راهنمای تمام روش‌های مختلف رنگ و مش

منبع: زیبامون

345

1400/2/13

14:04


در این مقاله انواع مختلف تکنیک‌های رنگ را تجزیه و تحلیل می‌کنیم تا به راحتی بتوانید تکنیک دلخواه برای رنگ موی خود را انتخاب کنید.

راهنمای تمام روش‌های مختلف رنگ و مش

ممکن است یک میلیون نوع مدل رنگ مو وجود داشته باشد، اما روش‌هایی است که باید بدانید و کاربردی و جذاب هستند که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

همیشه وقتی صحبت از انواع رنگ مو می‌شود، در بین کاتالوگ‌های رنگ گم می‌شویم و همه رنگ‌ها به نظرمان جذاب و خواستنی هستند و دچار سردرگمی می شوید. اما انتخاب تکنیک از انتخاب رنگ مهم‌تر و پیچیده‌تر است.

اگر به دنبال تغییر چهره خود هستید، تکنیک رنگ و بعد رنگ موی خود را انتخاب کنید. در این مقاله انواع مختلف تکنیک‌های رنگ را تجزیه و تحلیل می‌کنیم تا به راحتی بتوانید تکنیک دلخواه برای رنگ موی خود را انتخاب کنید. یادتان باشد قبل از استفاده از رنگ دستکش بپوشید مخصوصا اگر روی ناخن‌هایتان طراحی دارید یا بعد از اتمام رنگ طراحی روی ناخن را انجام دهید، اگر علاقه مند به یادگیری نیز هستید می‌توانید در دوره آموزشی طراحی ناخن مرجان کریمی نیز شرکت کنید.

 

سفر کوچکی به تاریخچه رنگ آمیزی مو

اصرار برای تغییر رنگ مو اتفاق جدیدی نیست. زنان از ابتدا موهای خود را رنگ می‌کردند. مصریان باستان موهای خود را پس از تراشیدن از سر و تبدیل آن‌ها به گیس‌های پیچیده و پیچ خورده، رنگ می‌کردند. انسان‌های باستان از زعفران، نیل، یونجه و حنا به عنوان محلول‌های موقت رنگ استفاده می‌کردند.

پس از هزاران سال جستجو برای یافتن رنگ مناسب مو و اغلب متوسل شدن به مواد شیمیایی خطرناک، زنان مدرن می‌توانند از ویلیام هنری پرکین تشکر کنند که در فرمول جدید و خلاقیت‌های رنگ موی امروز دست داشته است.

رنگ موی مدرن از اواسط دهه 1800 زمانی آغاز شد که شیمی‌دان انگلیسی خوش فکر در تلاش بود دارویی برای مالاریا ایجاد کند، نه برای تغییر رنگ موهای سر اما در عوض، او موی سرخ را خلق کرد. رنگی که قبلاً دیده نشده بود و زنده تر و ماندگارتر از هر رنگی بود که در آن زمان شناخته می‌شد. این حادثه شاد زمینه را برای ایجاد پالت‌های زیبای رنگ مو که امروزه می بینیم فراهم کرد.

چه بخواهید ظاهر خود را تغییر دهید، چه رنگ‌های طبیعی مو را بپوشانید و یا موهای طبیعی خود را روشن کنید، رنگ موی مدرن برای دستیابی به هدف شما قابلیت انعطاف پذیری را دارد. همچنین اگر علاقه‌مند به یادگیری هستید می‌توانید به دوره‌ آموزش رنگ و مش در سایت مرجان کریمی مراجعه کنید. در ادامه تکنیک‌های رنگ مو را معرفی خواهیم کرد.

 

انواع رنگ مو

 

سایه مو

انواع رنگ مو به عنوان گزینه دائمی در دسترس است و اغلب هنگام انتخاب انواع مختلف رنگ مو، به عنوان محبوب‌ترین انتخاب برای خانم ها در نظر گرفته می شود.

با این حال، اگر به فکر رنگ آمیزی موهای خود هستید و رنگ طبیعی‌تری می‌خواهید، پیشنهاد ما این است که ابتدا با استفاده از یک رنگ نزدیک به رنگ موهایتان شروع کنید. و در نهایت خواهید دید که موهای شما حالت سایه روشن پیدا خواهد کرد.

 

رنگ مو موقت

دقیقاً مانند رنگ موهای دائمی است، شما نمی توانید با چشم غیرمسلح تشخیص دهید شخصی رنگ موقت دارد (مگر اینکه خود شما یک رنگ مو باشید). جذابیت زیاد رنگ موهای موقت این است که شما می توانید بدون استرس از بد شدن رنگ موهایتان، همه رنگ موها را (مانند رنگ نقره ای، آبی، سبز،...) را آزمایش کنید.

باید بدانید که رنگ موهای موقت پس از هر بار شستشو به تدریج کمرنگ می شوند، بنابراین آماده تغییر رنگ در این مدت باشید به خصوص اگر به دنبال رنگ هایی مانند رنگ های پاستلی یا شرابی هستید.

 

هایلایت

هایلایت بهترین تکنیک رنگ برای یک دختر خانم جوان است. اگر روزی به فکر آن کلاه‌ها با سوراخ‌های کوچک به ذهن شما خطور کرد. مطمئن باشید هایلایت انتخاب مناسب‌تر است.

 

مش کم رنگ و پر

در حالی که هایلایت به روشن شدن رشته‌های مو کمک می کند، اما رشته موهای مش شده به رنگ روشن به تیره نشان دادن زمینه موهایتان کمک می‌کند مش‌های ظریف رنگ روشن شما مانند نورهای کم رنگ که اغلب در ترکیب با سایر روش های رنگ استفاده می شوند، به رنگ موهای شما عمق و بعد می بخشند. همچنین می تواند موهای شما ضخیم تر و حجیم تر به نظر برسد.

این یک روش رنگ آمیزی عالی برای خانم هایی است که موهای ظریف دارند و می‌توانند از کلاه‌های مش استفاده کنند.

 

بالیاژ مو

بالیاژ مو به لطف سلبریتی‌ها به نظر می رسد، به سرعت به داغترین و پر درخواست ترین تکنیک رنگ و مش تبدیل شده یک انتخاب فوق العاده محبوب است. این روش رنگ و مش،  یک روکش طبیعی روی مو ارائه می دهد که می تواند به همان اندازه که دوست دارید تیره یا روشن، پررنگ یا کمرنگ باشد.

تکنیک بالیاژ برای سایه‌های خیلی قهوه ای تیره یا روشن روی موهای بلوند از پرطرفدارترین رنگ‌های بالیاژ است.

 

آمبره

رنگ‌های آمبره می‌توانند روشی جالب برای امتحان رنگ‌های جدیدی باشند که نمیدانید می‌خواهید از آن‌ها استفاده کنید یا نه. آمبره یک روش سایه زنی است که برای موهای بلند و از دو رنگ استفاده می شود، به طور کلی موها از ریشه تیره تر هستند و به تدریج به سمت نوک روشن تر می شوند. اما هدف از یک آمبره این است که هیچ خط خشنی بین دو سایه وجود نداشته باشد و آمبره باید با ظرافت و دقت انجام شود.

 

رنگ ریشه

ریشه مو به رنگ تیره از دیگر تکنیک ها است. از این تکنیک جدید رنگ مو استقبال بی‌نظیری شده‌است. از سلنا گومز گرفته تا هایلی بالدوین، افراد مشهور و دختران اینستاگرام عمداً ریشه های خود را به رنگ تیره تری در می آورند.

 

رنگ مو با حنا

حنا یک روش طبیعی بدون مواد شیمیایی برای رنگ آمیزی موهای شماست. اگر در مورد انواع رنگ مو به دنبال چیز متفاوتی هستید، قطعا رنگ موی حنا را دوست خواهید داشت. حنا که فقط مختص هنر نقاشی روی بدن نیست، برای افرادی که به دنبال یک روش طبیعی بدون مواد شیمیایی برای رنگ آمیزی موهایشان هستند گزینه اصلی خواهد بود.

اینکه شما چگونه موهای خود را با حنا رنگ می کنید آسان نیست. از آنجایی که حنا روی رنگ موی طبیعی هر شخص متفاوت است، رنگ کاملا منحصر به فردی به شما می دهد!

 

گچ مو

گچ های مو بسیار سرگرم کننده و خلاقانه هستند و برای نوجوانانی که موهایشان را نمی‌شود با رنگ شیمیایی خراب کرد مناسب است. گچ مو یک روش فوق العاده سرگرم کننده برای خلاقیت با موهای شما است و وقتی شب تمام شد، می‌توانید به راحتی رنگ آن را بشویید.

 

حرف آخر

برای راه اندازی سالن زیبایی باید تمامی تکنیک‌های رنگ و مش را گذرانده باشید و تمام فرمول‌های ترکیب رنگی را بدانید. محبوب‌ترین رنگ‌های سال و مد روز را بشناسید. و برای انتخاب رنگ و مش راهنمایی دهید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو