تحقیق در مورد فیل برای کودکان (۱۵ حقیقت شگفت انگیز از فیل ها برای کودکان)

تحقیق در مورد فیل برای کودکان (۱۵ حقیقت شگفت انگیز از فیل ها برای کودکان)


منبع: مینویسم

255

1400/2/6

11:44


تحقیق در مورد فیل برای کودکان (15 حقیقت شگفت انگیز از فیل ها برای کودکان)

تحقیق در مورد فیل برای کودکان (15 حقیقت شگفت انگیز از فیل ها برای کودکان)

در این مطلب تحقیق در مورد فیل برای کودکان آماده شده است. فیل ها ممکن است بزرگ و ترسناک به نظر برسند، اما آنها یکی از دوست داشتنی ترین حیوانات در طبیعت هستند. جای تعجب نیست که بچه ها فیل ها را دوست دارند. تغذیه فیل بسیار سرگرم کننده است زیرا از خرطوم بلند خود برای انتخاب غذا و قرار دادن آن در دهان استفاده می کند. سوار شدن بر این موجود عظیم الجثه نیز تجربه ای است که بچه ها آن را دوست خواهند داشت.

فیل عمدتا به دلیل شکل فوق العاده منحصر به فردش در میان سایر حیوانات وحشی برجسته است. و ممکن است کودک شما درباره فیل ها سوالاتی داشته باشد. و اگر اطلاعات خوبی در مورد فیل ها ندارید، نیازی به نگرانی نیست.در ادامه این مطلب تحقیق در مورد فیل برای کودکان و لیستی از 15 حقیقت شگفت انگیز از فیل ها برای کودکان آماده کرده ایم که به شما در پاسخگویی به تمام سوالات آن ها کمک می کند.

تحقیق در مورد فیل برای کودکان (15 حقیقت شگفت انگیز از فیل ها برای کودکان)

1. در دنیا دو نوع فیل یافت می شود

امروزه دو نوع فیل روی زمین یافت می شود، فیل آسیایی (Elephas maximus) و فیل آفریقایی (Loxodonta africana). فیل های آسیایی در نپال، هند و جنوب شرقی آسیا در جنگل های گرمسیری یافت می شوند در حالی که فیل های آفریقایی در صحرای ساحل، جنوب صحرای آفریقا و جنگل های گرمسیری در آفریقای مرکزی و غربی یافت می شوند.

این گونه از فیل ها را می توانید جدا از اندازه و گوش آنها تشخیص دهید. فیل های آسیایی کوچکتر از فیل های آفریقایی با گوش های کوچکتر و برجسته تر هستند.

2. فیل ها بزرگترین حیوان زنده زمین هستند

فیل ها بزرگترین حیوان خشکی و به نوبه خود بزرگترین پستانداران خشکی هستند. اندازه فیل های آفریقایی هنگام رشد کامل، از 8 تا 13 فوت متفاوت است و وزن آنها بین 5000 تا 14000 پوند است. فیل های آسیایی با قد 7 تا 10 فوت کوچکتر از همتایان آفریقایی خود هستند و وزن آنها به طور متوسط بین 4500 تا 11000 پوند است.

در تحقیق در مورد فیل برای کودکان جالب است بدانید که تنها پستاندار زنده بزرگتر از یک فیل، نهنگ آبی است که در اقیانوس آرام ، قطب جنوب و اقیانوس اطلس یافت می شود.

تحقیق در مورد فیل برای کودکان

تحقیق درباره دلفین ها (۵۱ حقیقت جالب درباره دلفین ها)

3. فیل ها نمی توانند بپرند

برخلاف تصاویر زیبا در نمایش های تلویزیونی و فیلم ها ، فیل ها توانایی پریدن ندارند. بزرگ بودن فیل ها دلیلی برای این مورد باشد ، اما دلایل دیگری نیز وجود دارد که باعث می شود فیل ها نتوانند بپرند.

بیشتر حیواناتی که می پرند دلایلی همچون جمع آوری غذا و یا فرار از دست شکارچیان دارند. خوشبختانه، برای فیل ها، اندازه بزرگ، مزیتی است که شکارچیان را دور می کند و همچنین غذا برایشان قابل دسترسی است. دلیل دیگر اینکه فیل ها نمی توانند بپرند به دلیل ساختار استخوانی است.

تحقیق در مورد فیل برای کودکان

4. فیل ها 16 ساعت در روز را صرف غذا خوردن می کنند

فیل ها گیاه خوار هستند، به این معنی که آنها فقط گیاهان را می خورند. آنها همچنین یکی از بزرگترین حیوانات در جهان هستند، بنابراین شاید تعجب آور نباشد که آنها بیشتر زمان خود را در روز صرف غذا خوردن می کنند. برای تأمین انرژی یک موجود بزرگ و قدرتمند، سوخت زیادی لازم است و این بدان معناست که آنها مجبورند گیاهان زیادی را بخورند تا سیر شوند. برخی از غذاهای مورد علاقه یک فیل گیاهانی مانند بامبو، گل، میوه، علف، برگ، شاخه، دانه و گیاهان است.

تحقیق در مورد فیل برای کودکان

تحقیق در مورد فیل برای کلاس اول

5. فیل ها گله ای سفر می کنند

روابط نزدیک و روابط خانوادگی برای فیل ها مهم است، درست مانند روابطی که برای افرادی مثل ما وجود دارد! فیل های ماده در گروه هایی به نام گله سفر می کنند که اندازه آنها از 8 تا 100 فیل است. فیلهای گله اعضای یک خانواده هستند و پیرترین آنها رهبر است. فیل های نر از سن 12 تا 15 سالگی گله را ترک می کنند و به تنهایی یا با دیگر فیلهای نر زندگی می کنند.

تحقیق در مورد فیل برای کودکان

تحقیق در مورد فیل پستاندار

6. فیل ها می توانند با فاصله زیاد با یکدیگر ارتباط برقرار کنند

فیل ها با استفاده از صداهای مختلف با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند. این صداها شامل گریه، خرخر و حتی غرش است. فیل ها به داشتن شنوایی عالی معروف هستند و به آنها امکان می دهد از فاصله 5 مایلی با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و بشنوند.

آنها این کار را با استفاده از اعصاب حساس در پاهایشان برای شنیدن ارتعاشات صوتی هنگام عبور از زمین و در حدی که فقط فیلها می توانند بشنوند، انجام می دهند. وقتی به بزرگ بودن آنها فکر می کنید، منطقی است که آنها قادر به ایجاد چنین صداهای عمیقی باشند که می توانند زمین را لرزاند، اما فکر کردن در مورد آنها نیز باورنکردنی است!

تحقیق در مورد فیل برای کودکان

تحقیق در مورد فیل دوم دبستان

7. فیل ها می توانند 70 سال عمر کنند

فیل ها در صورتی که در محل زندگی طبیعی خود با مقدار زیادی غذا، آب و مقدار کمی استرس رها می شوند، می توانند تا 70 سالگی زندگی کنند.

برای فیل ها مانند انسان و سایر حیوانات، عواملی وجود دارد که موجب کم شدن طول عمر آنها می سود. برخی از عوامل تأثیرگذار بر روی فیل ها منابع کافی غذا یا آب، بیماری و شکار غیرقانونی است.

تحقیق در مورد فیل برای کودکان

۱۰ تا از خطرناک ترین حیوانات جهان را بشناسید

8- فیل ها می توانند از خرطوم خود برای نفس کشیدن در زیر آب استفاده کنند

شاید تعجب آور باشد که فیل ها به طور طبیعی شناگران بزرگی هستند. اندازه بزرگ به آنها امکان شناور کردن راحت در آب را می دهد و  می توانند در مسافت های طولانی شنا کنند.

خرطوم فیل ها برای کارهای دیگر مانند غذا خوردن، برداشتن اشیا، و نوشیدن آب مفید است ، همچنین می توانند از خرطوم خود به عنوان ماسک تنفسی هنگام  هنگام شنا و زمانی که کاملاً غوطه ور هستند استفاده کنند. معروف است که فیل ها عاشق آب هستند و برای خنک شدن و جستجوی منطقه های جدید از زمین ساعت ها به شنا می پردازند.

تحقیق در مورد فیل برای کودکان

9. فیل ها خاطرات بسیار خوبی دارند

این ممکن است باورنکردنی به نظر برسد، اما نگاهی به این مثال واقعی که در سال 1999 در پناهگاه فیل ها واقع در هوهوالد ، تنسی رخ داد ، بیاندازید.

هنگامی که یک فیل آسیایی جدید به نام شرلی وارد پناهگاه شد، طولی نکشید که کارمندان متوجه هیجان در جنی، یک فیل آفریقایی شدند. کارمندان متعجب بودند زیرا پاسخی نبود که شما هنگام معرفی فیلهای جدید انتظار داشتید. پس از مدتی جستجو در گذشته  هر دو فیل متوجه شد که آنها 23 سال قبل برای مدت کوتاهی با هم در یک سیرک اجرا کردند.

تحقیق در مورد فیل برای کودکان

10. بارداری فیل های ماده 2 سال است

در این تحقیق در مورد فیل برای کودکان باید بدانید که رشد و نمو جنین فیل در رحم 22 ماه طول می کشد. به بیان بهتر، این حدود 2.5 برابر یک جنین انسان است که رشد آن 9 ماه طول می کشد.

وزن یک بچه فیل هنگام تولد بین 200 تا 300 (136 کیلوگرم )پوند است، بنابراین به راحتی می توان فهمید که چرا رشد آنها بیش از هر پستاندار دیگر طول می کشد. بعلاوه ، برخلاف نوزادان انسان ، بچه های فیل با مغزهای تقریباً کامل به دنیا می آیند. این به آنها دانش راه رفتن، غذا خوردن به تنهایی و درک نقش آنها در گله را کمی بعد از تولد می دهد.

تحقیق در مورد فیل برای کودکان

11. یک فیل بالغ 300 – 600 پوند غذا در روز مصرف می کند

فیل ها وقتی کاملاً رشد می کنند معمولاً در محدوده 5000 و 14000 پوند قرار دارند، بنابراین ممکن است تعجب آور نباشد که آنها چنین مقدار زیادی غذا مصرف می کنند. توده بدن بزرگ آنها تنها دلیل این نیست که یک فیل غذای زیادی می خورد!

هضم ضعیف غذا نیز مقصر است، زیرا فیلها فقط می توانند 40٪ از غذایی را که می خورند هضم و استفاده کنند. آنها باید مقادیر بیشتری غذا بخورند تا انرژی یا مواد مغذی حاصل از وعده های غذایی قبلی از بین برود.

تحقیق در مورد فیل برای کودکان

12-فیل ها در کنار مصرف زیاد غذا ، روزانه 30-50 گالن آب می نوشند

آب در زندگی روزمره یک فیل برای آبرسانی، خنک شدن، استحمام و حتی زمان بازی ضروری است. مصرف آب نیز نقش مهمی در هضم موفقیت آمیز دارد، بنابراین جای تعجب نیست که چرا یک حیوان به اندازه یک فیل می تواند اینقدر آب بنوشد!

تحقیق در مورد فیل برای کودکان

13. فیل ها از گل به عنوان ضد آفتاب استفاده می کنند

ایمنی در برابر آفتاب برای فیل ها به همان اندازه که برای ما مهم است اهمیت دارد.  یک فیل با استفاده از خرطوم خود برای پاشیدن آن روی بدن یا غسل دادن در آن، خود را در گل و لای فرو خواهد برد. لجن به عنوان محافظت در برابر کنه و دیگر اسیب ها کارساز است.

تحقیق در مورد فیل برای کودکان

14. فیل ها از زنبورهای عسل می ترسند

تصور اینکه یک حیوان به اندازه یک فیل از چیزی ترسیده باشد دشوار است، اما این درست است – فیلها از زنبورها می ترسند. فیل ها با شنیدن صدای وز وز یک کندو در نزدیکی شان ، احساس ناراحتی می کنند. ترس به حدی زیاد است که کشاورزان آفریقایی شروع به نگهداری کندوهای زنبور عسل در نزدیکی محصولات خود کرده اند تا از این طریق فیل ها را بیرون نگه دارند.

تحقیق در مورد فیل برای کودکان

15. انسان قوی ترین شکارچی یک فیل است

به استثنای فیل های ضعیف شده یا جوان که طعمه شیرها و دیگر شکارچیان قوی در طبیعت می شوند، ثابت شده است  که آنها هیچ دشمن طبیعی ندارند. به عبارت دیگر، بیشتر حیوانات دیگر به فیل ها احترام می گذارند و آنها را دوست دارند. متأسفانه، قوی ترین تهدید برای یک فیل انسان است. بسیاری از فیل ها به برای تجارت عاج جان خود را از دست داده اند.

تحقیق در مورد فیل برای کودکان

تحقیق در مورد فیل برای کودکان

فروشگاه قطعات آسانسور

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو