ورق استیل

ورق استیل


منبع: تالاب

79

1400/3/23

20:14


ورق استیل

شرکت های تولید کننده ورق استیل مطابق با دستورالعمل ها و استانداردهای خود اقدام به تولید ورق استیل با ترکیبات شیمیایی مختلفی نموده و سعی در بهبود دادن قابلیت هایی مانند مقاومت، خوردگی، سایش، میزان تحمل دما و …. دارند.

 

تاریخچه ی ورق استیل به زمانی مربوط می شود که نخستین بار در سال 1821 یک مهندس فرانسوی  به نام پیر، مشاهده کرد که با افزایش مقدار مشخصی کروم به آهن، سختی و مقاومت به زنگ زدگی و اسیدی آن افزایش چشم گیری می یابد.

 

ورق استیل یکی از پرکاربردترین مواد اولیه در صنایع مختلف محسوب می شود. از جمله این صنایع می توان به صنایع تولید سیمان، کاغذ، مواد شیمیایی و… اشاره کرد.

 

امروزه شرکت های مختلفی در زمینه تولید ورق استیل فعالیت دارند که هرکدام برای رسیدن به سطح کیفیت بالاتری با یکدیگر در رقابت هستند. شرکت های تولید کننده ورق استیل مطابق با دستورالعمل ها و استانداردهای خود اقدام به تولید ورق استیل با ترکیبات شیمیایی مختلفی نموده و سعی در بهبود دادن قابلیت هایی مانند مقاومت، خوردگی، سایش، میزان تحمل دما و …. دارند.

 

در ساختار ورق استیل یا استنلس استیل عناصر متفاوتی وجود دارد. این عناصر شامل کربن، کروم، نیکل و آهن است. هرکدام از این عناصر باعث ایجاد ویژگی های متفاوتی در ورق استیل می شود. کربن موجود در ورق استیل باعث تفاوت آن با آهن می شود. میزان کربن موجود در ورق استیل از 0.30% الی 1.75% متغیر است.

 

عنصر کروم باعث افزایش مقاومت ورق استیل در برابر خوردگی و همچنین خاصیت ضد زنگ بودن آن می شود. از دیگر ویژگی های ورق استیل می توان به بازیافت پذیر بودن، طول عمر زیاد و مقاومت در برابر حرارت اشاره کرد.

 

در ادامه می خواهیم به تفسیر کاربرد ورق استیل، انواع آن و قیمت هر کدام بپردازیم.

 

کاربرد ورق استیل

کاربرد ورق استیل طیف گسترده ای دارد که شامل صنایع خیلی بزرگ تا تولیدی های جزئی است. در هر کدام از این صنایع ورق استیل با گریدهای مختلف کاربرد دارد.

تولید تجهیزات پزشکی و بیمارستانی و دارویی

صنایع شیمیایی

صنایع لباس شویی

صنایع آب و فاضلاب

صنایع نفت و گاز

صنایع برودتی

صنایع کاغذ سازی

توربین های بخار و مخازن

ساخت تانکرهای حمل مواد شیمیایی

ساخت بدنه خودرو، کامیون و هواپیما

ساخت لوازم الکتریکی مانند ترانسفورماتورها

ساخت لوازم خانگی

صنایع تولید شکر

صنعت داروسازی

 

ورق استیل

کاربرد ورق استیل در بویلر

یکی از پرکاربردترین موارد استفاده ورق استیل در بویلر (دیگ بخار) است. در برخی صنایع مخصوصاً صنایع غذایی یکی از موارد لازم جهت تولید مواد غذایی، بخار آب تمیز و 100% خالص است.

در نتیجه دیگ بخار یا بویلر باید از تجهیزات ضد رنگ و استیل ساخته شود تا بتواند محیط استریل و عاری از هرگونه آلودگی را فراهم کند.

با توجه به آلیاژهای ضد زنگ و غیر مغناطیس در ساخت ورق استیل بهترین گزینه جهت به کارگیری در تولید بویلر است.

از میان آلیاژهای موجود، مناسب ترین آلیاژی که قابلیت تحمل دمای بسیار بالایی را داشته باشد، آلیاژ گرید 300 و 400 است.

 

ورق استیل

کاربرد ورق استیل در لوازم خانگی

به احتمال زیاد، در دسترس ترین کالاهایی که در تولید آن ها از ورق استیل استفاده شده، وسایل آشپزخانه است. این ماده نه تنها به ابزارآلات آشپزخانه زیبایی خاصی می دهد، بلکه به سادگی نمی شکند یا خم نمی شود و پس از سال ها استفاده، همچنان درخشان باقی می ماند. علاوه بر این، غیر فعال بودن استیل استنلس باعث عدم خوردگی و زنگ زدن و عدم وجود مواد شیمیایی مضر می شود که از دلایل محبوبیت این ماده توسط صنایع تولیدی است.

 

از بین کالاهای آشپزخانه که در آن ها از ورق استیل استفاده می شود، می توان به چاقو، قاشق، چنگال، ظروف پخت و پز و سرو، وسایل مکانیکی آشپزخانه و… اشاره کرد.

 

تمام ویژگی های گفته شده در بالا باعث شده تا استفاده از ورق استیل در تولید ابزارآلات دستی و تجهیزات جانبی روزمره نیز محبوبیت بالایی داشته باشد.

 

کاربرد ورق استیل در صنایع نفت و گاز

در صنایع مربوط به نفت و گاز، فلزات مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد که پرکاربردترین آن ها ورق استیل است. ورق استیل در این حوزه برای مواردی همچون جریان سازی، اجزای ساختاری، مبدل های حرارتی و تجهیزات پردازشی مورد مصرف واقع می شود.

 

ورق استیل

ورق استیل بگیر و نگیر چیست؟

هنگام خرید ورق استیل شاید این دو اصطلاح به گوشتان خورده باشد، ورق استیل بگیر به فولاد زنگ نزنی می گویند که خاصیت جذب به وسیله آهن ربا را داشته باشد و ورق استیل نگیر به فولاد زنگ نزنی می گویند که به آهن ربا جذب نشود.

آلیاژ کروم و نیکل باعث نگیر بودن ورق استیل می شوند.

 

قیمت ورق استیل

پارامترهای مختلفی در تعیین قیمت ورق استیل نقش دارند. از جمله این پارامترها نوع گرید ورق استیل، نوع آلیاژ، نرخ دلار و… است. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت ورق استیل به سایت felez.org مراجعه نمایید یا از طرق تماس با کارشناسان این مجموعه اطلاعات لازم را کسب کنید.

 

انواع ورق استیل

ورق استیل سری 200

آلیاژ های کرم، نیکل و منگنز اصلی ترین مواد تشکیل دهنده این نوع ورق استیل است.

 

ورق استیل سری300

این نوع ورق استیل بسیار انعطاف پذیر بوده و قابلیت شکل گرفتن زیادی دارد. مرسوم ترین و پرکاربردترین ورق استیل در کل دنیا است.

این سری ورق استیل به دلیل نفوذ پذیری مغناطیسی پایین و سختی کم در صنایع برودتی قابل استفاده است.

 

ورق استیل سری 400

در ورق استیل سری 400 میزان کربن آهن کم بوده و کروم و مولبیدن به عنوان عناصر اصلی این سری محسوب می شوند.

 

ورق استیل سری 500

به دلیل داشتن مقادیر بالای کروم مقاومت زیادی در برابر حرارت دارد.

 

ورق استیل سری 600

این سری بسته به نوع آلیاژ به کار رفته در آن ها متفاوت هستند و بسته به نوع آلیاژ درجه مقاومت و کاربردشان نیز متفاوت است.

 

کلام آخر

همان طور که گفته شد ورق استیل به عنوان یکی از مواد اولیه صنایع مختلف به کار می رود. یکی از شرکت هایی که در این زمینه فعالیت دارد، شرکت فلز کالا است. این شرکت با ربع قرن تجربه در زمینه واردات انواع ورق استیل فعالیت دارد.

 

از جمله سیاست های شرکت فلز کالا، رعایت اصول اخلاقی، تیم ماهر و خبره، تحویل به موقع کالا، تأمین سلامت محموله و مسئولیت پذیری بالا است.

 

شرکت فلز کالا علی رغم شرایط دشوار تحریم، با رویکردی هوشمندانه و نویت توانسته با توجه به نیاز سنجی مشتریان و شناسایی ظرفیت بازار و از طرف دیگر عقد قرارداد با تولید کنندگان معتبر بین المللی جهت تأمین کالا نقش مؤثری در تأمین نیاز کارخانجات تولیدی و صنایع داخلی به انواع ورق استیل داشته است.

 

شما می توانید با مراجعه به سایت felez.org با خانواده ی ورق استیل آشنا شوید و با خیال راحت محصول مورد نیاز خود را انتخاب کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو