آشنایی با انواع برچسب امنیتی

آشنایی با انواع برچسب امنیتی


منبع: دلگرم

81

1399/11/27

10:51


آشنایی با انواع برچسب امنیتی

مزایای برچسب امنیتی

  • دارای انواع متنوع متناسب با نیاز های شما
  • تامین امنیت و حفاظت از محصول در برابر جعل یا سرقت
  • رهگیری و ردیابی اموال
  • ایجاد حس اطمینان به محصول
  • بالابردن ارزش ویژه برند در ذهن مشتری

انواع برچسب امنیتی (Security label)

انواع مختلفی از برچسب امنیتی در بازار موجود است که به چند مورد آنها اشاره میکنیم:

هولوگرام (Hologram Label)

آشنایی با انواع برچسب امنیتی

با توسعه فناوری، استفاده از برچسب هولوگرام بعنوان مهم ترین لیبلی که امنیت و اطمینان خاطر از سلامت محصول را به ارمغان میاورد، بسیار گسترده شده است. در واقع هولوگرام کاملا ضدجعل است و به همین دلیل رقبا و افراد کلاهبردار نمیتوانند با کپی کردن آن، محصول شما را با کیفیتی پایین و ارزان به مشتریان عرضه کنند و صدماتی به برند و اعتماد مصرف کنندگان بزنند.

خود هولوگرام نیز دارای انواع مختلفی است که معروف ترین آنها هولوگرام سه بعدی است که با تخلخل نور لیزر در تصاویر سه بعدی و الگوریتم های کد امنیتی کاملا ضدجعل است.

امروزه برچسب هولوگرام در زندگی ما کاربرد های فراوانی دارد، از جمله آنها میتوان به استفاده در واحد پول ملی، کارت ملی، کارت های اعتباری، محصولات برند های معتبر، اسناد املاک و اوراق مهم دولتی و خصوصی اشاره کرد.

برچسب اموال (Asset Label)

آشنایی با انواع برچسب امنیتی

برچسب اموال یکی دیگر از انواع برچسب های امنیتی مهم است. این لیبل به ردگیری و شناسایی اموال شرکت ها کمک فراوان می کند. استفاده از لیبل اموال، راه حلی اقتصادی و معقول برای نظارت روی اموال شرکت شماست. ساختار معمول برچسب اموال شامل اسم و تصویر برند، جمله ای منحصر به فرد و کد اموال است.

برچسب اموال دارای چسبندگی بسیار بالا، مقاومت مناسب در برابر دما، رطوبت و حلال های صنعتی و انعطاف پذیر است. این مدل از برچسب امنیتی در دو نوع PVC شبرنگ نقره ای و زرد ساخته میشود.

لیبل وید (VOID Label)

برچسب وید یکی از معروف ترین برچسب های امنیتی است. این لیبل به محض کنده شدن، عبارتی مانند باطل است یا VOID را روی سطح از خود به جای میگذارد. این لیبل به دلیل استفاده برای ضمانت ها، به برچسب گارانتی نیز مشهور است. این برچسب ها معمولاً با مواد پلی استر و یک لایه اضافی ساخته می شوند، که یا لایه دیگری از پلی استر است یا یک پوشش نازک معمولاً رنگی یا فلزی روی آن را میپوشاند.

برچسب وید در ابعاد و رنگ های مختلف قابل سفارش است و قابلیت اضافه نمودن لوگو و نام برند در آن، به قابلیت شخصی سازی لیبل وید افزوده است.

برچسب وید در سه نوع کلی تولید و عرضه میشود:

  • برچسب وید بدون اثر: این لیبل صرفا عبارت VOID یا باطل است را روی کالا از خود به جای میگذارد.
  • برچسب وید اثر جزئی: لیبل اثر جزئی مقداری از طرح و رنگ را بصورت رندم از خود روی سطح جای میگذارد.
  • برچسب وید اثرگذار: این برچسب از جنس پلی پروپیلن شفاف ساخته میشود و چسب آن نیز دارای مقاومت بالایی است. به همین دلیل هنگام کنده شدن تمامی نوشته ها و رنگ را از خود به جای میگذارد.

آشنایی با انواع برچسب امنیتی

برچسب پلمپ

برچسب پلمپ که در ایران بسیار رواج دارد بسیار شبیه به لیبل وید است اما عبارت فارسی "پلمپ باطل است" را بعد از کنده شدن روی سطح از خود به جای میگذارد. از جمله ویژگی های لیبل پلمپ میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سفارشی سازی و درج نام تجاری در برچسب
  • چسبندگی و مقاومت مناسب در برابر عوامل محیطی
  • معمولا بعنوان گارانتی استفاده میشود.

نوع گچی این لیبل بصورت تکه تکه جدا میشود و هرگز نمیتوان آن را بصورت کامل از روی سطح پاک کرد.

انواع برچسب امنیتی بر اساس مصرف

  • برچسب اصالت محصول: در بازاری که کلای تقلبی و قاچاق به وفور سافت میشود، اطمینان از اصل بودن محصول بسیار مهم است. برچسب امنیتی میتواند به تشخیص اصالت محصول توسط مصرف کننده بسیار کمک کند.
  • برچسب گارانتی کالا: گارانتی و خدمات پس از فروش باید صرفا توسط کارشناس مربوط شرکت تضمین کننده صورت بپذیرد. به همین دلیل استفاده از برچسب گارانتی که هر دستکاری توسط افراد غیرکارشناس را ممنوع کند، بسیار الزامی است.

بهترین شرکت تولید و چاپ انواع لیبل

برای در نظر گرفتن شرکتی بعنوان بهترین، باید 3 مورد سابقه کار، کیفیت و نمونه کار ها را ملاک قرار داد. لیبل های چاپی مجتمع چاپی سیناپکینگ (https://sinapacking.com/)، از لحاظ کیفیت جزو بهترین ها هستند و تعدد نمونه کار ها و مشتریان این مجموعه، گویای این حقیقت است.


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو