طرز تهیه کیک باقلوا

طرز تهیه کیک باقلوا ترکی شیرازی عربی یزدی با عکس مرحله به مرحله برای 4 نفر بدون ماست

باقلوا یک شیرینی لایه ای شربت دار است که خیلی خوشمزه است و طرفداران زیادی دارد. کیک باقلوا یک کیک شیک و شهد دار و خوشمزه است که نیاز به تزیین یا فیلینگ ندارد و می توان به راحتی آن را تهیه و سرو نمود. این کیک را می توان به عنوان کیک های کافی شاپی تهیه و سرو نمود. همچنین از این کیک در مهمانی ها به عنوان دسر می توان استفاده کرد و کنار چای یا قهوه سرو نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک باقلوا در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک باقلوا
تخم مرغ۴ عدد
آرد۲ لیوان
روغن مایعسه چهارم لیوان
شکرنصف لیوان
پودر نارگیلنصف لیوان
ماست۱ لیوان
بکینگ پودر۲ قاشق مربا خوری
وانیلنوک قاشق چای خوری
خمیر یوفکا مخصوص باقلوا۲ ورق
گردو پودر شدهبه مقدار لازم
مواد لازم برای شربت
آب۱ لیوان
شکر۲ لیوان
گلاب۱ قاشق غذا خوری
زعفران دم کرده۱ قاشق غذا خوری
آب لیمو۱ قاشق چای خوری یا دو برش لیمو ترش

طرز تهیه کیک باقلوا

مرحله اول

برای تهیه کیک خوشمزه و مخصوص باقلوا در ابتدای کار، شربت را تهیه می کنیم. برای این کار یک قابلمه برداشته و شکر و آب را درون آن می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا شکر حل شود و شروع به جوشیدن کند.

مرحله دوم

سپس گلاب و زعفران را اضافه کرده و صبر می کنیم تا حدود ۵ دقیقه ریز بجوشد. سپس آبلیمو را اضافه کرده و آن را از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم تا خنک شود. تخم مرغ و وانیل و شکر را درون یک کاسه می ریزیم.

طرز تهیه کیک باقلوا

سپس با همزن خوب می زنیم تا کرم رنگ و کشدار شود. سپس ماست و روغن را اضافه می کنیم. ماست نباید خیلی شل باشد. مجدد با همزن می زنیم تا یکدست شود. همزن را کنار گذاشته و پودر نارگیل را به آن اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

مواد را با لیسک مخلوط کرده و آرد و بکینگ پودر را اضافه می کنیم و به صورت دورانی هم می زنیم تا یکدست شود. مایه این کیک کمی نسبت به کیک های دیگر غلیظ است. کف یک قالب را چرب کرده و کاغذ روغنی پهن می کنیم.

مرحله پنجم

مایه کیک را به آرامی درون قالب می ریزیم. خمیر یوفکا را روی سطح پهن می کنیم. روی آن را چرب کرده و لایه دوم را قرار می دهیم. سپس روی لایه دوم هم چرب کرده و پودر گردو روی آن می ریزیم و خمیر را تا می کنیم و از وسط برش می زنیم.

طرز تهیه کیک باقلوا

سپس آن را رول می کنیم. روی مایه کیک را با لیسک صاف کرده و رول ها را روی آن می چینیم. قسمت هایی که خالی مانده است را با خمیر یوفکا پر می کنیم. کیک را در فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد می گذاریم تا کیک بپزد

مرحله هفتم

و خمیر های باقلوا به طور کامل طلایی شود. تقریبا حدود ۴۰ تا ۶۰ دقیقه طول می کشد. پس از این که کیک پخت، آن را از فر خارج کرده و روی آن را بلافاصله شربت خنک می ریزیم و اجازه می دهیم تا شربت به خورد باقلوا برود.