لیفت بازو چیست ؟ | انواع روش لیفت بازو بدون جراحی و با جراحی

منبع: زیبامون

152

1400/2/9

12:03


در این بخش از زیبامون با بهترین روش های لیفت بازو آشنا میشید و اطلاعات مفیدی در این زمینه کسب خواهید کرد.

لیفت بازو چیست ؟ | انواع روش لیفت بازو بدون جراحی و با جراحی

گاهی اوقات ممکنه در اثر افزایش وزن و کاهش وزن شدید ، پیری و یا عوامل ژنتیکی ، پوست بدن شل و آویزان بشه و این مشکل معمولا در قسمت بازوها بیشتر جلب توجه میکنه. لیفت بازو یکی از روش های بسیار مناسبی هست که کمک میکنه تا پوست شل و آویزان بازو سفت و محکم شده و حالت طبیعی به خودش بگیره. 

لیفت بازو که معمولا با نام براکیوپلاستی (brachioplasty) هم شناخته میشه ، نوعی جراحی زیبایی هست که با کاهش پوست اضافی ، سفت و صاف شدن بافت و از بین بردن چربی اضافی ، افتادگی بازو و زیر بغل رو درمان می کنه و کمک میکنه تا بازوهای شما مشخصتر و محکم تر به نظر برسند.

در ادامه با زیبامون دات کام همراه باشید و اطلاعات دقیق و کاملی رو در رابطه با روش های مختلف لیفت بازو با جراحی و بدون جراحی کسب کنید.

 

بهترین روش لیفت بازو

 

لیفت بازو با جراحی 

لیفت بازو با جراحی یا براکیوپلاستی یکی از رایج ترین روش ها برای این منظور هست و نتیجه رضایت بخشی رو هم به همراه داره. در این روش پزشک جراح بعد از معاینه و بررسی وضعیت بیمار ، کار جراحی برای لیفت بازو رو انجام میده. معمولا در این روش یک برش در امتدا بازو از زیر بغل تا آرنج ایجاد میشه. در برخی موارد با توجه به میزان پوستی که باید برداشته بشه و قسمت هایی از بازو که دارای پوست شل و افتاده هست ممکنه محل و طول برش متفاوت باشه.

شکل برش ایجاد شده هم ممکنه به صورت منحنی یا به شکل Z باشه ؛ زیرا هر دو حالت میتونه ظاهر زخم های نامطلوب رو پس از بهبود به حداقل رسونند.

پس از ایجاد برش ها ، جراح ، پوست و چربی اضافی رو برمیداره و برش ها رو کنار هم قرار میده تا شکل و ظاهر بازوها رو محکم و صاف کنه. در نهایت برش ها با دقت در زیر پوست بخیه زده میشن تا بخیه ها به تدریج توسط بدن جذب شوند.

 

مینی لیفت بازو

مینی لیفت بازو هم یکی دیگه از روش های عالی برای لیفت بازو هست که نسبت به روش جراحی به برش کمتری نیاز داره. در روش مینی لیفت بازو معمولا یک برش کوچک و الماس شکل در چین و چروک زیر بغل قرار دارد و سپس با استفاده از فرآیند لیپوساکشن ، شکل و ظاهر محکم و سفتی برای بازو به وجود میاد و ممکنه مقدار کمی از پوست بازو هم بریده بشه تا نتیجه نهایی عالی به نظر برسه.

مینی لیفت بازو برای افرادی است که فقط به بازسازی جزئی پوست بالای بازوها نیاز دارند ، افرادی که دارای پوستی شل در ناحیه تحتانی بازو در نزدیکی زیر بغل هستند و بافت چربی زیادی ندارند و یا به دلیل افزایش سن مقدار متوسطی کاهش وزن داشتند و یا مقدار متوسطی از بافت عضلانی بازو رو از دست دادند میتونه انتخاب مناسبی باشه. 

 

لیفت کردن بازو

 

حتما بخوانید : چگونه بازوهایی محکم داشته باشیم؟ (ویدیو)

 

لیفت بازو بدون جراحی

 

لیفت بازو با لیزر

اگرچه جراحی مطمئن ترین روش برای بهبود شلی پوست و از بین بردن چربی اضافی در بازوها است ، اما این تنهاترین راه برای لیفت بازو نیست و اگه به هر دلیلی تمایلی به انجام جراحی برای لیفت بازوها نیستید میتونید از روش لیفت بازو با لیزر استفاده کنید. 

در این روش فقط یک برش کوچک در بالای بازو ایجاد میشه و انرژی لیزر به قسمت فوقانی بازو وارد میشه و و چربی اضافی بازوها رو مایع می کنه و باعث میشه تا با کمترین آسیب به بافت های کناری بازو ، این چربی ها و پوست های اضافی بازو از بین بره و شکل و ظاهری سفت و محکم برای بازوها به وجود بیاد. فناوری که برای لیفت بازو با لیزر مورد استفاده قرار میگیره فناوری Smartlipo و Triplex هست.

لیفت بازو با لیزر برای افرادی که مقدار کمتری چربی اضافی و پوست آویزان در قسمت بازو دارند ایده آل است و از آنجایی که لیفت بازو با لیزر به جای از بین بردن پوست ، اون رو سفت می کنه ، نمی تونه سطح شلی پوست رو مثل روش جراحی لیفت بازو اصلاح کنه.

بنابراین اگه مقدار قابل توجهی وزن کم کردید و میزان قابل توجهی پوست اضافی در بازوها دارید ، لیفت بازو با لیزر ممکنه ظاهر مورد نظر شما رو فراهم نکنه.

 

لیفت بازو با هایفو

HIFU یکی دیگه از روش های مناسب برای سفت و محکم کردن پوست هست که برای لیفت بازو هم مورد استفاده قرار میگیره. هایفو با هدف قرار دادن لایه های عمیق پوست کار میکنه و باعث تولید کلاژن جدید و بازسازی کلاژن در قسمت مورد نظر میشه. 

برای لیفت بازو با هایفو معمولا از کارتریج های Ultraformer’s 9mm و 13mm استفاده میشه و از انرژی هایفو برای هدف قرار دادن لایه چربی و از بین بردن سلول های چربی در بازوها و سفت و محکم کردن بازو استفاده میشه و جز روش های غیر جراحی برای لیفت بازو هست.

در واقع روش هایفو از قدرت اولتراسوند (Ultrasound) برای لیفت کردن و سفت کردن پوست استفاده می کنه و با ایجاد گرما و گرم کردن بافت پوست تا 65 درجه سانتی گراد ، باعث اصطکاک سلولی شده و با تحریک و تولید کلاژن در پوست نقش بسیار موثری در لیفت بازو و محکم کردن بازوها داره. 

لیفت بازو با هایفو یکی از گزینه های خیلی متاسب برای افرادی هست که تمایلی به جراحی ندارند و تمایل دارند با یک روش کم تهاجمی لیفت بازو داشته باشند.

 

لیفت بازو

 

حتما بخوانید : موثرترین ورزش برای لاغر کردن بازوها

 

مزایا لیفت بازو چیست؟

 

1. بعد از لیفت بازو چربی و پوست اضافی بازو برداشته میشه و ظاهری سفت و محکم و طبیعی برای بازوها به وجود میاد. 

2. لیفت بازو کمک میکنه تا شکل بازوها تغییر کنه و ظاهری بهتر برای بازوها به وجود میاره و تاثیر خیلی خوبی در افزایش اعتماد به نفس داره.

3. معمولا با افزایش سن قابلیت ارتجاعی پوست از بین میره و لیفت بازو به بازیابی قابلیت ارتجاعی پوست کمک می کنه. پس از بازیابی قابلیت ارتجاعی پوست بازو ، متوجه بهبود خطوط بازو خواهید شد.

4. بعد از لیفت بازو تناسب خیلی خوبی بین بازوها و سایر قسمت های بدن به وجود میاد و کمک میکنه تا بدن و اندام شما متعادل تر به نظر برسه.

5. بعد از لیفت بازوها سایز بازو کاهش پیدا میکنه و میتونید لباس های مورد علاقه خودتون رو به راحتی بپوشید و لذت ببرید. 

6. ممکنه قبل از لیفت بازو متوجه شده باشید که ورزش کردن تاثیری بر روی بازوها نداره اما بعد از لیفت بازو نتایج یک تمرین و ورزش رو میتونید به راحتی بر روی بازوها ببینید و همچنین وزنه برداری و انجام تمرینات بازوهاتون رو خوش فرم تر خواهد کرد.

 

حتما بخوانید : آب کردن چربی شکم و بازو با ورزش و در یک هفته! (ویدیو)

 

عوارض لیفت بازو چیست؟

مانند تمام روش های جراحی و غیر جراحی ، لیفت بازو هم ممکنه عوارض جانبی رو به همراه داشته باشه. در زیر تعدادی از عوارض جانبی و احتمالی لیفت بازو رو معرفی کردیم:

 

  • درد
  • کبودی
  • خون ریزی بیش از حد
  • جای زخم یا اسکار دائمی
  • تجمع مایع
  • آسیب عصب ، عضله یا رگ های خونی
  • مرگ بافت چربی
  • عدم تقارن به شکل بازوها
  • تغییر در احساس پوست

 

اگه برای لیفت بازو از بیهوشی عمومی استفاده بشه ممکنه این عوارض جانبی هم ایجاد بشه:

 

  • گیجی
  • التهاب ریه
  • حمله قلبی
  • سکته

 

حتما بخوانید : تناسب اندام - آب کردن چربی بازوها

 

سخن آخر

لیفت بازو یکی از عمل های زیبایی پرطرفداری هست که معمولا برای برطرف کردن شل بودن و افتادگی پوست در بازوها مورد استفاده قرار میگیره و تاثیر خیلی خوبی در بهبود ظاهر پوست داره و کمک میکنه تا شکل و ظاهری سفت و محکم برای بازوها به وجود بیاد. با توجه به شرایط هر فرد ممکنه از روش جراحی یا غیر رجاحی مثل لیزر و هایفو برای لیفت بازوها استفاده بشه که در هر صورت نتایج خوبی رو به همراه خواهد داشت.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو