دکوپاژ روی وسایل قدیمی آشنا شدید که امیدواریم با کمک این روش بتوانید وسایل قدیمی و بلااستفاده را به زیبایی تزیین کنید و تغییرات مثبتی را روی این وسایل ایجاد نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو