ارزهای دیجیتال مناسب برای سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۱

منبع: آرگا

67

1399/12/2

11:37


وقتی صحبت از ارزهای دیجیتال به میان می‌آید، همه به دنبال پیدا کردن گزینه‌ای مناسب برای خرید و سرمایه‌گذاری هستند. اما در بازه‌های زمانی و در شرایط مختلف، پاسخ به این سوال متفاوت است. در سال ۲۰۲۱ به نظر می‌رسد برخی از پروژه‌ها و ارزها پتانسیل بیشتر و بهتری برای رشد دارند. البته شما با عضویت در یک کانال تحلیل ارز دیجیتال و یا شرکت در دوره‌هایی هم‌چون آموزش‌های Omid Fadavi Academy می‌توانید خودتان شناخت و تحلیلی کافی از رفتار ارزهای دیجیتال داشته باشید.

اما ما بر اساس شواهد و آن‌چه از بازار امسال بر می‌آید، برخی از ارزهایی را که باید در سال جاری حتماً روی آن‌ها بیشتر فکر کنید معرفی خواهیم کرد. توجه داشته باشید که این‌ها تنها پیشنهادهایی هستند که باید آن‌ها را در نظر داشته باشید. برای خرید و سرمایه‌گذاری حتماً با افراد متخصص بیشتری مشورت کنید و خودتان نیز تحقیقی کامل انجام دهید.

ارزهای دیجیتال

چرا بهترین سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۱ ارز دیجیتال است؟

ابتدا بیایید به این سوال پاسخ دهیم که چرا بهترین سرمایه‌گذاری ممکن در سال جاری، سرمایه‌گذاری بر روی ارزهای دیجیتال است. این مسئله دلایل مختلفی دارد که در ادامه برخی از آن‌ها را معرفی می‌کنیم. این دلایل سبب شده‌اند تا افراد هم‌چون امید فدوی (Omid Fadavi) آموزش‌هایی را برای ورود مشتاقان به این عرصه آماده و عرضه کرده‌اند. پس با یادگیری برخی مفاهیم و آموزش اپلیکیشن بایننس و با بهره‌مندی از کانال تحلیل ارز دیجیتال خود را آماده‌ی کسب درآمد و دریافت سود در این بازار کنید. اما باید در ورود به این بازار به چه نکاتی توجه داشته باشید؟

  • اول: شرایط همه‌گیری بیماری کرونا، بسیاری را به سمت اعتماد بیشتر به جهان دیجیتال سوق داد و این موضوع باعث افزایش اعتبار و قیمت ارزهای دیجیتال شده است و این روند هم‌چنان در حال رشد و پیشرفت است. این مسئله تا جایی پیش رفته است که برخی سال ۲۰۲۱ را به عنوان سال ارز دیجیتال معرفی کرده‌اند.
  • دوم: بیت کوین را فراموش نکنید. این ارز هنوز یکی از قدرت‌های اول ارزهای دیجیتال بوده و پتانسیل بالایی در سوددهی دارد.
  • سوم: برای سرمایه‌گذاری حتماً روی ارزهای دیجیتالی هم‌چون اتریوم و تزوس حساب کنید. چرا که اقتصاد غیرمتمرکز هنوز مسیر رشد خود را ادامه می‌دهد.
  • چهارم: اگر قدرت ریسک دارید بر روی ارزهایی پر ریسکی که احتمال رشد شارپی دارند سرمایه‌گذاری کنید. در صورت امکان بخشی از سرمایه‌ی خود را بر روی این بخش متمرکز کنید.
  • پنجم: حداقل سه تا پنج ارز برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنید.

کدام ارزها در سال ۲۰۲۱ پربازده‌تر خواهند بود؟

در بحث و بررسی در خصوص انتخاب ارز برای سبد ارزهای دیجیتال، همواره باید یک نکته را در نظر گرفت. این نکته تقسیم منطقی سرمایه بین ارزهای پر ریسک و کم‌ریسک است. معمولاً اولین پیشنهاد متخصصین این عرصه، بر این است که همواره ارزهای هم‌چون بیت کوین و اتر را در سبد خود داشته باشید.

چرا که این ارزها در طول این سال‌ها همواره سودبخشی خود را به اثبات رسانده‌اند. به ویژه اگر دید بلند مدت برای سرمایه‌گذاری دارید، حتماً روی این ارزها حساب کنید.

نکته‌ی قابل تامل دیگر بررسی برخی ارزهاست که بتوانید با توجه به پتانسیل‌های قوی آن‌ها، آینده‌ای درخشان را برایشان پیش‌بینی کنید. در زیر ما برخی از این ارزها را معرفی می‌کنیم.

ارزهای دیجیتال

بایننس کوین

بایننس کوین در کنار ارزهایی هم‌چون پولکادات و کاردانو توانسته است رشد قابل توجهی را از خود نشان دهد. این ارز پتانسیل بالایی داشته و با قرارگیری در جمع بهترین ارزها از نظر سهم بازار، توانسته توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران را به خود جلب کند.

دلیل قدرت این ارز شگفت‌انگیز، اختصاص داشتن آن، به بهترین صرافی ارزهای دیجیتال در جهان است. صرافی بایننس را می‌توان بزرگ‌ترین صرافی این دوره از تاریخ دانست. وجود تنوع خدمات در این شرکت و فعالیت در عرصه‌های مختلفی هم‌چون استخر استخراج، استخر سهام گذاری، کیف پول و … سبب قدرت هر چه بیشتر آن شده است.

شاید زمانی خرید و فروش این ارز به این صرافی محدود می‌شد. اما امروز دیگر کاربرد BNB فراتر از صرافی بایننس رفته است. البته بدیهی‌ست که وابستگی این ارز به بایننس باعث این موضوع نیز می‌شود که در صورت هر اتفاقی منفی‌ای برای این صرافی، قیمت این کوین نیز تحت تاثیر خواهد بود.

لایت کوین

لایت کوین ارزی‌ست که در سال ۲۰۱۷ توانست رشدی معادل ۸۰۰۰درصد را تجربه کند. این ارز به دلیلی نزدیکی‌ای که با بیت کوین دارد، معمولاً مورد علاقه بوده و اعتماد به آن در سطح بالایی قرار دارد.

در کنار این پتانسیل بالا، انجام پروژه‌های مهم و تاثیرگذار هم‌چون راه‌اندازی بازی LiteBringer در بلاکچین لایت کوین سبب بالا رفتن تراکنش‌ها و در نهایت قیمت این ارز شده است. برخی از پیش بینی‌ها از رسیدن قیمت این ارز به ۶۰۰ دلار خبر می‌دهند.

بیت کوین کش

ارز BitCoin Cash سال ۲۰۱۷ راه‌اندازی شد و توانست در زمان کمی به خوبی خود را به اثبات برساند. شاید در طول این مدت آغازین سال ۲۰۲۱ شاهد کاهش رتبه‌ی آن در بین دیگر ارزها باشیم. اما قیمت این ارز در همین مدت نیز رشد خوبی داشته است.

ترون

ترون (TRX) نیز در سال ۲۰۱۷ و در شبکه‌ی اتریوم تاسیس شد. اما امروز این ارز پس از مدتی به یک پلتفرم مستقل بدل شد. قیمت ترون با افزایش سازمان‌هایی که به پلتفرم آن می‌پیوندند بیشتر می‌شود. یکی از مزیت‌های مهم شبکه ترون این است که این شبکه میزبان برنامه‌ی غیرمتمرکز بیشتری نسبت به اتریوم است. این خود یکی از دلایلی‌ست که سرمایه‌گذاران آینده درخشانی را برای ترون متصور می‌شوند.

ارزهای دیجیتال

ریپل

ریپل تا چندی پیش در جایگاه چهارم ارزهای دیجیتال، از نظر سهم بازار قرار داشت. این عدد در این روزها دچار تغییر شده و شاهد کاهش سهم ریپل در این بازار هستیم. البته این به معنی ضعیف شدن این شبکه نیست و علت اصلی رشد بیشتر ارزهای رقیب است.

با این وجود ریپل (XRP) در همین مدت نیز رشد خوبی را از خود نشان داده است. می‌توان گفت ریپل یکی از ارزهایی‌ست که سرمایه‌گذاری در آن ریسک پایینی داشته و از این رو گزینه‌ای مناسب برای ایجاد تعادل در سبد سهام شماست.

کاردانو

شاید کمتر کسی باور می‌کرد که کاردانو بتواند خود را به جایگاه امروزی خود در بین ارزهای دیجیتال برساند. البته این ارز هنوز از قیمت اوج خود در سال ۲۰۱۸ یعنی ۱.۱۱ دلار کمی فاصله دارد. با این حال شاهد افزایش تقریباً ۸ برابری آن در ماه‌های اخیر بوده‌ایم.

 چیزی که باعث رشد و اعتبار کاردانو شده است، توانایی پردازش پرداخت‌ها و قراردادها، خارج از بلاکچین است. این مسئله سبب شده است کاردانو یکی از سریع‌ترین سیستم‌های پرداخت تلقی شود. در سال ۲۰۲۱ روی این ارز نیز حتماً حساب کنید.

تزوس (xtz)

این ارز نیز هم‌چون اغلب ارزهای دیجیتال، چند پله از جایگاه خود در سال گذشته سقوط کرده و امروز در  رده‌ی ۲۴ قرار گرفته است. اما با توجه به فعالیت‌ها و روند پیش رو، می‌توان سرنوشت خوبی را برای آن در سال جاری در نظر داشت.

در همین مدت کوتاه که از سال این سال می‌گذرد، شاهد رشدی در حدود دو و نیم برابر در این عرض بوده‌ایم.

ارز دیجیتال IOTA

همکاری با سازمان‌ها و کسب‌وکارهای مختلف از جمله صنایع خودروسازی، تولیدات، بیمه و … این ارز را به یکی از ارزهای آینده‌دار تبدیل کرده است. این ارز در مدت اخیر توانسته چیزی بین چهار تا پنج برابر رشد را تجربه کند.

به همین دلیل وجود این ارز در سبد سهام‌تان پتانسیل افزایش سرمایه‌تان را تقویت می‌کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو