سلامی: دوران بایدن، دوران آرامش منطقه نیست

منبع: برترین ها

56

1400/3/8

15:32


فرمانده کل سپاه هدف آمریکا را ناامن سازی منطقه دانست و گفت: دوران بایدن دوران آرامش منطقه نخواهد بود.

خبرگزاری صدا و سیما: فرمانده کل سپاه هدف آمریکا را ناامن سازی منطقه دانست و گفت: دوران بایدن دوران آرامش منطقه نخواهد بود.

سرلشکر سلامی در حاشیه مراسم چهلم شهید حجازی گفت: آمدن شخصی مثل بایدن رفتار آمریکا را تغییر نمی‌دهد و ممکن است روش‌های آمریکا تغییر کند، ولی اهداف آمریکا تغییر نمی‌کند. هدف اصلی آمریکائی‌ها این است که کشور‌های منطقه را ناامن کنند و مورد تنش‌های مستمر قرار دهند.

وی ادامه داد: گسترش ناامنی در کشور‌های اسلامی از اهداف اصلی آمریکا برای کوچک سازی این کشور‌ها است و تخریب ساختار قدرت آن‌ها و تسلط بر منابع انرژی و اقتصاد جهان اسلام از راهبرد‌های ثابت آمریکا می‌باشد. این‌ها مواردی است که با رفتن و آمدن رئیس جمهور‌های آمریکا تغییری نمی‌کند.

سرلشکر سلامی افزود: آمریکایی‌ها در دوره بایدن هم همان استراتژی (راهبرد) را تعقیب خواهند کرد و به آن‌ها هیچ اعتمادی نیست و آن‌ها همچنان از اسرائیل و عربستان سعودی حمایت می‌کنند و عوامل اصلی ایجاد ناامنی در منطقه، آمریکایی‌ها هستند.

فرمانده کل سپاه با اشاره به ادامه اشغالگری آمریکایی‌ها در منطقه گفت: آن‌ها همچنان در عراق به شکل اشغالگرانه حضور دارند و در سوریه همچنان آتش به پا می‌کنند و آتش آن‌ها به دست سعودی‌ها بر سر مردم یمن می‌بارد و فقط مجبور شدند که از افغانستان فرار کنند، آن‌ها چاره‌ای جز فرار از منطقه ندارند، ولی اگر خارج نشوند اخراج می‌شوند و به نظر می‌رسد تا حدودی این را درک کرده اند.

وی با بیان اینکه دوران بایدن دوران آرامش منطقه نیست، افزود: این رفتار در راهبرد آمریکایی‌ها وجود ندارد. امنیت منطقه تحت ضوابط آمریکا اتفاق نمی‌افتد بلکه تحت ضابطه قدرت اتفاق می‌افتد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو