دخمه مردگان پاریس مخوف ترین جاذبه گردشگری با شش میلیون جمجمه!

دخمه مردگان پاریس مخوف ترین جاذبه گردشگری با شش میلیون جمجمه!


منبع: آرگا

147

1400/3/5

10:15


در این مطلب ما قصد نداریم تنها صفحاتی را در وصف دخمه مردگان پاریس سیاه کنیم؛ بلکه همراه با بند بند این جاذبه خط به خط قلم زده و شما را شگفت زده از وجود چنین مکانی منحصر به فرد کنیم، به طوری که در پایان دودل در کشف واقعیت یا خیالی بودن آن کنید.

پاریس شهری که در فرانسه قرار گرفته و کلی جاذبه ی حیرت انگیز زیبا از جمله دیوار عشق، موزه ی لوور، موزه ی اورسای، کاخ ورسای، کلیسای نوتردام، برج ایفل و … را در خود جای داده است که قلم از ادامه دادن به لیست کردن نامها عاجز است, اما مورد اصلی و حیرت انگیز دیگر که هر بازدید کننده ای را انگشت به دهان می گذارد از قلم افتاده که البته پس از نام بردن قصد داریم در ادامه مطلب به طور مفصل به شرح آن بپردازیم؛ در این مطلب همراه ما باشید تا در رابطه با دخمه مردگان پاریس قلم بزنیم.

دخمه مردگان پاریس کجاست؟

ممکن است باورتان نشود و یا گمان ببرید اغراق می کنیم؛ اما در زیرِ زمینِ شهر شیک پاریس که به «عروس شهرها» یا «شهر نور» شناخته می شود, سردابه و یا همان گورستانی تاریک و پررمز و راز به اسم «دخمه مردگان» واقع شده است که متشکل از تعدادی تونل های زیرزمینی دارای طول صدها کیلومتر می باشد که تمامی قسمت های آن را استخوان مردگان تزیین کرده است.

به محض ورود به این دخمه با مطالعه جمله ی «ایست!اینجا امپراطوری مردگان است!» از شما استقبال می شود که بر جای میخکوب می گردید، در دنیای بالای این دخمه یعنی شهر پاریس زندگی ۱۲ میلیون نفر در جریان می باشد, اما ۶ میلیون استخوان و یادگار بازمانده نیز در این پایین (دخمه) تشکیل اجتماع داده اند, چیدمان سر مردگان در این سردابه توسط ناپلئون به گونه ای است که گورستان مملو از استخوان اکنون به یک جاذبه ی توریستی محبوب و معروف تبدیل شده است. نفس را در سینه حبس کرده و با هیجانی که دارید ما را در این مطلب همراهی نمایید.

آشنایی با سردابه مردگان پاریس

ایده ی ساخت دخمه مردگان از کجا شروع شد؟

در قرن هجدهم میلادی شهر پاریس روز به روز در حال پیشرفت و گسترش یافتن بود تا جایی که به یکی از عمرانی ترین و بزرگترین شهرهای جهان غرب مطرح گردید, به همین تناسب همزمان با پیشرفت, جمعیت آن نیز در حال افزایش بود به طوری که دیگر مشکل ساز می شد زیرا که چرخه ی زندگی و مرگ هر روز در حال چرخیدن بود و افرادی که فوت می کردند با پر شدن گورستان های شهر دیگر جایی برای دفن شدن نداشتند. همچنین مغازه دارانی که در مجاورت این مزارها قرار داشتند پیوسته از بوی بد حاصله و کم شدن مشتری گله می کردند. پس مسئولان به فکر راه چاره افتادند.

تصمیم گرفته شد که اموات در مکان دیگری دفن گردند و لویی پانزدهم حکم ممنوع بودن دفن همه ی اموات در شهر را صادر نمود ولی با ممانعت کلیسا, این حکم جامه ی عمل نپوشید. تا اینکه چندین سال دیگر دیوار یکی از گورستان های پاریس ویران گردید و اجسادی میان راه پراکنده شدند و همین امر موجب شد تا محل مناسبی جهت جابجایی جنازه ی اموات یابند.

یکی از معماری های شگفت انگیز این که پاریس بر روی زیرزمینی واقع شده است و در نتیجه مسئولان آن زمان از این موضوع ایده گرفته و بهترین بهره را بردند. جنازه های گورستان های دیگر را برای دور بودن از شهر و مانع شدن از گسترش بوی بد و بیماری به این تونل منتقل نمایند. برای برطرف ساختن سنگینی نکردن شهر بر روی محیط خالی تونل زیرش معماری به اسم چارلز اکسل گیومو فرمان داد تا این زیرزمین را برای انتقال جنازه ها آماده کند, در نتیجه در سال ۱۷۸۵ زیرزمین مورد نظر کاملا آماده بود. پس از جابجایی تمامی جنازه ها و استخوان ها که حدودا زمانی برابر دو سال طول کشید و اما فقط انتقال بود و هیچ نظمی در آن دیده نمی شد زیرا جنازه ها بر روی هم انداخته و تلنبار شده بودند.

معرفی سردابه مردگان پاریس و آنچه باید بدانید

آشنایی با سردابه مردگان پاریس

با به حکومت رسیدن ناپلئون این بی نظمی پایان رفت و به دستور وی معدن کارها استخوان های موجود را اطراف دیوارها به شکل های مختلف حتی اشکالی مثل دایره و قلب چیدمان نمودند. و به این ترتیب ناپلئون این بنا را به جاذبه ای توریستی متفاوت تبدیل نمود. پس از سال ۱۸۱۰ این تونل به یک مکان گردشگری خلاقانه، پر هیجان و مخوف و واقع منحصر به فرد تبدیل شد. در بدو ورود با جمله ی «ایست اینجا امپراطوری مردگان است» شوکه و بر جای میخکوب می شوید، در حالی که شمعی در دست برای بازدید دارید به فلش های نمایش داده شده برای راهنمایی توجه کنیید و همچنین از راهنماهای آن قسمت و یا حتی خریداری فایلی صوتی بهره ببرید.

دخمه مردگان پاریس عروس شهرها

معرفی دخمه مردگان پاریس

جاذبه های دخمه مردگان

درست است که این دخمه تماما جاذبه و جذابیت توام با شگفتی و تامل است اما می توان به چند جاذبه ی دیگر که زمانی قابل بازدید بودند اشاره داشت: وجود نمایشگاههایی که در آن اسکلت اجساد به طور طبیعی یا توسط دست خلاقانه ی برخی طراحان تغییر شکل داده، نیز برخی از سنگ هایی که موقع حفر تونل یافته شده بود بر جذابیت و شگفت انگیزی این دخمه می افزاید که به منظور جذب گردشگر و جلب توجه بازدیدکنندگان سابق صورت می گرفت و در حال حاضر ممکن نمی باشد.

نمایشگاه دیگری در این مکان برای به نمایش کشیدن سنگ های حکاکی شده توسط کسی به اسم «دکوره» واقع شده است, دکوره کسی است که در ثبات رسیدن زیرزمین به معدنچیان را همراهی و یاری می نمود و اوقات فراغت خود را مشغول حکاکی بر روی سنگ ها می شد و ریزش همین سنگ ها در یک روز موجب جان باختن او گردید که جسد بی جان او نیز در همین مکان دفن شد.

همچنین حوض کوچکی به اسم «فواره ی سامری ها» در این گورستان قرار دارد که سابق ماهی های قرمز زیادی داخل آن قرار داشت, اما در حال حاضر با وجود حوض دیگر خبری از ماهی های داخل آن نیست زیرا گویا ماهیها با زندگی در چنین حوضهایی در زیرزمین نمی توانند سازگار شوند.

شاید در طول سفر خود متوجه عدم حضور برخی از جمجمه ها بر سر جای خود بشوید که در گذشته توسط دزدان دریایی انجام گرفته و جمجمه دیگری از سوی معدنچی ها جایگزین می شد, اما اکنون اغلب دیگر این عمل را انجام نمی دهند. چنانچه در طی بازدید خود از دخمه جمجمه هایی را در سر جای خود ندیدید, یقین کنید که گردشگری آن را به عنوان سوغات با خود همراه برده است.

معرفی دخمه مردگان پاریس

مسیر دسترسی

*جالب است بدانید که کودکان حق ندارند به این تونل وارد شوند.

و اما بزرگسالان جهت ورود به این تونل می توانند با تقریبا ۱۱ دلار به عنوان هزینه بلیط در تمامی روزها جز روزهای دوشنبه و در ساعات ۱۰ صبح – ۵ عصر اقدام نمایند.

دخمه مرده های زیرزمینی پاریس

آشایی با سردابه مردگان پاریس

آشنایی با سردابه مردگان پاریس

معرفی سردابه مردگان پاریس

آشنایی با سردابه مردگان پاریس

دخمه مردگان پاریس واقع در زیر زمین این شهر

پاریس شهری که غیر ممکن است کسی آن را نشناسد, یک پاریس و کلی خاطرات که به تنهایی می تواند برای گردشگران ایجاد نماید. حال و هوای دلچسب با معماری منحصر به فرد، و مردمان خوب و دوست داشتنی همگی دلیل های محکمی برای اثبات این موضوع هستند که دخمه مردگان یکی از جاذبه های توریستی متفاوت و خارق العاده این شهر به شمار می رود این جاذبه ی ترسناک پاریس را می توان در رده جاذبه های توریستی دیگری همچون کلیسای استخوان های پرتغال، غار تونیچیل مونگال، جزیره عروسک های مکزیک و … به شمار آورده و نام برد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو