دستورالعمل های بهداشتی باید با جدیت دنبال شود/تغییر شرایط زنگ خطر را به صدا در آورده است

43

1399/11/29

17:02


دستورالعمل های بهداشتی باید با جدیت دنبال شود/تغییر شرایط زنگ خطر را به صدا در آورده است

سلامت نیوز: نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نباید تصور شود که شرایط از لحاظ مقابله با کرونا عادی شده است بلکه مردم در این ایام باید از هرگونه تجمعی پرهیز کرده و دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،رحمت الله فیروزی پوربادی با اشاره به ضرورت رعایت جدی پروتکل های بهداشتی، بیان کرد: با توجه به آغاز موج جدید بیماری کرونا در برخی از استان ها و خیز برداشتن مجدد آمار مبتلایان این بیماری در استان های کشور آنچه که بیش از هرچیزی ضروری است توجه همه مردم و مسئولان به رعایت بیش از پیش پروتکل ها و دستورالعمل هایی است که از سوی وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا اعلام شده است.


وی در ادامه اظهار کرد: نباید تصور شود که شرایط عادی شده است بلکه مردم در این ایام باید از هرگونه تجمعی پرهیز کرده و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند. پیشگیری تنها راه مقابله با این بیماری و جلوگیری از آغاز موج چهارم آن در کشور است. تمام بیمارانی که بر اثر این بیماری فوت می کنند هرکدام سرمایه های کشور به شمار رفته و هزینه های زیادی برای جامعه به دنبال خواهد داشت.


نماینده مردم نطنز در مجلس تصریح کرد: ما شاهد هستیم که در ظرف چند هفته وضعیت برخی از استان ها از آبی در حال تغییر بوده و حتی به قرمز رسیده است. این تغییرات هشداری برای همه مردم و مسئولان به شمار رفته و باید قبل خیز بلند این بیماری با رعایت پروتکل ها جلوی آن را بگیریم.


وی در ادامه تاکید کرد: در بحث استفاده از واکسن قول های مساعدی از سوی مسئولان مربوطه داده شده است. از نظر بنده نیز بهتر است ما از واکسنی استفاده کنیم که تولید داخل است. اما اگر وزارت بهداشت برای حفظ سلامتی جامعه اکنون اقدام به واردات واکسن کرده است ما نیز با آن موافق هستیم.


وی افزود: بحث واکسیناسیون باید با جدیت دنبال شود اما فعلا تنها راه موجود برای مقابله با این بیماری رعایت دقیق پروتکل ها و دستورالعمل های ابلاغی است که هم مسئولان و هم مردم باید به آن توجه جدی داشته باشند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو