طرز تهیه موهیتو خیار خوشمزه با سه طعم متفاوت

طرز تهیه موهیتو خیار خوشمزه با سه طعم متفاوت


منبع: آرگا

7

1402/6/9

18:09


موهیتو یکی از انواع نوشیدنی های سرد و خوشمزه است که به دلیل تهیه شدن از میوه ها و مواد مختلف دارای گوناگونی بسیاری می باشد. اگر دلیل شمکا برای انتخاب این نوع نوشیدنی کی طعم بینظیر است می توانید همین الان امتحان کنید.

موهیتو خیار یکی از نوشیدنی های خنک و خوشمزه است که این نوشیدنی انتخاب فوق العاده ای برای روزهای گرم محسوب می شود. البته که می توانید آن را به صورت آماده در کافی شاپ ها میل نمایید، اما همچنین می توانید آن را خودتان در منزل تهیه کنید و بنوشید. نکته ی دیگر اینکه موهیتو دارای انواع مختلفی است که می توان به موهیتو توت فرنگی، موهیتو تمشک، موهیتو هندوانه، موهیتو خیار و … اشاره نمود. هر یک از این موهیتوها نیز خود با کلی روش متفاوت تهیه می گردند که بسته به ذائقه و میل خود می توانید موهیتوی خیار را با دیگر مواد مانند نعنا، لیمو و … ترکیب نموده و طعمی جدید بیافرینید. در این مطلب اختصاص داده شده به آشپزی شما را با دو روش طرز تهیه موهیتو خیار آشنا می کنیم.

موهیتو خیار و نعنا از نوشیدنی های خنک با طعمی عالی می باشد که در روزهای گرم سال به سرعت تشنگی شما را برطرف می کند. در طرز تهیه همگی شربت ها چه شربت نارنج، چه شربت آلبالو، چه شربت ریواس و … معمولا از میوه های تابستانی و به طور کلی میوه ها استفاده می شود اما برای تهیه برخی از شربت ها مانند شربت خاکشیر، شربت سکنجبین و غیره این طور نیست و میوه ها کاربرد ندارند. در شربت موهیتوی خیار با نعنا و لیمو شاهد ترکیب این دو طعم می باشیم.

دستور پخت موهیتوی خیار به سه روش

مواد لازم

  • ۱ پیمانه آب گازدار و یا ساده
  • ۱ عدد خیار
  • ۱.۵ – ۲ قاشق چای خوری شکر

طرز تهیه موهیتو خیار ساده و خوشمزه

در مرحله اول، ۱ پیمانه آب را با شکر ترکیب نموده و بر روی شعله متوسط قرار دهید تا شکر خوب در آن حل گردد. سپس زمان دهید برای ۵ دقیقه بجوشد و شربت قوام آمده و غلظت دار شود. در نهایت شعله را خاموش نمایید تا سرد گردد.

بعد در این مرحله نعناها را بشویید، خیارها را نکینی خرد نمایید و همراه شربت خنک شده داخل مخلوط کن بریزید.

در نهایت هم ۱ لیوان آب خنک و یا آب گازدار را به مواد بیفزایید و به خوبی ترکیب نمایید تا مواد خوب پوره گردد.

روش های تهیه موهیتو خیار و موهیتو خیار با نعنا و لیمو

مواد لازم

  •  ۱ پیمانه آب گازدار و یا ساده
  • ۵ – ۶ عدد برگ نعنا
  • ۱ عدد لیمو تازه
  • ۱ عدد خیار
  • ۱.۵ – ۲ قاشق چای خوری شکر

روش تهیه موهیتو خیار با نعنا و لیمو

ابتدا خیارها را به صورت نگینی خرد نموده و همراه برگ های نعنا و نیز شکر به داخل لیوانی مرتفع ریخته و به خوبی بهم بزنید تا مخلوط شود. سپس لیوان را با یخ پر کرده و آب لیموی ترش تازه و نیز آب گازدار را به درون لیوان بیفزایید. و در نهایت منتظر بمانید تا نوشیدنی شما به طور کامل خنک گردد.

مواد لازم

  • ۲ عدد خیار سبز
  • یک دوم پیمانه نعننا تازه
  • ۳ عدد لیمو تازه
  • یک دوم پیمانه شکر

موهیتو خیار به روش سوم

ابتدا لیوانی آب را همراه یک دوم پیمانه شکر ترکیب کرده و بر روی حرارت بگذارید تا با استفاده از حرارت آرام بجوشد. بعد ۵ دقیقه منتظر بمانید تا شربت قدری قوام گرفته و سپس حرارت را قطع نمایید، بگذارید شربت به خوبی خنک شود.

در این مرحله نوبت افزودن مواد به مخلوط کن می رسد، خیار، نعنا تازه، لیمو و شربت خنک شده را درون مخلوط کن ریخته و بعد ۱ لیوان آب افزوده و به خوبی ترکیب کنید. اگر مایل بودید از چند قطعه یخ برای خنک کردن آن استفاده کنید و سپس از صافی عبور دهید. در نهایت هم داخل لیوان مناسب و مورد نظر بریزید و بنوشید. نکته: در صورت علاقمند بودن به نوشیدنی های غلیظ می توانید قسمت عبوراز صافی را حذف نمایید.

روش های تهیه موهیتو خیار و موهیتو خیار با نعنا و لیمو

فوت و فن های کاربردی

نعنا معمولی خوب ترین نوع نعنا برای استفاده در موهیتو محسوب می شود.

خوب است از شکر خیلی دانه ریز برای تهیه شربت موهیتو بهره ببرید، چون فرایند حل شدن کریستال های کوچکتر در کوکتل سرد آسان تر و خوب تر صورت می گیرد. با استفاده از مخلوط کن به آسانی می توانید شکرهای استاندارد را به شکر پودری تبدلی نمایید.

موقع خرد نمودن دانه های شکر، نعنا را نیز خرد نمایید، چون با این روش عصاره نعنا خارج گردیده و بعد آب لیموترش تازه، واکنش شیمیایی به وجود می آورد و با ترکیب شدن با کلروفیل نعنا موجب برطرف شدن تلخی نعنا در شربت می شود.

با کمک ۱ قاشق چایخوری نوشیدنی را هم بزنید البته نباید زیاده از حد بهم بزنید، چون با این کار موجب بالا آمدن و روی سطح نوشیدنی آمدن نعنا می شوید.

اگر به مخلوط کن دسترسی ندارید، می توانید از پشت قاشق چوبی جهت نرم و له نمودن این مواد بهره ببرید.

می توانید از شیرین کننده های گوناگون همچون شربت عسل، شهد آگاو و یا شربت ساده بهره ببرید.

نوشابه های اندکی شیرین و نوشابه های طعم دار جایگزین های خوبی برای آب گازدار محسوب می شوند.

در صورت تمایل تهیه موهیتوی مجلسی می توانید مواد مورد نیاز را مطابق با علاقه و ذائقه خویش زیادتر کرده و داخل مخلوط کن بریزید و زمان دهید تا تقریبا پنج دقیقه همان طور باقی مانده و بعد از درون یک صافی عبور دهید تا ذره های نعنا به داخل نوشیدنی نرود.

آموزش طرز تهیه موهیتو خیار نوشیدنی خنک و خوشمزه

در این مطلب آشپزی شما را با طرز تهیه موهیتو خیار با طعمی لذیذ با سه روش آشنا کردیم، امیدواریم مورد توجه تان واقع شده و بتوانید با استفاده از آن یک نوشیدنی خنک و خوشمزه را در آشپزخانه منزل خود تدارک ببینید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو