بیوگرافی فرشاد پیوس بازیکن پیشکسوت فوتبال

بیوگرافی فرشاد پیوس بازیکن پیشکسوت فوتبال


منبع: بیتوته

88

1400/2/28

09:57


بیوگرافی فرشاد پیوس بازیکن پیشکسوت فوتبال



خداحافظی فرشاد پیوس, فرشاد پیوس تراکتور, فرشاد پیوس در بازی میلان پرسپولیس

 فرشاد پیوس آقای گل 

 

بیوگرافی و عکس های فرشاد پیوس فوتبالیست ایرانی 

فرشاد پیوس یکی از محبوب ترین بازیکن های تاریخی برای فوتبال ایران می باشد که طرفداران تیم پرسپولیس احترام و علاقه ی ویژه ای به این پیشکسوت دارند. فرشاد پیوس علاوه بر یک مهاجم ، لژیونر ، آقای گل و مربی ای نیز حرفه ای می باشد. برای شناخت بیشتر فرشاد پیوس و کارنامه ورزشی او مطالب را دنبال کنید .

چکیده ای از بیوگرافی فرشاد پیوس

نام  : فرشاد پیوس

تاریخ تولد : ۲۲ دی ماه ۱۳۴۰

 محل زندگی : تهران 

نام مستعار  : فرشاد آقای گل

پست : مهاجم

 

تیم فرشاد پیوس , بیوگرافی فرشاد پیوس, عکس فرشاد پیوس

فرشاد پیوس همراه با کریم باقری و افشین پیروانی

 

معرفی فرشاد پیوس

فرشاد پیوس بازیکن پیشکسوت و محبوب عرصه ی فوتبال در تاریخ ۲۲ دی ماه سال ۱۳۴۰ در استان تهران و محل نازی ‌آباد متولد شده است . پدر او از به شهر باکوی آذربایجان اصالت دارد و نام پیوس  به زبان آذری معنای انتظار را می دهد . به صورت کلی می توان این گونه بیان کرد که فرشاد پیوس بازیکن سابق تیم پرسپولیس و مربی و کارشناس تلویزیونی در زمینه رشته ورزشی فوتبال  می باشد. او از بر ترین گلزن های باشگاه پرسپولیس است. آقای پیوس از سال های ۱۳۶۴ تا ۱۳۷۶ در تیم پرسپولیس بازی می کرد ، وی در طی این سال توانست به تعداد ۵ مرتبه در مسابقه های فوتبال باشگاه ‌های بخش تهران و ۲ مرتبه در مسابقه های فوتبال لیگ کشور آقای گل مسابقات شود و لقب فرشاد آقای گل را به نام خود ثبت کند .

 

دستاورد های فرشاد پیوس در دوران فعالیت فوتبالی خود

- بهترین گلزن تاریخ باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس با رکورد ۱۵۳ گل

- اولین آقای گل ایرانی در خارج از کشور ، آقای گل لیگ قطر باشگاه الاهلی در سال ۱۹۸۹

- بهترین گلزن باشگاه پرسپولیس در لیگ ‌های سراسری با ثبت ۵۲ گل

- بهترین گلزن باشگاه پرسپولیس در رقابت‌ های جام حذفی با به ثمر رساندن ۲۲ گل

-  گلزن برتر باشگاه پرسپولیس در مسابقات لیگ فوتبال استان تهران با ۶۵ گل

- بیشترین گل زده شده در یک فصل ،۲۰ گل به ثمر رسیده در سال ۱۳۷۳ برای تیم پرسپولیس 

- بیشترین هتریک برای تیم پرسپولیس ، ۱۳ هتریک 

- زننده زیاد ترین گل طی یک مسابقه برای پرسپولیس ، ۷ گل در رقابت ‌های جام در جام آسیا مقابل تیم پنجاب پاکستان

- دومین مرد سال آسیا ۱۹۹۰

- عضویت در  تیم منتخب آسیا و  مرتبط به بازی‌ های آسیایی پکن

- زننده ۱۸ گل ملی برای تیم ملی ایران طی ۳۴ بازی

 

فرشاد پیوس, خداحافظی فرشاد پیوس, فرشاد پیوس تراکتور

فرشاد پیوس به همراه مجتبی محرمی

 

دوره ی ابتدایی فوتبال فرشاد پیوس

به گفته ی آقای پیوس ، وی در سنین ۱۲ یا ۱۳ توسط علی علوی معلم ورزش خود به تیم محلی ادب دعوت شده است  و برای اولین حضور در زمین مرغوبکار بازی خود را آغاز کرده است . فرشاد پیوس در گذر خاطرات خود بیان کرده است زمان انجام تست فوتبال حتی پیراهن ورزشی نیز نداشته است ، زیرا  دو تیم بوده اند که تنها یک تیم پیراهن داشته است و تمام اعضای تیم مقابل بدون پیراهن و کاور تمرین انجام می داده اند . اردشیر لارودی به دنبال یک بغل پا زدن به پیوس دریافته است که او فوتبالیست می باشد و او را به تیم راه ‌آهن دعوت کرده است . 

 

 البته فرشاد پیوس پیش از حاضر شدن در تیم راه آهن سر تمرین تیم بانک ملی نیز حضور پیدا کرده است و با نظر منفی مربی مواجه شده است .  به گفته ی آقای پیوس مربی  تیم بانک ملی نظرش این بوده است که قد پیوس کوتاه است و به درد فوتبال نمی ‌خورد .

 

بیوگرافی فرشاد پیوس, عکس فرشاد پیوس, فرشاد پیوس وهمسرش

عکس های فرشاد پیوس فوتبالیست ایرانی

 

آغاز دوران حرفه‌ای فوتبال فرشاد پیوس

فرشاد پیوس بازی را در تیم راه ‌آهن آغاز کرده است و پس از آن راه او به باشگاه شاهین جا به جا شده است . باشگاه سوم فرشاد پیوس تیم نیرو هوایی می باشد که زمینه حضور در تیم پرسپولیس بوده است و در سال ۱۳۶۴ بازیکن باشگاه پرسپولیس شده است. 

 

پیوس پس از ۳ سال بازی در تیم پرسپولیس به الاهلی قطر رفته است و با سپری کردن ۱ ‌سال زمان دوباره به پرسپولیس باز گشته است .وی در همان یک سالی که در باشگاه الاهلی حضور پیدا کرده است ، توانسته تا در لیگ قطر به مقام آقای گل برسد.

 

 او در ۱۳۶۹ دوباره بازی برای تیم پرسپولیس را آغاز کرد و طی ۱۴۲ بازی صورت گرفته ۹۳ گل به ثمر برساند . وی حتی فوتبال را نیز درتیم پرسپولیس به اتمام رسانده است.

فرشاد پیوس در تمام دوران فوتبال خود تنها پس از حوادث شهر آورد سی و هشتم تهران در دی ماه سال ۱۳۷۳ شش ماه به محرومیت گرفتار شده است .

 

دوران لژیونری فرشاد پیوس

درخشش فوق العاده فرشاد پیوس در بازی‌ های ملی سبب شد تا او در بازه ی سال های ۱۳۶۸_۱۳۶۹ به تیم الاهلی قطر بپیوندد و طی ۱۲ بازی ۹ گل به ثمر برساند و آقای گل لیگ قطر شود . او به همراه تیمش مقام سوم را در همان سال کسب کرد .

 

ازدواج و فرزندان فرشاد پیوس

ازدواج فرشاد پیوس دلیلی برای بازگشت دوباره او به تهران شده است و برای بار دوم به همراه همسر خود به تهران آمده است. آقای پیوس و همسرشان صاحب دو فرزند پسر به نام ‌های ماهان و پویان می باشند و آن ها یک دختر نیز دارند.

 

تعداد گل های ملی فرشاد پیوس, گل فرشاد پیوس به استقلال, تیم فرشاد پیوس نونهالان

عکس فرشاد پیوس به همراه اعضای خانواده

 

دلیل انتخاب پیراهن شماره ۱۷ پرسپولیس

آقای پیوس در سال ۱۳۶۴ بازیکن باشگاه فرهنگی پرسپولیس شد ، در نخستین بازی ایشان تمام پیراهن های شماره‌ مناسب مانند پیراهن های ۷، ۸، ۹، ۱۰، ۱۱ استفاده شده بوده است و محمود خوردبین سر پرست تیم پیراهن های شماره ۷۰، ۶۸ و ۱۷ را به ایشان پیشنهاد داده است. از آنجا که پیراهن شماره ۱۷ قبل از پیوس به   روح‌ الله عباد زاده در پست دفاع راست متعلق بوره است ایشان این شماره را انتخاب کرده اند. او پس از خداحافظی از فوتبال پیراهن شماره ۱۷ را به مهدی مهدوی ‌کیا داده است و مهدوی کیا نیز در این پیراهن بسیار خوش درخشیده است .

 

بازی ‌های ملی فرشاد پیوس

فرشاد پیوس نزدیک به ۵۰ بازی ملی و ۲۱ گل ملی در کارنامه دارد . اولین بازی ملی او در سال ۱۳۶۲ در جام ارتش‌ ها انجام گرفته است. او در سال ۱۳۶۰ منتخب تیم ملی امید کشور شد اما به دلایلی چون جنگ تیم ملی نتوانست به خارج از کشور راه پیدا کند.

 

 فرشاد پیوس, فرشاد پیوس تراکتور, فرشاد پیوس در بازی میلان پرسپولیس

عکس فرشاد پیوس به همراه امیرمحمد زالی

 

فرشاد پیوس از ۱۴ نفری می باشد که در سال ۱۳۶۵  در بازی ‌های آسیایی سال ۱۹۸۶ به اعتراض کادر فنی تیم ملی پرداخت و به دنبال این موضوع از تیم ملی استعفا داد ، اما در آبان ماه ۱۳۶۷ بدون آنکه استعفا خود را پس بگیرد دوباره به تیم ملی دعوت شد.

فرشاد پیوس زمانی که ۳۵ بازی برای تیم ملی انجام داده بود و  ۱۹ گل ملی به ثمر رسانده بود ،  به دلیل خطرناک بودن در محوطه جریمه برای حریفانش لقب مار زنگی آسیا به نام او ثبت شد .

 

 بیوگرافی فرشاد پیوس, عکس فرشاد پیوس, فرشاد پیوس

فرشاد پیوس در برنامه اهدای جوایز به پیشکسوتان

 

رکورد هتریک فرشاد پیوس در پرسپولیس

 فرشادپیوس با به ثبت رساندن ۱۳ هتریک رکورد دار هتریک باشگاه ورزشی پرسپولیس می باشد .

 

دوران مربی گری فرشاد پیوس

فرشاد پیوس پس از خداحافظی از فوتبال تصمیم بر مربی فوتبال شدن گرفت . او همانند دوران بازی خود در عرصه مربی گری هم خوش درخشیده است .در تاریخ ۱۳ خرداد ماه ۱۳۹۵ در مراسم بهترین مربی های سال برگزار فرشاد پیوس به عنوان بهترین و تاثیر گذارترین مربی لیگ دسته دوم به انتخاب رسید .

 

به ثمر رساندن بیشترین گل در یک بازی

فرشاد پیوس در بازی مقابل با پنجاب پاکستان توانست ۷ گل را به ثمر برساند . همچنین  او در بازی مقابل تیم عقاب ۵ گل را وارد دروازه کرد . پیوس در بازی با شاهین بوشهر نیز ۵ گل بازی را به نام خود ثبت کرد .

 

بیوگرافی فرشاد پیوس,فرشاد پیوس, گل فرشاد پیوس

فرشاد پیوس ورزشکار ایرانی در کنار مهران مدیری

 

گردآوری:بخش ورزش بیتوته 

 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو