برهمند و بازنویسی گلستان برای نوجوانان | تصویر زندگی در مجموعه شعر «آمبرولا خواهر گل‌های جهان»

119

1400/2/10

19:00


نرگس برهمند گفت: رغبت چاپ کتاب شعر از سوی شاعران همچنان وجود دارد و برای مکتوب شدن اشعارشان، با روش کتاب چاپی و دیجیتال در تلاشند.

برهمند و بازنویسی گلستان برای نوجوانان | تصویر زندگی در مجموعه شعر «آمبرولا خواهر گل‌های جهان»

گروه فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: نرگس برهمند شاعر و نویسنده، از بازنویسی «گلستان» سعدی برای نوجوانان خبر داد و به هنرآنلاین گفت: از تمام باب‌های این کتاب حکایت‌هایی که مناسب سن نوجوان‌ها باشد انتخاب شده است. هدفم از این بازنویسی معرفی متون کهن به نوجوانان و علاقه‌مند کردن آن‌ها به مطالعه این متون است. 

او از نگارش دو داستان با عناوین «دکمه عروسکی» و «لطفا در را باز کنید» برای خردسال گفت و ادامه داد: آخرین کتابم مجموعه شعر «آمبرولا خواهر گل‌های جهان» اواخر سال گذشته از سوی نشر نگاه منتشر شد و سروده‌های ۱۰ سال را دربرمی‌گیرد. کتاب شامل ۸۲ شعر سپید با موضوعات اجتماعی و عاشقانه است. تلاش داشتم بدون تصنع و تعارف، زندگی را به تصویر بکشم. برداشت‌هایی صمیمانه و واقعی را از اتفاق‌ها و تجربه‌های حسی و اکتسابی را به زبان شعر آورده‌ام و حضور خودم به عنوان زن در شعرها کاملا ملموس است.

برهمند با این توضیح که رغبت چاپ کتاب شعر از سوی شاعران، هم‌چنان وجود دارد و برای مکتوب شدن اشعارشان، با روش کتاب چاپی و دیجیتال در تلاشند، افزود: اما مشکلات مسیر نشر و فروش یکی از دغدغه‌های هر مولف و محققی است. این مشکلات هم مربوط به امروز نیست و مدت‌هاست درباره آن بحث می‌شود. از کمبود منابع مادی در سبد خرید خانواده گرفته تا نبود فرهنگ ‌کتاب و کتابخوانی و عدم حمایت‌های دولتی از هنرمندان عرصه شعر و داستان برای معرفی شاعران و نویسندگان. در صورت حمایت هم، راه‌های سخت و طولانی پیش پا می‌گذارند و متاسفانه گاهی با حمایت از دسته‌بندی‌های ویژه، باید روبه‌رو شد.

مجموعه‌ شعر سپید «به دنیا اعتماد کرده‌ام» (برگزیده‌ جایزه‌ شعر خبرنگاران)، «یک سبد معما»، «مشهد شبیه بهشت است»، مجموعه‌ شعر کلاسیک «رشته‌کوه عزیز» و داستان کودک «قارقار نارنجی» از جمله آثار نشر یافته او محسوب می‌شوند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو