پرده چه نقشی در مدرن سازی دکوراسیون پذیرایی دارد؟

منبع: دلگرم

72

1399/12/18

14:34


پرده چه نقشی در مدرن سازی دکوراسیون پذیرایی دارد؟

همانطور که هم‌خوانی کاغذ دیواری با پارکت لمینت، سقف کاذب، مبلمان، فرش و .. در دکوراسیون داخلی باید رعایت شود، تطابق پرده نیز با اجزای محیط به هارمونی بیشتر فضا کمک می‌کند. انواع پرده زبرا، پرده شید، هازان، راشل، حریر و ... را می‌توان با توجه به فضای مورد نظر و رسیدن به سبک و سیاقی که مد نظر است، مورد استفاده قرار داد. اگر می‌خواهید با نقش پرده پذیرایی در در دکوراسیون داخلی منازل بیشتر آشنا شوید، از کاربرد انواع مختلف پرده بدانید و بدانید انتخاب بهترین پرده پذیرایی باید بر مبنای چه معیارهایی باشد، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید، همچنین پیشنهاد میکنیم که مطلب جدید ترین پرده‌های پذیرایی و پارکت را مشاهده کنید.

پرده چه نقشی در دکوراسیون داخلی منزل دارد؟

پنجره­‌ها نقش مهمی در زیبایی منازل دارند و دریچه‌­ای به دنیای بیرون‌­اند که نور را به محیط دعوت می­‌کنند. حال انتخاب بهترین نوع پرده و هارمونی آن با محیط و احساسی که به اهالی خانه منتقل می‌­کند، بسیار حائز اهمیت است. پرده ضمن اینکه حریم خصوصی منزل را مشخص و تأمین می‌­کند، باید متناسب با فضای خانه در نظر گرفته شود. پرده پذیرایی با پرده اتاق خواب یا آشپزخانه متفاوت است. هم از لحاظ طرح و رنگ و هم از لحاظ کاربرد. وقتی پرده پذیرایی درست انتخاب شود، حاوی یک پیام آشکار برای بیننده است. می­‌تواند چشم­ها را خیره کند و گرما و احساس محیط را به درستی به دیگران القا نماید. شاید تاثیر پرده بر دکوراتیو کردن محیط را آنگاه بیشتر متوجه شوید که قصد تغییر دکوراسیون داشته باشید. یعنی بخواهید تِم منزل را از قهوه­‌ای به سمت شیری یا طوسی تغییر دهید. در این حال وقتی همه اجزا مانند کاغذ دیواری، پارکت لمینت، اکسسوری­‌ها، مبلمان و ... دچار تغییر رنگ شدند، عدم تطابق پرده با سایر اجزا به چشم خواهد آمد. اینجاست که نقش پرده به ویژه پرده پذیرایی در دکوراسیون داخلی منزل بیش از پیش مشخص می‌­شود.

پرده

معیارهای انتخاب بهترین پرده پذیرایی چیست؟

  • جنس پارچه پرده

جنس پارچه را باید بر اساس نورگیر بودن منزل تعیین کرد. اگر منزل شما از نورگیری خوبی برخوردار نیست، از پارچه­‌های نازک استفاده کنید. حریر برای این منازل پیشنهاد منطقی به نظر می­‌رسد. اگر در مقابل پنجره شما، خانه‌­های دیگری قرار دارند برای حفظ حریم خصوصی ناگزیر به استفاده از پارچه‌­های کلفت‌­تری به عنوان آستر در زیر حریر هستید، البته امروزه استفاده از پرده شید و پرده زبرا نیز برای حل این مشکل، گزینه مناسبی به شمار می‌­روند.

  • رنگ

درست است که علاقه به رنگ‌­ها، کاملا شخصی و سلیقه­‌ای است، اما حتی در صورت استفاده از تضاد رنگی در دکوراسیون داخلی منزل نیز، نباید موجب دلزدگی محیط شود. بنابراین وجود هارمونی میان اجزای دکوراسیون داخلی منزل نظیر پارکت لمینت با کاغذ دیواری، پرده، مبلمان، لوستر، کوسن و .. ضروری است. اگر منزل شما کوچک است از تم رنگی تیره و پرده پذیرایی با رنگ کدر، دودی و پر رنگ استفاده نکنید. پرده‌­هایی با رنگ روشن، فضای منزل شما را گسترده‌­تر نشان می‌­دهد.

  • هم­خوانی با سایر اجزای دکوراسیون داخلی

پرده پذیرایی را حتی می‌­توان با طیف رنگی انتخاب کرد، اما باز هم سبک دکوراسیون منزل شما و اینکه کلاسیک باشد یا سلطنتی، مدرن باشد یا معمولی در انتخاب رنگ پرده بسیار موثر است. برای یک دکوراسیون کلاسیک و سنتی تیره نمی­‌توانید از پرده زبرا یا پرده شید با طیف رنگی بسیار شاد، استفاده کنید. دکوراسیون سلطنتی نیز پرده پذیرایی سلطنتی با والان و یراق­‌های گران­‌قیمت می‌­طلبد. بنابراین این فاکتورها را باید در نظر بگیرید.

  • طرح پارچه پرده

اگر اتاق نشیمن شما کوچک است، از پرده پذیرایی پر نقش و نگار و شلوغ پرهیز کنید. با انتخاب یک پرده ساده و روشن به دلچسب کردن محیط بیفزایید. اگر سالن شما از وسعت مناسبی برخوردار است، می­‌توانید از طرح‌­های شلوغ نیز استفاده کنید و حتی طرح پرده پذیرایی را با کوسن و یا رانرها، تابلوهای دکوراتیو و فرش­‌ها و پادری‌­ها، هماهنگ کنید.

  • اندازه

اگر منزل شما دارای سقف کوتاهی است و به تبع پنجره‌­های کوچکی دارد، بهتر است از پرده‌­های بلندتراز حد پنجره استفاده کنید و آن را دقیقا از زیر سقف آویزان نمایید. با این کار به فضا بُعد و ارتفاع بخشیده‌­اید. هم چنین اگر سقف منزل و اتاق نشیمن شما بلند است، با افزودن به عرض پرده پذیرایی می­‌توانید خطای دید ایجاد کرده و نقص موجود را بپوشانید.

آیا از پرده شید و پرده زبرا می­توان به عنوان پرده پذیرایی استفاده کرد؟

این سوال امروزه با توجه به زیبایی، سهولت نصب، طرح­‌های متنوع و نیز قابلیت شستشو و دستمال کشی پرده‌­های زبرا و شید، برای بسیاری از خانم‌­های خانه‌دار مطرح است. پاسخ به این سوال بله است! چرا که ضمن اینکه زبرا و شید طرح­‌های متنوع و ویژه‌­ای برای اتاق نشیمن دارند، از ترکیب پرده زبرا و پرده شید با پرده پارچه­‌ای نیز دکوراسیون‌­های زیبایی خلق می‌­شود.

پرده پذیرایی را از کجا تهیه کنیم؟

پرده پذیرایی در ویکی دکو

پرده پذیرایی همانطور که گفته شد یکی از ارکان اصلی دکوراسیون داخلی است، بنابراین در انتخاب بهترین مدل، رنگ، ابعاد، طرح و پارچه بهتر است با متخصصان دکوراسیون داخلی مشورت نمایید. پیشنهاد ما به شما مراجعه به فروشگاه ویکی دکو (wikideco.com/reception-curtain) و تماشای محصولات متنوع آن است. خدمات فروشگاه اینترنتی ویکی دکو شامل طراحی، فروش و اجرای محصولات مرتبط با دکوراسیون داخلی و تزئینات ساختمان از قبیل انواع کفپوش، انوع پرده نظیر پرده شید، پرده زبرا، پرده حریر و...، کاغذ دیواری، پارکت لمینت، پاروان (پارتیشن) و سایر محصولات دیگر همچون گره چینی و کاور رادیاتور است. با مراجعه به این فروشگاه از محصولات دیدن کرده، از نظر مشاوران و پشتیبانی فنی این فروشگاه بهره‌مند شده و با توجه به بودجه­‌تان اقدام به خرید نمایید.


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو