نحوه مصرف قطره کارمینت و اطلاعات مهم دارویی آن

منبع: آرگا

91

1399/11/20

20:02


توجه داشته باشی که قطره کارمینت یک دارو کاملا گیاهی محسوب می شود که اغلب در درمان بیماری هایی مانند سوء هاضمه مورد استفاده قرار می گیرد و در این مقاله سعی داریم شما را با طریقه مصرف، عوارض و حتی نکات مهم آن آشنا نماییم با ما همراه باشید.

به طور کلی قطره کارمینت از عصاره گیاهان نعنا، بادرنجبویه و گشنیز تهیه شده که حاوی هیچگونه ماده شیمیایی نیست. در واقع این گیاهان از قدیم به عنوان اشتها آور و ضد سوء هاضمه مصرف می شده اند و از آنجایی که ترکیب این سه گیاه باعث تقویت اثر آن ها شده به همین خاطر این قطره از خاصیت درمانی قابل توجهی برخوردار می باشد.

آشنایی با قطره کارمینت

بهتر است بدانید که زندگی ماشینی امروزه باعث کاهش تحرک، تغذیه نامناسب و بروز مشکلات روحی روانی شده که نتایج آن به صورت بیماری های گسترده گریبان گیر بشر شده است. در واقع یکی از این مشکلات سوء هاضمه می باشد که اغلب به شکل نفخ، دل درد، اسپاسم، اسهال، یبوست، ترش کردن معده و دیر هضم شدن غذا ظاهر می گردد و در میان افرادی که از نفخ و دل درد رنج می برند زیاد است و ممکن است به صورت موقت و دائمی گرفتار این مسئله باشند. از آنجایی که مصرف داروهای شیمیایی با عوارض خاص خود باعث نگرانی مصرف کنندگان می شود به همین خاطر در سال های اخیر استقبال از دارو های گیاهی در درمان سوء هاضمه مورد توجه قرار گرفته است. از زمان های دور و پیش از تولید دارو های شیمیایی برای درمان نفخ و دل درد حاصل از آن اغلب از گیاهان اسانس دار و عرقیات آن ها استفاده می کردند. اسانس موجود در این گیاهان دارای اثرات سریع و قوی در برطرف کردن نفخ و دل درد بوده و دارای هیچ گونه عارضه جانبی نمی باشد و به همین منظور در سال های اخیر دارو های متنوعی از گیاهان اسانس دار به عنوان ضد نفخ و دل درد تولید شده که از سنین نوزادی تا افراد مسن قابل استفاده خواهد بود. توجه داشته باشید یکی از بهترین داروهای گیاهی که از سه گیاه اسانس دار نعنا، بادرنجبویه و گشنیز تهیه شده است قطره کارمینت می باشد. اگرچه هر کدام از این گیاهان به تنهایی دارای اثر خوبی هستند اما تحقیقات نشان داده فرمولاسیون مخلوط این سه گیاه با هم قدرت عجیبی در درمان دل درد و نفخ دارد به گونه ای که در مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه باعث تسکین کامل می شود.

خصوصیات قطره کارمینت

موارد مصرف قطره کارمینت:

معمولا این دارو در موارد مختلفی مصرف می گردد که در ادامه به بیان آن ها پرداخته ایم:

  • اسپاسم های گوارشی
  • نفخ و دل درد های شدید
  • دیر هضم شدن غذا
  • نفخ و دل درد های دوران قاعدگی
  • داشتن روده تحریک پذیر

طریقه و مقدار مصرف:

توجه داشته باشید این قطره برای نوزادان تا چهار ماهه بایستی ۵ قطره در یک قاشق غذاخوری آب رقیق به صورت خوراکی مصرف گردد.

برای نوزادان چهار تا دوازده ماهه بایستی ۱۰ قطره درون یک قاشق غذاخوری به همراه آب رقیق مصرف گردد.

اما برای کودکان باید ۲۰ قطره از کارمینت درون سه قاشق غذاخوری آب حل شده و مصرف شود.

برای بزرگسالان نیز باید حدود ۵۰ قطره از کارمینت در نصف استکان آب رقیق شده و مصرف شود.

دستورالعمل مصرف قطره

عوارض جانبی:

بهتر است بدانید با توجه به اینکه هر سه گیاه مصرف شده در قطره کارمینت کاملا خوراکی هستند تاکنون هیچ گونه عارضه جانبی از آن گزارش نشده و برای تمامی سنین نیز قابل مصرف خواهد بود.

نکات قابل توجه در مصرف کارمینت:

از آنجایی که گیاهان موجود در قطره کارمینت کاملا خوراکی هستند می توان در صورت نیاز مقادیر بیشتری از مقدار توصیه شده در بروشور را استفاده کرد.

این فرآورده جهت تشخیص، درمان و یا پیشگیری از بیماری نیست.

این دارو نیازی به نگهداری در یخچال ندارد اما قرار دادن آن در یخچال بلامانع خواهد بود.

مصرف همزمان آن با داروها و غذاها ایجاد تداخل نخواهد کرد.

بهتر است دارو را دور از دسترس کودکان و در فضایی کاملا خشک قرار دهید.

پس از مصرف درب شیشه را محکم ببندید.

قطره را در دمای کمتر از ۳۰ درجه سانتی گراد نگهداری نمایید.

اصول درمان سوء هاضمه با قطره کارمینت

توصیه می شود که دارو را حتما با آب، شیر، آب میوه و یا نوشابه رقیق شده مصرف نمایید.

قطره بدون نسخه نیز در تمام داروخانه ها قابل ارائه می باشد.

این دارو دارای اثر سریع بوده و پس از گذشت پانزده دقیقه درد، نفخ و اسپاسم را تسکین می دهد.

در صورت سوء هاضمه دائمی می توان با هر وعده غذا دارو را مصرف کرد و به عبارتی استفاده روزی چند نوبت و به مدت طولانی کاملا بلامانع خواهد بود.

یکی از موارد استفاده مهم داروی کارمینت در تسکین نفخ و دل درد های دوران قاعدگی است که می توان هر چند نوبت بر اساس احتیاج در روز آن را مصرف کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو