سریال های شبیه خانه کاغذی (Money Heist) کدامند؟

سریال های شبیه خانه کاغذی (Money Heist) کدامند؟


344

1400/2/22

16:51


سریال‌‌ هایی که شبیه خانه کاغذی (Money Heist) هستند / از پیکی بلایندرز و فرار از زندان تا نارکوس

سریال های شبیه خانه کاغذی (Money Heist) کدامند؟

یک روز پیش
سریال‌‌ هایی که شبیه خانه کاغذی (Money Heist) هستند / از پیکی بلایندرز و فرار از زندان تا نارکوس

سریال های شبیه خانه کاغذی (Money Heist) کدامند؟

ترجمه اختصاصی سلام سینما – همیشه صبر کردن برای فصل جدید سریال مورد علاقه‌‌مان بسیار سخت است. این وضعیت وقتی که منتظر فصل پایانی سریال مورد علاقه‌تان باشید به شدت دشوارتر خواهد بود. این موقعیتی است که اکنون تمام طرفداران سریال «خانه کاغذی»(Money Heist) در سرتاسر جهان آن را با تمام وجود احساس می‌کنند.

در ماه جولای 2020 کمپانی نتفلیکس اعلام کرد که این سریال اسپانیایی با فصل پنجم به پایان می‌رسد. این بدان معنی است که تمام طرفداران «پروفسور» و «توکیو» با استرس زیاد منتظر قسمت‌های پایانی «خانه کاغذی»(Money Heist) هستند و همچنین نگرانند که در این قسمت‌ها چه اتفاقی خواهد افتاد.

اما جای نگرانی نیست زیرا نتفلیکس و سایر سرویس‌های پخش آنلاین، سریال‌های دیگری دارند که می‌توانند این زمان انتظار را برایمان کوتاه‌تر کنند. بنابراین اگر به دلیل نقشه‌های دیوانه‌وار، عاشقانه‌های حساس و سکانس‌های اکشن هیجان‌انگیز «خانه کاغذی»(Money Heist) عاشق آن شده‌اید، برای شما هفت پیشنهاد داریم که مشابه سریال «خانه کاغذی»(Money Heist) هستند.

1- نارکوس(Narcos)

چه بخواهید «نارکوس»(Narcos) یا «نارکوس: مکزیک»(Narcos: Mexico) تماشا کنید، اشتباه نخواهید کرد. هرکدام از فصل‌های این سریال نتفلیکس، داستانی متفاوت درباره‌ی دروغ، خیانت، آرزو، شوق و مواد مخدر را در خود دارند.

«نارکوس»(Narcos) آن ظاهر محبوب و همه‌پسند «خانه کاغذی»(Money Heist) را ندارد اما از نظر درام شبیه به هم هستند. هر فصل این سریال براساس زندگی واقعی سلطان مواد مخدر جهان یعنی «پابلو اسکوبار» ساخته شده‌ است.

سریال‌های شبیه خانه کاغذی - نارکوس

 

2- خطوط سفید(White Lines)

چه چیزی باعث شد تا عاشق «خانه کاغذی»(Money Heist) شوید؟ درام پرسرعت؟ عاشقانه‌های عمیق؟ پیچ‌های داستانی جذاب ؟ پس باید دیگر سریال «الکس پینا» برای کمپانی نتفلیکس یعنی «خطوط سفید»(White Lines) را تماشا کنید.

پس از پیدا شدن جسد برادر «زوئی واکر» پس از پایان کارش به عنوان دی‌جی در ایبیزا، او وارد دنیایی پر از قتل، کوکائین و مهمانی‌های ناجور می‌شود. متأسفانه این سریال پس از پخش تنها یک فصل از آن کنسل شد. اما تماشای همان یک فصل از «خطوط سفید»(White Lines) بسیار لذت‌بخش است.

سریال‌های شبیه خانه کاغذی - خطوط سفید

 

3- پیکی بلایندرز(Peaky Blinders)

در هر دو سریال «خانه کاغذی»(Money Heist) و «پیکی بلایندرز»(Peaky Blinders) یک فضای عملیاتی وجود دارد که هر دو سریال را بی‌نهایت جذاب و درگیرکننده کرده است. این سریال از «استیون نایت» درباره‌ی زندگی و دروغ‌های خانواده‌ی جنایتکار «شلبی» است.

در ابتدا به دلیل جذابیت بصری، طراحی لباس مدرن متعلق به بازه‌ی زمانی روایت داستان و انتخاب دقیق موسیقی، عاشق «پیکی بلایندرز»(Peaky Blinders) خواهید شد اما چیزی که باعث می‌شود نتوانید آن را رها کنید، همه‌ی آن خیانت‌ها به خانواده‌ی شلبی و نقش‌آفرینی خیره‌کننده‌ی «کیلین مورفی» است.

سریال‌های شبیه خانه کاغذی - پیکی بلایندرز

 

4-  اوزارک(Ozark)

«اوزارک»(Ozark) به لحاظ فنی درباره‌ی سرقت پول یا دزدی از بانک نیست بلکه درباره‌ی حوصله‌برترین قسمت هر فعالیت مجرمانه یعنی پولشویی است. کاری که این سریال محصول نتفلیکس می‌کند، هیجان‌انگیز کردن این قسمت خسته‌کننده از ارتکاب جرم است.

لحظه‌ای «مارتین»(جیسون بیتمن) در حال تهدید یک سندیکای خلافکاری محلی است و لحظه‌ای دیگر «وندی»(لورا لینی) با رئیس یک کارتل دوست می‌شود و از ارتباطات سیاسی‌اش برای قاچاق مواد مخدر استفاده می‌کند. شما هرگز نمی‌فهمید در این سریال چه اتفاقی خواهد افتاد و این همان چیزی است که همه‌ی ما می‌خواهیم.

سریال‌های شبیه خانه کاغذی - اوزارک

 

5- فرار از زندان(Prison Break)

شما به تازگی فصل چهارم سریالی را تمام کردید که درباره‌ی آدم‌هایی بود که تلاش می‌کردند به مکان‌هایی وارد شوند که به آنجا تعلق نداشتند. حالا چطور است سریالی را ببینید که در آن آدم‌ها تلاش می‌کنند از جایی که باید در آن باشند، فرار کنند؟ «فرار از زندان»(Prison Break) با هنرنمایی «ونتورت میلر» و «دامینیک پرسل» داستان ساده‌ی فرار از یک زندان را به آشوبی پر پیچ و خم تبدیل می‌کند.

سریال‌های شبیه خانه کاغذی - فرار از زندان

 

6- رو در رو(Locked Up)

در ظاهر سریال اسپانیایی «رو در رو»(Locked Up) بیشتر از اینکه شبیه «خانه کاغذی»(Money Heist) باشد، به سریال «نارنجی مد جدید است»(Orange Is the New Black) شباهت بیشتری دارد. این سریال داستان زن جوانی را روایت می‌کند که به جرم جعل سند و اختلاس به زندان افتاده است.

او در راه تلاش برای فرار از آن زندان جهنمی با داستان‌های زیادی درباره‌ی زندگی هم‌بندی خودش مواجه می‌شود. «رو در رو»(Locked Up) از امتیاز دیگری برخوردار است و آن ایفای نقش دو نفر از بازیگران «خانه کاغذی»(Money Heist) یعنی «نجوا نیمری» و «آلبا فلورس» در این سریال است.

سریال‌های شبیه خانه کاغذی - رو در رو

 

7- پول کثیف(Dirty Money)

بعد از اینکه از تماشای دزدی از بانک، سرقت پول و فعالیت‌های مجرمانه داستانی سیر شدید، نوبت آن است که با یک سریال درباره‌ی فعالیت‌های مجرمانه‌ی واقعی آشنا شوید. هر قسمت از سریال مستند «پول کثیف»(Dirty Money) که توسط «الکس گیبنی» ساخته شده است، روی زندگی یکی از جنایتکاران بزرگ تاریخ تمرکز می‌کند. این سریال تمام وجودتان را به لرزه می‌اندازد.

سریال‌های شبیه خانه کاغذی - پول کثیف

 

منابع:

Decider

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو