هیچکس (Nobody)

کسی در فیلم حضور دارد که من بشناسم؟

باب ادنکیرک که ستاره سریال های « بریکینگ بد » و « بهتره با ساول تماس بگیرید » بود، بازیگر نقش اصلی فیلم است. کریستوفر لوید هم که همگی با سری فیلم های « بازگشت به گذشته » او را به یاد می آوریم، دیگر بازیگر فیلم است. کانی نیلسن هم که در سال های اخیر با بازی در فیلم « زن شگفت انگیز » دوباره نامش بر سر زبان ها افتاده، بازیگر نقش مکمل فیلم است.

داستان فیلم درباره چیست ؟

هاچ ( باب ادنکیرک ) مرد میانسالی است که زندگی آرامی را در کنار خانواده اش سپری می کند تا اینکه دزدی به خانه آن ها می آید و یکی از وسایل دختر کوچک شان را می دزد. حالا هاچ که توانایی دیدن ناراحتی اعضای خانواده اش را ندارد، تصمیم می گیرد زندگی یکنواختش را کنار بگذارد و به روزهای خشن گذشته بازگردد و...

کارگردان کیست ؟        

لیا نایشولر که در سال 2015 فیلمی به نام « Ha-rdcore Henry» را روانه سینما کرد. فیلمی که به صورت اول شخص ساخته شده بود تا حس یک بازی کامپیوتری را به مخاطب سینما منتقل کند! فیلم مذکور از جانب گیمرها تا حدی حمایت شد اما تماشاگران سینما واکنش چندان مثبتی به آن نشان ندادند.

هیچکس (Nobody)

خانواده ها در هنگام تماشای فیلم باید به چه نکاتی توجه نمایند؟

فیلم پر از خون و خون ریزی و خشونت است و بهتر است افراد کم سن و سال به تماشای آن ننشینند.

نکات مثبت فیلم ؟

« هیچکس » به راحتی مخاطب را سرگرم می کند و بی جهت سعی در جدی گرفتن شخصیت هایش ندارد. سازندگان می دانستند که مخاطبشان از اثری که از « جان ویک » کپی برداری شده انتظار بسط و گسترش شخصیت ندارند و به همین جهت، از زیاده گویی پرهیز کرده اند!

اکشن فیلم از کیفیت مناسبی برخوردار است و اگرچه جزئیات آثاری همچون « جان ویک » را ندارد و بیشتر با صحنه آهسته مخاطبش را هیجان زده می کند، اما روی هم رفته می توان به آن نمره قبولی داد.

در آثار اکشنی که گلوله حرف اول و آخر را می زند، کاریزماتیک بودن قهرمان یکی از مهمترین عوامل موفقیت فیلم است و به نظر می رسد که باب ادنکیرک تا حد زیادی چنین ویژگی دارد.

نکات منفی فیلم ؟

الهام پذیری آثار سینمایی از یکدیگر سال هاست که در سطح گسترده رواج دارد. اما به نظر می رسد سازندگان « هیچکس » به طور رسمی « جان ویک » را هزاران بار نگاه کرده اند و یک کپی با تغییر هویت آدم های قصه از آن ساخته اند!

هیچکس بسیار بیشتر از آنچه که باید باشد، روئین تن است! گلوله و چاقو و موج انفجار، تاثیری روی عملکرد او ندارد!

شخصیت منفی داستان فاقد جذابیت است. یک روس نادان که شبیه کاریکاتور است و حتی یک لحظه هم باعث نگرانی تماشاگر نمی شود!

هیچکس (Nobody)

عامل تاثیرگذار برای تماشای فیلم؟

تخلیه روانی و زنده کردن حس تماشای « جان ویک »

حرف آخر :

« Nobody » از آن دسته آثاری است که هنگام تماشای آن باید مغزتان را آزاد کنید تا شخصیت اصلی فیلم مغز دشمنانش را کف جاده بریزد و شما هم هیجان زده شوید! اگر خیلی به این جزئیات توجه نکنید که چرا در این شهر هیچکس صدای تیر اندازی نمی شنود و اصولاً چرا این دنیا صاحب ندارد، می توانید با خیال راحت فیلم را تا انتها نگاه کنید!

 

منتقد: میثم کریمی

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت " مووی مگ " به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می گردد.

به خانواده بزرگ جامعه مجازی مووی مگ بپیوندید

 

هیچکس (Nobody)

هیچکس (Nobody)

کارگردان : Ilya Naishuller

فیلمنامه : Derek Kolstad

بازیگران :

ob Odenkirk...Hutch Mansell

Aleksey Serebryakov...Yulian Kuznetsov

Connie Nielsen...Becca Mansell

Christopher Lloyd...David Mansell

ژانر : اکشن

زمان : 92 دقیقه

رده سنی : R ( مناسب برای افراد بالای 17 سال)