گل آفتابگردان در چه فصلی می روید؟

منبع: مینویسم

239

1399/12/18

14:57


گل آفتابگردان در چه فصلی می روید

تا به حال مزرعه گل آفتابگردان را دیده اید؟ مزرعه ای با گل های زرد بسیار زیبا که لذت بخش می باشد. برخی افراد گل آفتابگردان را در باغچه و حیاط خانه خود نیز می کارند. حتی تخمه آفتابگردان طرفدار بسیار زیادی دارد. می توانید عکس های خاص و زیبا در مزرعه گل آفتابگردان بگیرید. در پست های قبل متن های زیبا در مورد گل آفتابگردان آورده شده است که می توانید از آن ها برای کپسن اینستاگرام استفاده کنید. در این پست می خواهیم در مورد این که گل آفتابگردان در چه فصلی می روید صحبت کنیم با ما همراه باشید.

بهترین فصل کاشت و برداشت گل آفتابگردان

اگر به کشاورزی علاقه دارید و قصد دارید آفتابگردان بکارید و نمی دانید چه فصلی برای کاشتن گل آفتابگردان مناسب تر است باید بگوییم که گل آفتابگردان برای رشد خود به نور فراوان و مستقیم نیاز دارد و در گرما و خشک بودن هوا نیز مقاوم می باشد. کاشت گل آفتابگردان کار بسیار ساده ای است. گل آفتابگردان برای رشد کامل به 90 تا 150 روز زمان نیاز دارد.

در پاسخ به این سوال که گل آفتابگردان در چه فصلی می روید باید گفت فصل رویش گل آفتابگردان و بهترین زمان کاشت بذر گل آفتابگردان اوایل فصل بهار می باشد و تا بعد از حدود 150 روز در اواسط یا اواخر تابستان برداشت می شود. بنابراین فصل برداشت گل آفتابگردان تابستان است.

گل های آفتابگردان از گیاهان یک ساله می باشند که رشد سریعی دارد، این گیاه حدود 70 سانتی متر تا چند متر رشد می کند. جهت قرار گرفتن گل آفتابگردان به سمت شرق می باشد و وقتی خورشید طلوع می کند گل های آفتابگردان به سمت غرب بر می گردند.

بیشتر بخوانید: تعبیر خواب گل آفتابگردان

ریشه های گل آفتابگردان رشد زیادی دارند و تا عمق 3 متری نیز ممکن است در داخل خاک رشد کنند، ساقه و برگ های گل آفتابگردان بسیار مقاوم می باشند و روی ساقه و برگ آن پرز های ریز و کوچک وجود دارد. زمانی که دوره 150 روزه ی رشد گل آفتابگردان به پایان رسید آن را می چینند و تخمه های آن که خوراکی می باشد را جدا می کنند.

فصل رویش گل آفتابگردان

عوامل مناسب برای رشد و نگهداری گل آفتابگردان چیست؟

آبیاری مناسب برای رشد گل آفتابگردان

همان طور که گفتیم ریشه گیاه آفتابگردان بسیار عمیق می باشد به همین دلیل به آب زیادی نیاز دارد. در هنگام آبیاری دقت کنید که به تمام ریشه ها آب برسد و خاک کاملا خیس شود. برای آبیاری بعدی تا زمانی که خاک کاملا خشک نشده است اقدام نکنید، وقتی خاک خشک شد می توانید دوباره گیاه را آبیاری کنید. حتما خاک های اطراف گیاه آفتابگردان را نیز آبیاری کنید تا مطئن شوید آب به تمام ریشه های گل آفتابگردان نفوذ کرده است با این روش آبیاری به قوی تر شدن ریشه کمک می کنید.

خاک مناسب برای رشد گل آفتابگردان

خاکی که برای کاشت گیاه آفتابگردان استفاده می کنید باید زهکشی شده باشد و آب در آن ایستایی نداشته باشد و اجازه ندهد آب در یک جا جمع شود. همان طور که گفتیم ریشه گل آفتابگردان عمیق می باشد پس باید خاک آن مناسب باشد و بتواند آب را به همه ی ریشه ها برساند. بهترین خاکی که برای کاشت بذر آفتابگردان می توانید استفاده کنید خاک کمپوست و ماسه می باشد که آب را به راحتی از خود عبور دهد.

بیشتر بدانید: خشک کردن گل رز و آفتابگردان و آموزش تصویری

نور مناسب و کافی برای رشد گل آفتابگردان

گیاه آفتابگردان برای رشد کافی به نور بسیار زیاد و فراوانی نیاز داردف حدود 8 ساعت نور مستقیم در روز برای رشد گل آفتابگردان نیاز است. به همین دلیلی بهترین فصل برای رشد گل آفتابگردان در تابستان می باشد که نور خورشید بسیار است و گل آفتابگردان به خوبی رشد می کند.

کود کافی و مناسب برای رشد گل آفتابگردان

بذر آفتابگردان وقتی در خاک کاشته می شود تمام مواد معدنی خاک را برای رشد خود جذب می کند، به همین دلیل به مواد معدنی بیشتری نیاز دارد که با کود می توانید آن را تامین کنید. می توانید از کود های نیتروژن، پتاسیم و فسفر برای گل آفتابگردان استفاده کنید. بهترین زمان برای کود دادن قبل از کاشت بذر آفتابگردان می باشد، به این صورت که ابتدا کود را به خاک اضافه کنید و بعد بذر را بکارید. تا زمانی که گیاه در حال رشد می باشد کود دادن را ادامه دهید تا گل آفتابگردان رشد مناسب و خوبی داشته باشد.

در پایان:

پس بهترین فصل برای کاشت گل آفتابگردان بهار می باشد که در این فصل می روید و تا زمانی که رشد آن کامل شود اواسط تابستان می باشد که می توانید گل آفتابگردان را برداشت کنید.

فروشگاه قطعات آسانسور

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو