طرز تهیه فالوده خیار و سکنجبین

طرز تهیه فالوده خیار و سکنجبین برای سحری و افطاری رفع عطش و تشنگی

فالوده خیار یکی از نوشیدنی های فصل تابستان است که از گرما زدگی و عطش جلوگیری می کند. این نوشیدنی را با سکنجبین یا شکر می توان شیرین کرد که در این دستور از سکنجبین استفاده شده است. برای این که عطش گرفته شود مقداری تخم شربتی نیز به آن اضافه می شود که علاوه بر طعم خوب و خواص زیادی که دارد، زیبایی خاصی نیز به نوشیدنی ببخشد. این نوشیدنی را می توان در ماه رمضان و بین وعده افطار تا سحر میل نمود تا از تشنگی و عطش جلوگیری شود. برای مشاهده آموزش طرز تهیه فالوده خیار و سکنجبین در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم فالوده خیار و سکنجبین
خیار۲ عدد
تخم شربتی۲ قاشق غذا خوری
شربت سنکنجبینبه مقدار لازم
یخبه مقدار لازم

طرز تهیه فالوده خیار و سکنجبین

مرحله اول

برای تهیه فالوده خوشمزه خیار و سکنجبین در ابتدای کار، تخم شربتی را شسته و در مقداری آب خیس می کنیم تا آب را جذب کرده و حالت ژله ای پیدا کند. در ادامه خیارها را به خوبی می شوییمف سپس با یک کارد تیز پوست می گیریم.

مرحله دوم

در این مرحله پس از اینکه پوست خیار را گرفتیم، آنرا با رنده درشت رنده می کنیم، سپس داخل ظرف مناسب مانند پارچ می ریزیم. در ادامه تخم شربتی خیس خورده را نیر به ظرف حاوی خیار رنده شده اضافه می کنیم و با هم ترکیب می کنیم.

مرحله سوم

سپس ۱ تا ۲ لیوان آب اضافه می کنیم تا به مقدار دلخواه برسد. در ادامه شربت سکنجبین را کم کم اضافه کرده تا طعم شیرینی آن مطلوب شود. فالوده را حدود ۲ تا ۴ ساعت در یخچال استراحت می دهیم تا طعم بگیرد. سپس یخ را به آن اضافه کرده و سرو می کنیم.