معرفی انواع ماسک زنجبیل برای زیبایی و سلامت پوست شما

معرفی انواع ماسک زنجبیل برای زیبایی و سلامت پوست شما


منبع: آرگا

103

1400/2/22

09:41


زنجبیل دارای خواص متعددی است که از جمله مهم ترین خواص آن درمان پوستی می باشد و ما در این مطلب در رابطه با خواص طلایی زنجبیل برای پوست صحبت خواهم کرد و در ادامه چند نوع ماسک زنجبیل را برای شادابی پوست معرفی می کنیم.

خواص مختلفی که برای استفاده از ماسک زنجبیل بیان می شود شامل رفع چین و چروک، جوانسازی پوست، از بین بردن لک های پوستی، روشن کننده و از بین بردن سوختگی های سطحی پوست می شود. زنجفیل را می توانید به روش های مختلفی مصرف کنید که برخی از افراد دوست دارند تا با استفاده از ماسک زنجفیل سلامت پوست خود را حفظ کنند.

انواع ماسک زنجبیل

انواع ماسک زنجبیل برای زیبایی

بیشتر خانم ها دوست دارند تا با استفاده از ماسک های مختلف به حفظ طراوت و شادابی پوست خود کمک کنند. زنجفیل یکی از انواع ماسک های ویژه برای خانم ها و آقایان است که به شیوه های مختلفی آن را استفاده کرد.

از مهم ترین خواصی که استفاده زنجفیل برای پوشت شما خواهد داشت از بین جوش های آکنه ای و همچنین جای جوش است که با طی کردن روند درمانی با استفاده از این نوع ماسک می توانید از شر جوش های صورت خود راحت شوید و پوستی صاف و شفاف داشته باشید.

ماسک های خانگی دارای انواع مختلفی است که از جمله آن ماسک های زنجفیل است همچنین می توانید در کنار این ماسک از ماسک های دیگر مانند ماسک آرد برنج و یا ماسک زردچوبه نیز استفاده کنید.

ماسک های مختلف زنجبیل

انواع ماسک زنجفیل با روش ساده و خانگی قابل استفاده می باشند که شما در استفاده از این ماسک می توانید با ترکیبات دیگر، ماسکی پر خاصیت تر و با تاثیر بیشتری را استفاده نمایید.

ماسک سفیده تخم مرغ و زنجفیل:

این ماسک یکی از انواع ماسک های پر خاصیت زنجفیل است که شما با ترکیب سفیده تخم مرغ، زنجفیل به همراه مقداری آبلیمو ماسکی شفا بخش برای رفع جوش های صورت خود دارید. این ماسک را باید به مدت ۲۰ دقیقه بر روی پوست خود قرار دهید و آن را با آب ولرم بشویید.

ماسک زنجفیل و عسل:

اما ترکیب عسل و زنجفیل از تاثیرگذار ترین ترکیبات برای ماسک ها خانگی است که معجزه ای برای پوست شما خواهد بود. یک قاشق غذاخوری عسل را به همراه یک قاشق چای خوری زنجفیل با یکدیگر مخلوط کنید ترکیب عسل به دلیل برخورداری از خواص بی نظیر می تواند در کنار زنجفیل موجب جوانسازی پوست، رفع چین و چروک و شادابی آن باشد.

همچنین با استفاده از چند ماسک دارچین که شما را زیباتر و جذاب تر می کند می توانید در کنار انواع ماسک های زنجبیل به شادابی پوست خود کمک کنید

ماسک ویژه زنجبیل

ماست و زنجبیل:

ترکیب زنجفیل با ماست موجب شفافی پوست، لطافت، روشنی و از بین بردن جوش ها می شود در استفاده از این نوع ماسک نیز دو قاشق غذاخوری  ماست را به همراه ۱ قاشق  چای خوری زنجفیل مخلوط کرده و بر روی پوست خود قرار دهید و بعد از مدت ۲۰ دقیقه آن را بشویید.

ماسک آبلیمو و زنجفیل:

اگر می خواهید یک ماسک زنجفیل با خاصیت لایه برداری و از بین بردن لک های صورت استفاده کنید ما به شما این ترکیب را پیشنهاد می کنیم. آبلمیو مهم ترین عامل برای از بین بردن لک های صورت است و ترکیب آن با عسل، زنجفیل یا هر ماده دیگری می تواند موجب شفاف شدن پوست شما و از بین بردن لک ها شود.

علاوه بر استفاده از ماسکهای زنجفیل شما می توانید معجون های مختلفی از آن تهیه کنید که با استفاده از این روش نه تنها موجب حفظ سلامت پوست خود می شود بلکه می توانید بسیاری از بیماری های ناشناخته را از بدن خود دور کنید.

ماسک خانگی زنجبیل

مصرف روزانه زنجفیل همراه با یک قاشق عسل و آبلیمو ترکیبی مناسب است که انواع عفونت، بیماری را از شما دور می کند و تاثیرات بهتری بر روی شادابی پوست و جسم شما خواهد داشت که تاثیرات آن از استفاده ماسک زنجفیل نیز بیشتر خواهد بود.

ترکیب روغن زیتون و زنجبیل

برای این منظور پودر ریشه زنجبیل (ریشه زنجبیل را رنده کنید) را به روغن زیتون افزوده و مخلوط کنید و بعد ترکیب حاصل را روی صورت و گردنتان بمالید، حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید و بعد آن را با آب ولرم بوشیید.

ماسک زنجفیل

استفاده از این نوع ماسک روغن زیتون و زنجفیل برای انواع پوست های مختلف مناسب بوده و می توانید یک یا دو هفته دیگر از آن استفده کنید، بعد از این مدت زمان مشاهده خواهید کرد که پوست تان بهتر و درخشنده تر شده است.

ترکیب زنجبیل و چای سبز برای رفع جوش

مقدار ۵ گرم زنجبیل و ۱۰ میلی لیتز چای سبز جوشانده شده را با یکدیگر مخلوط کنید، سپس این ترکیب را روی صورتتان بمالید.

استفاده از این نوع ماسک موجب نرم تر شدن پوست شده و نیز خاصیت انتی باکتریال دارد. از این رو هترن ماسک برای پوست های چرب می باشد و می توان از آن به صورت منظم و دو بار در هفته استفاده کرد.

ترکیب زنجبیل و خاک رس برای جوش های سرسیاه

برای تهیه این نوع ماسک نیز در ابتدا ۲۰ گرم خاک رس سفید، ۱۰ میلی لیتر چای سبز، ۱۵ میلی لیتر جوشانده بابونه و مقدار ۲۰ میلی لیتر ریشه زنجبیل را با یکدیگر ترکیب کنید و بعد آن را به روی صورتتان بمالید، بعد از حدود ۱۵ دقیقه می توانید صورت خود را با آب خنک شست و شو دهید.

ماسکی از زنجفیل

این ترکیب زنجبیل و خاک رس برای همه پوست ها مناسب است و می توانید با استفاده از آن آکنه های چرب را نیز از بین ببرید و همانطور که گفتیم؛ استفاده از آن برای جوش های سرسیاه موثر بوده و می تواند موجب طراوت و درخشندگی پوستتان شود، حال برای رسیدن به نتایج بهتر این ترکیب لازم است دو تا سه بار در هفته از این ترکیب استفاده کنید و  از نتایج آن بهرمند شوید.

ماسک انبه نیز از ماسک های دیگری است که می توانید در کنار استفاده از ماسک صورت زنجبیل از آن استفاده کنید و شاهد تاثیرات چشم گیر آن بر روی شادابی پوست خود باشید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو