2 انشا با موضوع جانشین سازی دریا برای پایه دهم

منبع: دلگرم

93

1400/3/19

15:39


2 انشا با موضوع جانشین سازی دریا برای پایه دهم

انشا جانشین سازی دریا

در این مقاله از مجله اینترنتی دلگرم دو نمونه انشا درمورد جانشین سازی دریا برای شما عزیزان آورده ایم. امیدواریم بهره کافی را ببرید.

انشا جانشین سازی دریا کلاس دهم

سلام من دریا هستم. همان که ابدیت را در خود ساخته است. شاعری بود نابغه که میگفت ؛

ابدیت
همان دریاست
که آمیخته با خورشید

من در خودم چه شگفت پنهانی دارم، ماهی ها و گیاهان ناشناخته ای که تنها من می شناسمشان، پیچه راه ها و مازهای سنگی که تنها من یارای غلتیدن را درشان دارم. دریا هستم من ، آبی که بی رنگ بود و در مفهوم متجلی در نام من، رنگی شد دیدنی. مرا خورشید سایه دوانده است...

آفتاب گرم را در نیمروز بر تن خود احساس می کنم و بخارهایی نادیده و فراموش شده را از جان خود به آسمان روان می سازم. زمین را در خود معنا می کنم من ، منِ دریایی ، منِ در زمین اما آسمانی...

عروس ها در من ابتدا متولد می شوند و بعد نام فامیلشان را از من وام می گیرند؛

عروس دریایی.....

اما حیف از این بی ملاحظگی ها، که جان پاک و بلورین مرا طعمه ی دور ریختنی هایی می کنند که چشمان خودشان را می زند و از ناچاری ترکم می کنند. نه، مرا حوصله ای برای شما نبوده، نیست و نخواهد بود.

انشا جانشین سازی دریا

انشا در مورد جانشین سازی دریا

هزاران قطره ی آب از آسمان چکیدند، چشمه شدند، رود شدند و به من پیوستند و من دریا نام گرفتم، به رنگ آبی آسمانم و زندگی ها زیر ظاهر آرامم شکل گرفته است.

موج هایم از دورترین نقاط شکل می گیرند و در حالی که صدف های خالی را حمل می کنند خود را آرام آرام به ساحل شنی می رسانند و آن وقت صدف های رنگارنگ را در ساحل شنی پراکنده می کنند،

گه گاهی هم خرچنگ ها سوار موج هایم می شوند و خانه های دریایی شان را به قصد رسیدن به خانه ی ساحلی شان ترک می کنند و با رسیدن موج هایم به ساحل می توانی آن ها را ببینی که روی شن ها در حال حرکت هستند.

ماهی های رنگارنگ کوچک و بزرگ، ستاره های دریایی، مرجان ها و صدها موجود عجیب و غریب در من ساکن هستند و مرا خانه ی خود می دانند.

گاهی آرامم و در اوج زیبایی، آن چنان زیبا که انسان ها در ساحل به تماشایم می نشینند و لبخند می زنند و برخی از آن ها قایق های کوچک و یا کشتی های بزرگ و عظیم شان را روی موج های آرامم به حرکت در آورده و پیش می روند

تا ماهی های من را از آن خود کنند و بر سر سفره و یا آکواریوم های خود ببرند و یا ناشناخته ها و رمز و رازهایم را آشکار کنند.

گاهی نیز آن چنان خشمگین هستم که کسی جرات نزدیک شدن به من را ندارد در آن وقت ها اگر قایق و یا کشتی روی موج هایم سوار باشد به خاطر خشم من در هم می شکند و به زیر آب ها می رود و خانه ای می شود برای ماهی ها و موجودات دریایی من.

من دریا هستم و در زیبایی بی همتا، روزها زیر ذرات نور آفتاب درخشاب و طلایی رنگ می درخشم و شب ها قرص کامل مهتاب را در آغوش می گیرم و تماشایی می شوم.

انشا درمورد جانشین سازی دریا

همچنین بخوانید:

10 انشا به روش سنجش و مقایسه برای پایه دهم متوسطه

10 انشا به روش جانشین سازی برای پایه دهم


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو