طرز تهیه فیله ماهی با سس سیر

طرز تهیه فیله ماهی با سس سیر خوشمزه

ماهی ها و غذاهای دریایی خواص زیادی برای سلامتی دارند و از گوشت قرمز مفیدتر هستند. یکی از ماهی هایی که در کل دنیا مورد استفاده قرار می گیرد و از لحاظ مواد مغذی و ویتامین ها، حرف اول را در ماهی ها می زند، ماهی سالمون است. ماهی سالمون نسبت به ماهی های دیگر بوی کمتری دارد و دارای گوشت نارنجی و بدون تیغ است که طعم فوق العاده ای دارد و سرشار از امگا ۳ است. یکی از غذاهایی که با سالمون تهیه می شود، فیله ماهی با سس سیر است. در این غذا، از لوبیا سفید نیز استفاده شده است که با توجه به خواص حبوبات ترکیب خوبی را با فیله ماهی ها ایجاد می کند.

مواد لازم برای ۴ نفر
ماهی سالمون۴۰۰ گرم
لوبیا سفید پخته شده۲ پیمانه
کره۳ قاشق غذاخوری
سیر۴ حبه
پاپریکا۱ قاشق چایخوری
پودر پیاز۱ قاشق چایخوری
لیمو ترش½ لیمو
آب سبزیجات معطر½ فنجان
سس سویا۲ قاشق غذاخوری
سس کچاپ تند۱ قاشق غذاخوری
فلفل قرمز خرد شده۱ عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

دستور پخت فیله ماهی با سس سیر

مرحله اول

برای تهیه فیله ماهی با سس سیر ابتدا یک کاسه کوچک بر می داریم. پودر پیاز و پاپریکا و فلفل را داخل کاسه می ریزیم و با هم مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند. سپس ماهی ها را با مخلوط ادویه ها مخلوط می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله دوم

در این مرحله یک تابه مناسب بر می داریم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه نصف مقدار کره را با کمی روغن داخل تابه می ریزیم با روغن داغ شود. سپس ماهی ها را درون آن با حرارت متوسط سرخ می کنیم.

مرحله سوم

تا جایی که دو طرف ماهی ها طلایی شود. ماهی ها را از تابه خارج می کنیم. مابقی کره و سیر و جعفری و نمک و فلفل و سس تند را به تابه اضافه می کنیم. سپس لوبیا های پخته شده و آبکش شده را درون روغن ریخته و تفت می دهیم.

مرحله چهارم

سپس آب و آب لیمو و سس سویا اضافه می کنیم و می گذاریم با حرارت ملایم بجوشد تا کاملا غلیظ شود. در ادامه ماهی ها را به آن اضافه می کنیم و کمی هم می زنیم تا سس به خورد ماهی برود، سپس از روی حرارت بر می داریم و سرو می کنیم.