بهترین فیلم های عاشقانه سال ۹۵

بهترین فیلم های عاشقانه سال ۹۵


199

1400/3/9

10:04


نگاهی به بهترین فیلم های عاشقانه سال ۹۵ که عموما در ترکیب با ژانر دیگری ساخته شده اند. مانند پنجاه کیلو آلبالو که یک کمدی رومانتیک است.

بهترین فیلم های عاشقانه سال ۹۵

۱۵ ساعت پیش
نگاهی به بهترین فیلم های عاشقانه سال ۹۵ که عموما در ترکیب با ژانر دیگری ساخته شده اند. مانند پنجاه کیلو آلبالو که یک کمدی رومانتیک است.

بهترین فیلم های عاشقانه سال ۹۵

اختصاصی سلام سینما- ژانر عاشقانه یکی از ژانرهای محبوب سینمایی است. از اولین ژانرهایی که در تاریخ سینما به‌وجود آمد و هرچند در مسیر تاریخ همواره از الگوهای مشخصی پیروی کرده است، اما هرگز تکراری نشده. چه فیلم‌های عاشقانه چه کمدی رومانتیک‌ها عموما از قواعد مشخص و همسانی پیروی می‌کنند اما این قواعد دستوری چنان قوی هستند که هرگز به کلیشه تعبیر نمی‌شوند.

 

50 کیلو آلبالو

بهترین فیلمهای رومانتیک ۹۵-پنجاه کیلو آلبالو

کارگردان: مانی حقیقی

بازیگران اصلی: ساعد سهیلی، هستی مهدوی

خلاصه داستان: «پنجاه کیلو البالو» از مجلس عروسی مرجان آغاز می شود. در میانه های عروسی ماموران برای دستگیری دامادخلافکار وارد می شوند و میهمانان هم فرار می کنند. در این میان ریختن آب آلبالو روی پیراهن داوود باعث آشنایی ناگهانی او و آیدا می شود و اتفاقات ناخواسته ای برای آنها می افتد.

 

 50 کیلو آلبالو » یکی از پربازیگرترین فیلم‌های دهه نود است اما بخش اعظمی از این نام‌ها تنها حضوری چند دقیقه ای در فیلم دارند. فیلم در زمان اکران حواشی زیادی را برانگیخت؛ برخی از مراجع تقلید و همچنین علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران از محتوای این فیلم اعلام نارضایتی کرده بودند. پس از اتمام نمایش این فیلم در تهران از ادامه نمایش آن جلوگیری شد و به دستور سازمان سینمایی اکران این فیلم در سراسر کشور متوقف شد.

جنجال‌ها و حاشیه‌های «۵۰ کیلو آلبالو» فقط به محتوای آن محدود نبود. مصطفی شایسته، تهیه‌کننده این فیلم به دلیل پخش تیزر تبلیغاتی آن از یک شبکه ماهواره‌ای خارج از ایران همراه با تهیه‌کنندگان دو فیلم دیگر به دادگاه احضار شد.

 

خشم و هیاهو

بهترین فیم های رومانتیک ۹۵- خشم و هیاهو

کارگردان: هومن سیدی

بازیگران اصلی: طناز طباطبایی، نوید محمدزاده

خلاصه داستان: زندگی به من آموخت که هیچ چیز از هیچ‌کس بعید نیست! این فیلم داستانی جنایی و پیچیده از زندگی یک خواننده را به تصویر می‌کشد که درگیر یک رابطه عاشقانه دیوانه‌وار می‌شود.

 

فیلمی که عاشقانه‌اش را با یک ماجرای جنایی تلفیق می‌کند تا بدل به فیلم رومانتیک پرخون شود. «خشم و هیاهو» خوب و محکم شروع می‌شود و در همان لحظات ابتدایی سمت‌وسوی اصلی داستان را مشخص می‌کند. فضای متشنج و ناآرام خانه خسرو و سکانس‌های اولیه ماشین که نشان‌دهنده شکل رابطه او و حناست مخاطب را کنجکاو می‌کند.

رابطه حنا و خسرو، رابطه بیمارگونه‌ایست. حنا به‌شکل دیوانه‌واری عاشق خسرو است و همین جنونش او را وا می‌دارد تا ته خط برود. شخصیت دوقطبی و اسکیزوییک حنا، ابعاد جالبی به کل داستان می‌بخشد.

حنا با بازی طباطبایی، همان شهلاست و حتی چادرش هم در دادگاه تعمدا شبیه به چادر قاتل در جهان واقعی است. نکته اجرای طباطبایی در این فیلم اینست که در بخش اول، او یک دختر شر و شور و پر انرژی می‌نماید و البته عاشق پیشه و در بخش دوم یک فریب‌خورده‌ای ایست که دارد همه زندگیش را می‌بازد و کلید ماجرا باز هم در توازنی است که بازیگر توانسته میان این دو سویه شخصیتی برقرار کند.

فیلم روندی تکاملی در پیش می‌گیرد و به موقع و به‌اندازه اطلاعات جدید و ظریفی را در اختیار تماشاگر قرار می‌دهد تا آن‌ها را مانند تکه‌های پازل کنار یکدیگر بچیند. داستان فیلم داستان معروف یکی از بازیکنان مطرح فوتبال یعنی ناصر محمدخانی است که سیدی آن را در لوای زندگی یک خواننده مشهور و پرطرفدار تعریف می‌کند.

 

نیمه شب اتفاق افتاد

بهترین فیلم های رومانتیک ۹۵- نیمه شب اتفاق افتاد

کارگردان: تینا پاکروان

بازیگران اصلی: حامد بهداد، رویا نونهالی

خلاصه داستان: داستان عشق های نامتعارف از عروسی تا عزاست.

 

فیلم به گفته کارگردان این فیلم حال و هوای تهران امروز و عشق‌های غیر متعارفی را دارد که در آن شکل می‌گیرد؛ عشق‌هایی که با تفاوت سنی‌های عجیب یا در طبقات اجتماعی متفاوت اتفاق می‌افتد. 

فیلم روایتگر زندگی زنی است که در حال حاضر همسری ندارد و با پسر نوجوانش در کلان شهری مانند تهران ماجراهای متفاوتی را از سر می‌گذراند. این فیلم هم مانند اثر قبلی کارگردان آن حال و هوایی زنانه داشته و بیشتر به مسائل مربوط به زنان می‌پردازد.

جالب است بدانید ابتدا قرار بود، فاطمه معتمدآریا در مقابل حامد بهداد در فیلم «نیمه شب اتفاق افتاد» بازی کند ولی در نهایت رویا نونهالی جایگزینش شد. این فیلمی پایان تلخ و تراژیک دارد که خاطره عاشقانه‌اش را در ذهن تماشاگر به‌جا می‌گذارد.

 

سلام بمبئی

بهترین فیلم های رومانتیک ۹۵- سلام بمبئی

کارگردان: قربان محمدپور

بازیگران اصلی: محمدرضا گلزار، دیا میرزا

خلاصه داستان: داستان آشنایی یک دختر هندی و یک پسر ایرانی را روایت می‌کند که هر دو دانشجوی پزشکی هستند و درگیر اتفاقات پیچیده‌ای می‌شوند.

 

فیلم «سلام بمبئی» یکی از اولین فیلم‌هایی بود که در خارج از ایران ساخته شد و همین محبوبیت عجیب غریبی را برایش به همراه آورد. هیچ چیز مانند فضای هند و شبیه‌سازی فیلم‌های بالیوودی نمی‌توانست تماشاگران سینمای ایران را به‌وجد بیاورد. 

حالا حضور سوپراستاری مانند محمدرضا گلزار را هم به این فرمول اضافه کنید و حضور زنان زیبای بی‌حجاب را هم بزنید تنگش تا فرمول موفقی به دست بیاید که تا همین امروز هم مورد استفاده کارگردانان تجاری‌ساز قرار می‌گیرد؛ هنوز هم فیلم‌های کمدی رومانتیکی که یک سویه عاشقانه‌شان دختر غیرایرانی بی‌حجاب است، جز پرفروش‌ترین فیلم‌های سال می‌شوند. 

«سلام بمبئی» در افتتاحیه‌اش رکورد فروش زد و در کل توانست نزدیک به ۱۴ میلیارد بفروشد. جالب است بدانید نسخه‌ای از فیلم که وارد شبکه نمایش خانگی شده با سانسور مواجه شد.

 

امکان مینا

فیلم های رومانتیک سال ۹۵-امکان مینا

کارگردان: کمال تبریزی

بازیگران اصلی: میلاد کی مرام، مینا ساداتی

خلاصه داستان: تردید، شک و سر انجام خیانت، زندگی عاشقانه مهران و مینا را به مسیر تازه‌ای می‌کشاند.

 

فیلم «امکان مینا» در بخش سودای سیمرغ سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت و بسیار هم مورد توجه داوران قرار گرفت. این فیلم سیمرغ بلورین بهترین چهره پردازی(سعید ملکان) و بهترین موسیقی متن(محمد رضا علیقلی) را دریافت کرد و در بخش های بهترین طراحی صحنه و لباس(بهزاد کزازی)، بهترین تدوین(محمد رضا موئینی و هدی موئینی)، بهترین فیلمبرداری(فرشاد محمدی)، بهترین بازیگر نقش اول زن(مینا ساداتی)، بهترین کارگردانی(کمال تبریزی)، بهترین فیلمنامه(فرهاد توحیدی و مرتضی اصفهانی) و بهترین فیلم نامزد سیمرغ بلورین جشنواره فجر شد.

کمال تبریز یک فیلم عاشقانه ساخته که بستری سیاسی دارد و در سال‌های پرهیاهوی ابتدای دهه شصت می‌گذرد. «امکان مینا» عاشقانه‌اش را در برابر عقاید و آرمان‌های قهرمان زنش قرار می‌دهد. 

 


اخبار مرتبط:

بهترین فیلم های عاشقانه سینمای ایران در سال ۹۸

بهترین فیلم های عاشقانه سینمای ایران در سال ۹۶

10 فیلم برتر عاشقانه سینمای ایران


 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو