طرز تهیه مرغ گریل رژیمی

طرز تهیه مرغ گریل رژیمی خوشمزه با کالری کم

علاقمندان به غذاهای سالم و رژیمی، امروز برایتان پیشنهادی ویژه داریم. مرغ گریل شده یک انتخاب فوق­ العاده برای افرادی است که قصد کاهش وزن دارند. ما در کنار این غذا طرز تهیه یک نوع دیپ (سس) خاص و متفاوت را نیز برایتان آماده نموده ­ایم که به دلخواه می­توانید به همراه این غذا میل نمایید.  گریل کردن مرغ، روشی سالم برای پخت مرغ می­باشد. از آنجائیکه در این روش، حرارت از بالا به مرغ ها منتقل شده و باعث سوختن چربی آن می شود، نتیجه یک مرغ سالم با چربی کم و طعم لذیذ بوده و به دلیل کالری پایین آن طرفداران زیادی را پیدا کرده است. پیشنهاد می­کنیم پس از تمرینات ورزشی روزانه، این غذای مقوی و سرشار از پروتئین را برای خودتان به همراه سبزیجات تازه و معطر تهیه نموده و از طعم آن لذت ببرید.

مواد لازم برای ۴ نفر
مرغ۵۰۰گرم
آویشنیک قاشق چایخوری
ریحان خشکیک قاشق چایخوری
پاپریکانصف قاشق چایخوری
پودر سیرنصف قاشق چایخوری
پودرپیازنصف قاشق چایخوری
سماقنصف قاشق چایخوری
سس خردلدو قاشق غذاخوری
روغن زیتونچهار قاشق غذاخوری
آبلیموسه قاشق غذاخوری
ماستنصف پیمانه
سیردو حبه
نمک، فلفلبه مقدار لازم
سس مایونزبه مقدار لازم
سبزی معطر (جعفری یا ریحان و یا گشنیز)به مقدار لازم

طرز تهیه مرغ گریل رژیمی

مرحله اول

برای تهیه مرغ گریل شده رژیمی ابتدا می­بایست ۵۰۰ گرم مرغ را در ظرفی ریخته و سپس به آن پودر آویشن و ریحان خشک را بیافزایید. مقداری پاپریکا را به همراه سس خردل و روغن زیتون روی مرغ ریخته و آن را طعم دار نمایید.

مرحله دوم

سه قاشق غذاخوری آبلیمو را به همراه پودر سیر و پیاز و سماق به مواد افزوده و خوب با یکدیگر ترکیب کنید تا عطر و طعم ادویه­ها به خورد مرغ برود. در نهایت مواد را به درون یک ظرف درب دار منتقل نموده و آن را به مدت یک الی دو ساعت در یخچال قراردهید تا استراحت کند.

مرحله سوم

برای تهیه سس دیپ، نصف پیمانه ماست را در ظرفی ریخته و به آن مقداری سس مایونز اضافه نمایید. سپس دو حبه سیر را به خوبی شسته و روی مواد رنده کنید. روغن زیتون را به همراه سبزی معطر دلخواه به سس افزوده و خوب هم بزنید.

مرحله چهارم

در نهایت آبلیمو، نمک و فلفل را روی سس پاشیده و مجددا تمامی مواد را با یکدیگر ترکیب نمایید تا مزه ها به خورد هم بروند. سس را چند ساعتی در یخچال قرار دهید. پس از مدت زمان تعیین­ شده مرغ های طعم دار شده را از یخچال بیرون آورده و به سیخ بکشید.

مرحله پنجم

همچنین می­توانید آن را درون تابه گریل یا فر کباب نمایید. سس دیپ را در نهایت در ظرفی کنار مرغ ها قرار داده و آن را همراه با لیموترش تازه و سبزی­های معطر سرو نمایید. مرغ گریل شده رژیمی شما آماده است، می­توانید آن را به همراه خانواده میل کنید.

مطالب پیشنهادی