تشخیص بکینگ پودر سالم

تشخیص بکینگ پودر سالم روش طرز  نحوه تشخیص سالم بودن بکینگ پودر از کجا بفهمیم وانیل خراب شده

همان طور که می دانید تهیه کیک های خانگی ترفندهای خودش را دارد. یکی از چیزهایی که بسیار مهم است این است که مواد اولیه شما با کیفیت و تازه باشد. مواد اولیه کهنه یا نامرغوب و نم کشیده، زحمات شما را به باد می دهد. یکی از اجزای ثابت کیک های خانگی، بکینگ پودر است. بکینگ پودر را معمولا به صورت بسته های کوچک و از سوپر مارکت ها و یا فروشگاه های لوازم قنادی می توان تهیه کرد. اگر در کابینت به یک بسته بکینگ پودر بر خوردید و یا از سلامت بکینگ پودری که به تازگی خریدار کرده اید مطمئن نیستید باید خودتان این مساله را چک کنید. با ما همراه باشید.

چگونه تشخیص دهیم بکینگ پودر سالم است

۲ روش ساده

دو روش بسیار رایج و ساده برای فهمیدن سلامت بکینگ پودر وجود دارد. می توانید یکی از این روش ها راه به کار گرفته و از سلامت بکینگ پودر مطمئن شوید.

روش اول: تست با سرکه

برای این روش به نصف فنجان سرکه و یک قاشق غذاخوری بکینگ پودر نیاز دارید. کافی است این دو را با هم مخلوط کنید. نشانه ی سالم بودن بکینگ پودر این است که بعد از حل شدن شروع به حباب زدن می کند. حباب روی سرکه حکم سالم بودن بکینگ پودر شما را دارد.

روش دوم: تست آب جوش

اگر به سرکه دسترسی نداشته باشید می توانید از آب جوش نیز استفاده کنید. همان نصف فنجان آب جوش برای این تست کافی است. فقط توجه کنید که حتما آب جوش باشد. یک قاشق غذاخوری بکینگ پودر را در نصف فنجان آب جوش ریخته و اگر دیدید که همانند روش اول، حباب روی آن شکل گرفت می توانید مطمئن شوید که بکینگ پودر شما سالم است.

سخن پایانی

امیدواریم با داستن این روش ها و ترفندهای ساده بتوانید کیفیت آشپزی و شیرینی پزی خودتان را ارتقا بدهید. به خاطر داشته باشید که تنها داشتن دستورهای تهیه برای رسیدن به نتیجه دلخواه کافی نیست. گاهی باید از سلامت مواد اولیه نیز اطمینان داشت وگرنه تمامی زحمات شما به هدر می رود.

مطالب پیشنهادی