بهبود روابط با خانواده همسر با چند تکنیک طلایی

بهبود روابط با خانواده همسر با چند تکنیک طلایی


منبع: آرگا

113

1400/1/4

22:04


روابط با خانواده همسر در صورتی که دارای چارچوب و اصول باشد و از روی احترام باشد می تواند به شکل موثری شکل بگیرد این امر می تواند بر روی بخش های مختلفی از زندگی شما تاثیر داشته باشد یکی از مهم ترین نکات در اینگونه از رابطه ها این است که باید صمیمت در این رابطه ها دو طرفه باشد و شما نباید تبعیضی بین خانواده ها قائل شوید.

حد و حدود روابط با خانواده همسر نقش مهمی در برقراری ارتباط های شما دارد اینکه چگونه با اعضای خانواده همسرتان رفتار کنید نقش مهمی در شکل گیری رابطه های شما خواهد داشت با توجه به اینکه شما بعد از ازدواج باید وارد یک خانواده جدید با فرهنگ و اعتقادات خاص شوید نحوه ارتباط های شما می تواند تاثیر زیادی در صمیمت های رابطه ها داشته باشد از سویی می تواند نقش مهمی در رابطه های شما و همسرتان نیز داشته باشد. اساسی ترین بخش از رابطه های شما با خانواده همسر “احترام” است شما باید رابطه خود را به شکلی مدیریت کنید که بر پایه احترام و قدردانی باشد باید در نظر بگیرید که همانطور که شما دوست دارید همسرتان به خانواده شما احترام بگذارد شما نیز باید به اعضای خانواده او احترام بگذارید در این صورت می توانید وابستگی ارزشمندی را در رابطه با خانواده به دست آورید. از سویی شما باید برای رابطه های خود چارچوبی داشته باشید افرادی که دارای حد و مرز مشخص هستند می توانند رابطه های خود را بر پایه احترام سازماندهی کنند اما در این بخش اشاره می کنیم که چگونه حد و مرز برای رابطه های خود تعیین کنید.

چارچوب روابط با خانواده همسر:

تعیین حدود رابطه با خانواده همسر از چه اهمیتی برخوردار است؟ با توجه به اینکه ازدواج برقراری پیوند میان دو خانواده است نقش خانواده در زندگی و رابطه های شما با همسرتان نیز قابل تامل است از سویی با وجود تفاوت هایی که میان دو خانواده وجود دارد شما می توانید با چالش هایی مواجه باشید که در صورت مدیریت درست آن ها می توانید رابطه های مفید و تاثیرگذاری  داشته باشید. شما در صورتی که مدیریت کافی بر روی رابطه های خود نداشته باشید با مشکلاتی مواجه می شوند که خوشایند نیستند بر این اساس باید چارچوبی برای رابطه های خود تعیین کنید تا بتوانید به مدیریت صحیح آن دست یابیم.

 

تحکیم رابطه با خانواده همسر

یکی از چارچوب هایی که باید در روابط با خانواده همسر به آن توجه کنیم انتقاد نکردن است باید توجه داشته باشید همه ما دارای نقص ها و مشکلاتی هستیم و دو خانواده دارای تفاوت هایی می باشند که نباید از در انتقاد وارد شویم بنابراین هیچ گاه از خانواده های یکدیگر انتقاد نکنید از توهین کردن و تمسخر خانواده ها جلوگیری کنید. ما در این مقاله قصد داریم تا درباره اینکه چگونه  با خانواده همسر ارتباط فوق العاده داشته باشیم صحبت کنیم و نکات مهم در این زمینه را عنوان کنیم.

هر خانواده ای دارای قواعد و چارچوب های خود است این چارچوب ها تشکیل شده از ارزش ها، سنت ها، فرهنگ و آداب و رسوم می باشد هر یک از زوجین باید با توجه به چارچوب های خانواده همسر عمل کنند این به معنای تغییر دادن خود نیست بلکه باید سعی کنید تا به این چارچوب ها و ارزش ها احترام بگذارید و قانون شکنی نکنید.

روابط با خانواده همسر

چه راه هایی برای بهبود رابطه وجود دارد؟

اما زوج های جوان می توانند برای بهبود بخشیدن به رابطه های خود با خانواده همسر از تکنیک ها و راهکارهای تجربه شده استفاده کنند این راهکارها کمک می کند تا شما رابطه های اصولی تر و در چارچوب اصلی خود داشته باشید همچنین برای رابطه های شما حد و مرز تعیین می کنند.

داشتن استقلال:

داشتن استقلال و کفایت برای ادامه زندگی مشترک نقش مهمی در زندگی دارد زوج هایی که دارای استقلال هستند و می توانند زندگی خود را مدیریت کنند از سلطه خانواده ها خارج می شوند و در نتیجه دخالت های کمتری از سوی خانواده ها وارد می شود همچنین موجب می شود تا به رابطه های شما با خانواده صدمه کمتری وارد شود. این امر می تواند در بهبود رابطه با همسر نیز تاثیر مهمی داشته باشد.

رفتار کردن با خانواده همسر

رابطه با خانواده ها:

هر یک از زوجین باید با خانواده خود و با خانواده همسر دارای ارتباط باشند بنابراین شما نیز باید با این موضوع کنار بیایید که همسر شما نیاز دارد با خانواده خود در ارتباط باشد از سویی شما نیز باید با خانواده همسرتان در ارتباط باشید که رابطه های شما به شکل صحیح و بر اساس احترام شکل بگیرد. توصیه می کنیم تا در اول زندگی مشترک این نوع روابط را مشخص کنید و حتی می توانید با مشورت همسر خود برای آن حد و مرز تعیین کنید تعیین کنید که چه وقت هایی برای رسیدگی به خانواده ها مناسب است و این رسیدگی ها باید به چه میزانی اشد.

احترام:

احترام نقش بسیار مهمی در روابط شما با خانواده همسر دارد احترام عنصر اصلی در این رابطه ها است و می تواند به شما و طرف مقابل ارزش بدهد برخی از زوج ها احترام به خانواده خود را در اولویت قرار می دهند در صورتی که باید این احترام دو طرفه باشد تا همسر شما نیز به خانواده تان احترام بگذارد. از سویی نباید این احترام از روی اجبار و زور باشد در صورتی که شما می توانید با رفتارتان به همسر خود نشان دهید که احترام گذاشتن به خانواده چه تاثیری در صمیمیت شما دارد.

رابطه با خانواده همسر

برخی از افراد که زندگی مشترک با خانواده همسر دارند باید بیشتر بر روی رابطه های خود توجه داشته باشند آن ها می توانند در این زمینه آگاهی های بیشتری کسب کنند و باید بدانند که روابط خانوادگی آن ها می تواند تاثیر مهمی در زندگی زناشویی داشته باشد. همچنین زوج ها بهتر است درباره راه و روش های حمایت از همسر  در خانواده های ایرانی نیز اطلاعات کسب کنند که در لینک توضیحات مفصلی در این رابطه بیان شده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو