ماسک زردآلو برای جوانی و زیبایی صورت

ماسک زردآلو برای جوانی و زیبایی صورت


منبع: دلگرم

178

1400/3/6

12:10


ماسک زردآلو برای جوانی و زیبایی صورت

خواص ماسک زردآلو برای پوست

اصلی ترین خاصیت ماسک زردآلو وجود ویتامین A در این میوه است که برای پوست و زیبایی بسیار مفید بوده و علاوه بر آن دارای بتاکاروتن می باشد که می تواند همچون لایه ای محافظتی از پوست انسان در برابر اشعه های ماورای بنفش خورشید عمل نماید.

همانطور که می دانید بتاکاروتن به عنوان پیش ساز ویتامین A در بدن بوده و افزون بر آن یک آنتی اکسیدان قوی می باشد که بدن انسان را از خطرات و صدمات رادیکال های آزاد محفوظ می دارد. همچنین به دلیل فراوانی ویتامین C در این میوه به عنوان عاملی قدرتمند در کلاژن سازی پوست می تواند به جوانسازی پوست صورت پرداخته و برای مدتی طولانی تر خاصیت ارتجاعی آن را حفظ نماید.

به همین دلیل است که ماسک زردآلو یکی از موثرترین ماسک ها جهت جوانسازی و درخشندگی پوست می باشد. به این معنا که می تواند به عنوان یک عامل ضد لک عمل نموده و در از بین بردن و یا کمرنگ تر نشان دادن این لکه ها مفید واقع شود.

separator line

ماسک زردآلو برای شفافیت و درخشندگی پوست

ماسک زردآلو برای شفافیت و درخشندگی پوست

همه ما خواهان یک پوست لطیف، صاف و بدون لک هستیم و حاضریم برای دستیابی به این ایده آل، مراحل گوناگونی را طی نمائیم. اما در این میان می توان بدون کوچکترین سختی و مرارتی تنها با استفاده از دو عدد زردآلو و مقداری عصاره آووکادو، یک ماسک زردآلو عالی برای داشتن پوستی درخشان و بدون لک بسازیم.

تنها کافیست 2 عدد زردآلو رسیده را به مدت یک دقیقه در آب جوشانده و سپس پوست بگیریم بلافاصله بعد از آن باید زردآلو را خوب بکوبیم و یک قاشق چایخوری عصاره آووکادو را به آن اضافه نمائیم. این نوع از ماسک زردآلو را می توانیم برای دو الی سه بار در طی هفته بر روی پوست قرار داده و 25 دقیقه مکث نمائیم، سپس با آب سرد شستشو داده و از یک کرم مرطوب کننده عالی استفاده نمائیم.

بستن منافذ باز با ماسک زردآلو

بسیاری از افراد از مشکلی با عنوان منافذ باز پوست رنج می برند. جهت رفع این عارضه می توان چند عدد زردآلوی رسیده را له کرده و چند قطره روغن بادام شیرین و خالص را بر روی آن چکانده و خوب هم بزنید. سپس پوست صورت خود را به وسیله یک پنبه آغشته با گلاب طبیعی تمیز کرده و از این ماسک زردآلو به مدت 20 دقیقه بر روی پوست خود بمالید.

پس از مدت زمان مذکور صورت خود را با آب ولرم شسته و مجددا با گلاب طبیعی ماساژ دهید. این نوع از ماسک زردآلو علاوه بر خواص مذکور دارای خاصیت جوانسازی برای پوست بوده و می تواند در مدت زمانی کوتاه، شادابی و طراوت از دست رفته پوست شما را باز گرداند.

جوانسازی پوست با ماسک زردآلو

همانطور که می دانید ویتامین C موجود در میوه زردآلو به حفظ الاستیسیته پوست کمک کرده و باعث سفتی پوست صورت و گردن خواهد شد. به همین دلیل یک عامل موثر در جوانسازی پوست افراد به شمار آمده و بدون هیچ دردسری می تواند یک لیفتینگ حسابی برای شما انجام دهد. تنها کافیست 4 عدد زردآلوی رسیده را با مقداری برگ نعناع تازه و مقداری عسل طبیعی داخل مخلوط کن ریخته تا تبدیل به یک مایع کرم رنگ و خوشبو شود.

این نوع از ماسک زردآلو به طرز حیرت انگیزی باعث سفتی پوست شما خواهد شد. مشروط بر آنکه به مدت 20 دقیقه بر روی پوست قرار داده و سپس با آب سرد شستشو دهید. جهت ایجاد نتیجه بهتر می توانید این مایع کرم رنگ را داخل قالب های یخ ریخته و پس از یخ زدن، یک ماساژ یخ عالی و موثر برای صورت خود انجام دهید. این ماسک زردآلو یک تکنیک عالی برای جلوگیری از پیری زودرس پوست خواهد بود.

ماسک زردآلو و خاصیت لایه برداری پوست

همانطور که می دانید تکنیک لایه برداری پوست، در صورت بکارگیری مواد و شیوه های صحیح می تواند عاملی موثر در شادابی و طراوت پوست صورت شما باشد. در این روش سلول های مرده در سطح پوست، با ملایمت از میان رفته و پوستی درخشان تر نصیب شما خواهد شد. تقریبا تمامی انواع ماسک زردآلو دارای خواص لایه برداری پوست بوده و از بهترین اسکراب های طبیعی برای پوست به شمار می آیند مخصوصا اگر حاوی هسته های مفید و مقوی میوه زردآلو باشند.

روغن زردآلو جهت رطوبت رسانی به پوست

روغن زردآلو جهت رطوبت رسانی به پوست

روغن زردآلو را می توان به روش پرس کردن هسته خشک شده زردآلو، استخراج نمود. این روغن دارای رنگی روشن بوده و منبعی غنی از اسیدهای چرب و ویتامین های A ،C و E می باشد. از این روغن می توان جهت ماساژ صورت استفاده نموده تا پوست حالتی سفت و براق به خود بگیرد. ناگفته نماند که این روغن می تواند به سرعت جذب پوست صورت شده و به دلیل دارا بودن خواص مرطوب کنندگی، بدون ایجاد حالتی چرب در پوست، شادابی و طراوتی فوق العاده را برای پوست شما به ارمغان بیاورد.

separator line

ماسک زردآلو و پاپایا (از بین برنده لک و نقاط تیره)

پاپایا حاوی ترکیب فعالی به نام پاپئین است که باعث روشن شدن پوست شده و به برطرف شدن نقاط تیره، لک و جای جوش کمک می کند.علاوه براین به دلیل داشتن ویتامین آ باعث روشن شدن رنگ پوست نیز می شود.

1. مواد لازم برای تهیه ماسک زرد آلو

پاپایای رسیده ۳ قاشق چایخوری

پودر زردآلو و هسته زردآلو خشک ۳ قاشق چایخوری

طرز تهیه ماسک زرد آلو

1. پاپایا را در یک کاسه تمیز بریزید و با پشت چنگال خوب له کنید.

2. سپس پودر زردآلو را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا خمیر یکدستی دست دهد.

3. ماسک را روی صورت و گردن خود بمالید و نگذارید وارد چشم هایتان شود.

4. بگذارید ماسک ۱۰ دقیقه روی پوستتان بماند سپس آن را با آب ولرم بشویید.

5. برای گرفتن بهترین نتیجه ممکن هفته ای دو بار این کار را تکرار کنید.

6. ۳ ماسک زردآلو و گوجه فرنگی و توت فرنگی (برای داشتن پوستی لطیف و انعطاف پذیر)

7. گوجه فرنگی دارای خاصیت تسکین دهنده و خنک کننده است و پوست را نیز سفت می کند.

همین ویژگی به جمع کردن منافذ بزرگ پوست کمک می کند.علاوه براین گوجه فرنگی در تنظیم ترشح چربی پوست نیز مؤثر است و به همین دلیل می تواند جوش را از بین برده و با علایم زودرس پیری مقابله کند.توت فرنگی به درمان خشکی پوست، چربی پوست، جوش های سرسفید و سرسیاه و آکنه کمک می کند.این میوه از بروز علایم پیری جلوگیری کرده و باعث می شود پوستی نرم، لطیف و انعطاف پذیر داشته باشید.

separator line

2. مواد لازم برای تهیه ماسک زرد آلو

پودر زردآلو ۱ قاشق چایخوری

توت فرنگی ۲ عدد پوره شده

گوجه فرنگی ۲ قاشق چایخوری هسته گرفته و له شده

طرز تهیه ماسک زرد آلو

1. تمامی مواد را در یک کاسه تمیز بریزید و هم بزنید تا خمیر یکدستی دست دهد.

2. ماسک را روی گردن و صورت خود (به جز چشم ها) بمالید و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند.

3. سپس با آب ولرم بشویید.

هفته ای سه مرتبه از این ماسک استفاده کنید تا نتیجه مناسبی بگیرید.

separator line

ماسک زردآلو و شیر خشک و عسل (برای جوانسازی پوست)

شیر خشک خاصیت مغذی بالایی برای پوست دارد و حاوی موادی است که به روشن شدن و درخشان شدن پوست کمک می کنند.عسل سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که پوست را تغذیه و مرطوب می کنند و همزمان با علایم پیری نیز مقابله می کنند.به همین دلیل این ماسک می تواند به جوانسازی و درخشان کردن پوست کمک کند.

3. مواد لازم برای تهیه ماسک زرد آلو

پودر زردآلوی خشک نصف پیمانه

شیر خشک ۱ قاشق چایخوری

عسل ۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه ماسک زرد آلو

1. تمامی مواد را در یک کاسه تمیز بریزید و خوب مخلوط کنید تا به شکل یک خمیر یکدست در بیاید.

2. ماسک را به مدت ۵ دقیقه روی صورت به طور دورانی ماساژ دهید.

3. بگذارید ۱۰ دقیقه دیگر روی پوستتان بماند و بعد آن را با آب بشویید.

هفته ای دو مرتبه از این ماسک استفاده کنید تا به نتیجه مناسبی برسید.

separator line

ماسک زردآلو و آووکادو و پاپایا (تغذیه کننده پوست)

پاپایا میوه شگفت انگیزی است که هم پوست را تغذیه می کند و هم با نشانه های پیری مانند چین و چروک مقابله می کند.از طرف دیگر، آووکادو حاوی چربی هایی است که پوست را تغذیه کرده و خاصیت مرطوب کنندگی دارند.علاوه براین این میوه سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که به مقابله با رادیکال های آزاد کمک می کند. این رادیکال ها باعث ایجاد خطوط ریز و چروک در پوست صورت می شوند،

4. مواد لازم برای تهیه ماسک زرد آلو

پاپایای رسیده چند تکه

آووکادو نصف یک عدد رسیده

زردآلو ۲ قاشق غذا خوری

طرز تهیه ماسک زرد آلو

1. تمام مواد را در مخلوط کن بریزید و بزنید تا پوره شود.

2. پوره را در یک کاسه تمیز بریزید و چند قطره آب به آن اضافه کنید تا به غلظت مناسب برسید.

3. خمیر را ۵ دقیقه با نوک انگشت به صورت دورانی روی پوست صورت خود ماساژ دهید.

4. بگذارید ۱۰ دقیقه دیگر بماند.

5. آن را با آب ولرم بشویید.

هفته ای یک مرتبه صبح و یک مرتبه عصر از این ماسک استفاده کنید تا به نتیجه مطلوب برسید.

همچنین بخوانید:

خاصیت بی نظیر و معجزه آسا زرد آلو در تابستان

کالری مربا زردآلو : 100 گرم مربا زردآلو چقدر کالری دارد ؟

خواص هسته زردآلو

برگ زردآلو : خواص شگفت انگیز قیسی برای سلامتی بدن


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو