هر آنچه در مورد خواص لوبیا سبز باید بدانید

منبع: مینویسم

121

1399/11/19

21:55


هر آنچه در مورد خواص لوبیا سبز باید بدانید

هر آنچه در مورد خواص لوبیا سبز باید بدانید

لوبیای سبز منبع غنی از ویتامین های A ،C و K و اسید فولیک و فیبر است. لوبیا سبز فواید غذایی مشابه نخود فرنگی و بامیه دارند. کشاورزان لوبیا قبل از اینکه فرصت بالغ شدن داشته باشند، حبوبات سبز را در حالی که هنوز در غلاف خود هستند برداشت می کنند.بیش از 130 نوع لوبیا سبز وجود دارد. شستشو و تخلیه لوبیای کنسرو برای کاهش میزان سدیم مهم است در این مطلب هر آنچه در مورد خواص لوبیا سبز باید بدانید را بخوانید.

تغذیه و خواص لوبیا سبز

لوبیا فواید زیادی برای سلامتی با خود به همراه دارد. مصرف انواع میوه ها و سبزیجات می تواند به کاهش خطر بسیاری از بیماری های نامطلوب کمک کند. بسیاری از مطالعات نشان داده اند که قرار دادن غذاهای گیاهی بیشتر مانند لوبیا سبز در رژیم غذایی خطر چاقی، دیابت، بیماری های قلبی و مرگ و میر کلی را کاهش می دهد.

مصرف میوه و سبزیجات همچنین باعث ایجاد یک چهره سالم، افزایش انرژی و به طور کلی کاهش وزن می شود. طبق بانک اطلاعات ملی مواد مغذی وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA) ، یک فنجان استاندارد لوبیای کنسرو کنسرو شده (حدود 150 گرم) حاوی:

  • 28 کالری
  • 0.55 گرم چربی
  • 5.66 گرم کربوهیدرات
  • 2.6 گرم فیبر
  • 94/1 گرم شکر
  • 42/1 گرم پروتئین

از نظر مواد مغذی حاوی:

  • 17 میلی گرم کلسیم
  • 1.2 میلی گرم آهن
  • 18 میلی گرم منیزیم
  • 30 میلی گرم فسفر
  • 130 میلی گرم پتاسیم
  • 24 میکروگرم ویتامین A
  • 52.5 میکروگرم ویتامین K
  • 32 میکروگرم فولات

با این حال، یک فنجان لوبیای کنسروی تخلیه شده حاوی 362 میکروگرم سدیم است. مصرف کنندگان باید کنسرو لوبیا را قبل از استفاده شستشو دهند. به عنوان بهترین منبع مواد مغذی و کمترین سدیم، لوبیا سبز یا تازه منجمد را برای پخت و پز انتخاب کنید. از دیگر خواص لوبیای سبز همچنین می توان به فولات، تیامین، ریبوفلاوین، آهن، منیزیم و پتاسیم اشاره کرد.

خواص لوبیا سبز و  سرطان

لوبیای سبز حاوی مقدار زیادی کلروفیل است. این ممکن است اثرات سرطان زایی آمین های هتروسیکلیک را که هنگام کباب کردن گوشت ها در دمای بالا تولید می شود، مسدود کند. افرادی که غذاهای کبابی خود را ذغال شده ترجیح می دهند باید آنها را با سبزیجات سبز جفت کنند تا خطر آن کاهش یابد.

خواص لوبیا سبز در بارداری

لوبیا منبع خوبی از آهن است و دانشکده پزشکی هاروارد پیشنهاد می کند که این ممکن است باعث افزایش قدرت باروری در زنان شود. طبق تخقیقات دانشکده پزشکی هاروارد، برای زنان در سنین باروری، به نظر می رسد مصرف آهن بیشتر از منابع گیاهی مانند اسفناج، لوبیا، کدو تنبل و لوبیا سبز باعث تقویت باروری می شود.

۸ تست بارداری خانگی ساده با مواد موجود در خانه و اورژانسی

مطالعات دیگر همبستگی بین میزان باروری و میزان مصرف زن از جمله آهن را نشان داده است.جفت شدن غذاهای غنی از آهن با غذاهای غنی از ویتامین C مانند گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای یا انواع توت ها می تواند جذب آهن را بهبود بخشد.

مصرف کافی اسید فولیک در دوران بارداری نیز برای محافظت از جنین در برابر نقص لوله عصبی مورد نیاز است. یک فنجان لوبیا سبز تقریباً 10 درصد از نیاز روزانه اسید فولیک و 6 درصد آهن را تأمین می کند.

خواص لوبیا سبز برای افسردگی

تأمین نیازهای روزانه فولات نیز ممکن است به افسردگی کمک کند. مصرف کافی فولات می تواند از افزایش هموسیستئین در بدن جلوگیری کند.

هموسیستئین زیاد می تواند مانع رسیدن خون و سایر مواد مغذی به مغز شود و می تواند در تولید هورمون های خوب سروتونین، دوپامین و نوراپی نفرین که باعث تنظیم خلق و خو، خواب و اشتها می شوند، تداخل ایجاد کند.

خواص لولبا سبز بر سلامت استخوان

مصرف کم ویتامین K با خطر شکستگی استخوان همراه است. مصرف کافی ویتامین K با اصلاح پروتئین های ماتریس استخوان، بهبود جذب کلسیم و کاهش دفع کلسیم از طریق ادرار، سلامت استخوان را بهبود می بخشد.

یک فنجان لوبیا سبز 14.4 میکروگرم ویتامین K یا تقریباً 20 درصد از نیاز روزانه، 4 درصد از نیاز روزانه فرد به کلسیم را تأمین می کند.

مهم است که به یاد داشته باشیم این ویتامین ها، مواد معدنی یا آنتی اکسیدان ها به تنهایی نیستند که باعث می شوند سبزیجات مانند لوبیا سبز به عنوان یک قسمت مهم از رژیم غذایی ما ساخته شوند.

ثابت شده است که جداسازی این مواد مغذی مفید به صورت مکمل نتایج یکسانی را ایجاد نخواهد کرد. بهتر است آنها را به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم و متنوع مصرف کنید.

کاکل ذرت برای چی خوبه؟ (خواص باورنکردنی کاکل ذرت)

لوبیا سبز در رژیم غذایی

لوبیا می تواند فواید زیادی برای سیستم استخوانی داشته باشد. لوبیای سبز به صورت تازه، منجمد یا کنسرو موجود است. شستشو و تخلیه لوبیای کنسرو شده بسیار مهم است، زیرا با این کار میزان سدیم تا 41 درصد کاهش می یابد. لوبیای تازه باید ترد و به رنگ سبز روشن باشد. در یخچال قرار دادن آنها در کیسه می توانید طراوت را حفظ کنید.

خطرات

افرادی که از داروهای رقیق کننده خون مانند کومادین یا وارفارین استفاده می کنند، نباید به طور ناگهانی مقدار غذایی را که حاوی ویتامین K است، تغییر دهند، زیرا نقش زیادی در لخته شدن خون دارد.

لکتین ها نوعی پروتئین هستند که کربوهیدرات ها را به هم متصل می کنند. آنها در لوبیا از جمله لوبیا سبز وجود دارند. آنها می توانند در سیستم گوارش مشکلاتی ایجاد کنند. پخت لوبیا می تواند سطح لکتین را کاهش دهد.

لوبیای سبز حاوی اسید فیتیک است که می تواند با مواد معدنی پیوند خورده و از جذب آنها توسط بدن جلوگیری کند. افرادی که کمبود مواد معدنی دارند باید قبل از مصرف لوبیای سبز اضافی با پزشک مشورت کنند.

این کل رژیم غذایی یا الگوی غذایی کلی است که در پیشگیری از بیماری و دستیابی به سلامتی مهمترین اهمیت را دارد. بهتر است یک رژیم غذایی با تنوع داشته باشید تا اینکه تمرکز خود را روی غذاهای جداگانه به عنوان کلید سلامتی بگذارید.

خواص لوبیا سبز

فروشگاه قطعات آسانسور

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو