طرز تهیه املت گوجه پنیری

طرز تهیه املت گوجه پنیری املت داخل گوجه فرنگی با پنیر پیتزا

املت از دیرباز به عنوان صبحانه و گاهی شام مورد توجه همه دنیا بوده است. املت ها بسته به نوع موادی که داخل آن استفاده می شود، متفاوت است. املت گوجه پنیری یک املت ساده همراه با پنیر است اما از آن جا که تخم مرغ درون گوجه قرار می گیرد و در فر طبخ می شود، املت شیک و مجلسی تهیه می شود که می توان به عنوان پیش غذا در مهمانی ها یا به عنوان یک صبحانه لاکچری در رستوران ها سرو نمود.

مواد لازم برای ۳ نفر
گوجه فرنگی۳ عدد
زرده تخم مرغ۶ عدد
پنیر پیتزا۶۰ گرم
سبزیجات معطر (اختیاری)۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

دستور پخت املت گوجه پنیری

مرحله اول

برای تهیه املت خوشمزه و لاکچری تک نفره ابتدا گوجه فرنگی ها را از وسط نصف کرده و داخل آن را به طور کامل با قاشق خالی می کنیم. در ادامه از زیر گوجه فرنگی های نصف شده هم یک لایه نازک برش می زنیم تا درون ظرف صاف بایستد.

مرحله دوم

در این مرحله سینی فر را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم، سپس گوجه فرنگی ها را درون سینی فر قرار می دهیم، سپس زرده ها را از سفیده جدا می کنیم و هر زرده تخم مرغ را جدا گانه درون نصف گوجه فرنگی می ریزیم.

مرحله سوم

در این مرحله کمی نمک و ادویه های دلخواه خود را روی زرده تخم مرغ می پاشیم. در ادامه پنیر پیتزا را درون هر گوجه روی زرده تخم مرغ ریخته و سپس روی آن را به دلخواه فلفل سبز و انواع سبزیجات معطر می پاشیم.

مرحله چهارم

فر را با دمای ۱۹۰ درجه سانتی گراد از ۱۰ دقیقه قبل روشن می کنیم تا به خوبی گرم شود. پس از اینکه فر به خوبی گرم شده، سینی فر را درون فر قرار می دهیم تا املت ها به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه درون فر بمانند و به خوبی بپزند.

مطالب پیشنهادی