با یک ساعت رانندگی از کلارآباد به اطراف چه جاهای دیدنی در انتظار شماست؟

منبع: فوت و فن

114

1400/2/19

10:14


با یک ساعت رانندگی از کلارآباد به اطراف چه جاهای دیدنی در انتظار شماست؟

شمال ایران پر از روستاها و شهرهای سرسبزی است که هر کدام برای وقت گذرانی و سفر ویژگی‌های خاص خود را دارند.

به همین دلیل هم مسافرت به شمال ایران معمولا در دستهٔ مسافرت‌های خاطره‌انگیز و به یادماندنی قرار می‌گیرد. اگر قصد سفر داشته در جاده‌های شمالی کشور حرکت کنید، بدون اغراق با گذشت هر یک کیلومتر می‌توانید از جاده خارج شوید و به روستا و یا شهری سرسبز بروید. کلارآباد یکی از شهرهای کوچک سرسبز استان مازندران است. این شهر مرکز بخش عباس‌آباد است و در شهرستان تنکابن قرار دارد. کلارآباد از مجموع دو شهرک توریستی به نام‌های امیر دشت و خوشامیان و دو آبادی کلارآباد بالا و پایین تشکیل شده است. دو گروه از مردم، جمعیت و قدمت بیشتری در کلارآباد دارند. نام خانوادگی این دو گروه کلاری و رودبارکی است. کلاری‌ها نام خود را از خود کلارآباد وام گرفته‌اند و گروه بعدی از رودبارک کلاردشت به آنجا مهاجرت کرده‌اند و کلونی نسبتا بزرگی را برای خود ساخته‌اند. شغل اصلی مردمان کلارآباد کاشت و برداشت چای، برنج و مرکبات است.

یکی از مهم‌ترین کارخانه‌های چای سازی در این شهرستان وجود دارد. این کارخانه را آلمانی‌ها ساخته‌اند. کلارآباد دقیقا میان سلمان‌شهر و نمک‌آبرود قرار دارد و بسیاری از گردشگرانی که به این دو شهر سفر می‌کنند، در میانهٔ راه خود به کلارآباد هم سری می‌زنند. به همین دلیل هم در چند سال اخیر اقامتگاه‌های بوم گردی در این منطقه رو به افزایش هستند. یکی از مواردی که به زیبایی کلارآباد افزوده، همجواری این شهرستان با دریای خزر و رشته کوه‌های البرز است. کلارآباد از شمال به دریای خزر و از جنوب به رشته کوه‌های زیبای البرز منتهی می‌شود. موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد این منطقه باعث شده که کلارآباد به شهرستانی محبوب برای سرمایه‌گذاری تبدیل شود. بنابراین اگر قصد سرمایه‌گذاری در این منطقهٔ خوش آب‌وهوا را دارید، سری به فایل‌های فروش ویلا در شهر کلارآباد در دیوار زده و بهترین مورد را انتخاب کنید. اگر هم علاقمندید خودتان ویلا و خانه رویایی‌تان را بسازید، به قسمت اجاره و خرید و فروش زمین  در سایت دیوار مراجعه کرده و به انتخاب زمین دلخواه خود، بپردازید. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با جاذبه‌های گردشگری کلارآباد بیشتر آشنا کنیم‌.

شهرک امیردشت و خوشامیان

همان‌طور که گفتیم، کلارآباد از مجموع دو شهرک توریستی به نام‌های امیردشت و خوشامیان تشکیل شده است. شهرک امیردشت در مقایسه با خوشامیان، قدمت بیشتری دارد. پیشینهٔ شهرک امیردشت به چند دهه قبل باز می‌گردد. این دو شهرک توریستی بوده و عمدهٔ جمعیت آن‌ها را گردشگران تشکیل می‌دهند. حتی بسیار از ساکنان کلارآباد که در این شهرک خانه و ویلایی دارند آن را برای اجاره به گردشگران، در سایت‌های اقامتی آگهی کرده‌اند.

یالبندان‌سرا

اگر از مرکز کلارآباد ۵ کیلومتر به سمت جنوب شرق بروید، به روستای یالبندان‌سرا می‌رسید. این روستا در محاصرهٔ جنگل‌های سرسبز و تپه‌های پوشیده شده از انواع پوشش‌های گیاهی قرار دارد. اگر به این روستا سفر کردید، خرید چای خوش طعم آن را از دست ندهید. حتی می‌توانید کتری سفری همراه خود ببرید و روی یکی از تپه‌های روستا بنشینید و از نوشیدن چای خوش طعم یالبندان و فضای روستا لذت ببرید.

نمک‌آبرود

یکی از جاذبه‌های گردشگری نزدیک به کلارآباد، شهرک نمک‌آبرود است. این شهرک در ۱۲ کیلومتری چالوس قرار دارد و یکی از مناطق پربازدید و بسیار محبوب نزد گردشگران به حساب می‌آید. به طوری‌که شاید نمک‌آبرود جزء انتخاب‌های همیشگی گردشگران برای سفر به شمال باشد. این شهرک بسیار دیدنی در کیسهٔ جادویی خود تمام تفریحات از جمله، شهربازی، تله‌کابین، پارک پل معلق، زیپ‌لاین و جاذبه‌های طبیعی گردشگری را جای داده و با سفر به این منطقه محال است که حوصله‌تان سر برود.

متل قو

برای بسیاری حرف سفر به شمال که پیش می‌آید، ساحل متل قو تداعی می‌شود. این مجموعهٔ گردشگری یکی از مناطق قدیمی و معروفی است که بیش از نیم قرن از ساخت آن می‌گذرد. متل قو و خوش‌گذرانی در هتل‌ها و شهرک‌های آن از گذشته تا به امروز یکی از تفریحات قشر مرفه بوده است. درست است که ورود به ساحل زیبای این مجموعه رایگان است؛ اما برای خرید و اقامت در متل قو باید جیبی پر از پول داشت!

سخن آخر

کلارآباد درست در میان سلمان‌شهر و نمک‌آبرود قرار دارد. این شهرستان مرکز بخش عباس‌آباد است. بنابراین گردشگرانی که قصد سفر به نمک‌آبرود و متل قو را داشته باشند، در میان راه هم نمی‌توانند از زیبایی کلارآباد بگذرند و سری به آن نزنند. اگر مسیرتان به این شهرستان سرسبز افتاد، حتما خود را برای خرید برنج و چای آماده کنید. زیرا شغل اصلی مردمان این شهرستان کاشت و برداشت چای، مرکبات و برنج است. حتی کلارآباد یک کارخانهٔ چای هم دارد که آلمانی‌ها در سال‌های دور این کارخانه را ساخته‌اند. کلارآباد از دو شهرک توریستی و دو آبادی کلارآباد بالا و پایین تشکیل شده است. در آبادی کلارآباد بالا با بافت سنتی روبرو هستیم و در کلارآباد پایین به دلیل همجواری با جاده، شغل اکثر مردم مغازه‌داری است. این شهرستان به دلیل قرار گرفتن در کنار دریای مازندران، در دستهٔ شهرهای ساحلی قرار می‌گیرد و به دلیل بکر بودن، ساحل بسیار پاکیزه و آرامش‌بخشی دارد. تمام این مزایا و نزدیکی کلارآباد به مناطق دیدنی شمال باعث شده که این شهرستان در نظر سرمایه‌گذاران حوزهٔ املاک جلب توجه کرده و به یکی از مناطق سرمایه‌گذاری تبدیل شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو